Det stormar rejält om avatarerna och dess rörlighet. Det har pratats om, att det eventuellt ska bli så, att man bara själv kan välja OM de ska röra sig eller inte. Det kan jag acceptera. Men om de helt förbjuds, då är det tack och adjö för min del i hela Fokus. Överförmynderi, kallar jag sånt för. Härsknat till ordentligt, alltså…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Kikade in som hastigast på värdsajten. Tydligen kan rörliga avatarer få människor att bli sjuka. T.ex om man har benägenhet för epilepsi. Och det är klart om man ser det ur den bakgrunden ställer det sig ju i en annan dager.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, jag kallar det överförmynderi att inte ens ge en valmöjlighet. Visst, det är klart att vissa av dem är aldeles för enerverande, men jag tror knappast att Jennas och mina frambringar epileptiska anfall.
Ok, petitesser, men jag retar mig på sånt.
Varför bråka om en Avatar på internet? Finns så mkt mer allvarliga saker att bry sig om att tjafsa om i verkliga livet istället!
Ja jag förstår inte riktigt att det har blivit en så stor grej av detta. Det är väl inte så många som har rörliga avatarer att det borde vara ett hälsoproblem. Men å andra sidan vet jag inte mycket om den typen av sjukdomar.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Fattar inte varför man ska bråka om en sån sak?
Låt alla som vill ha en sån avatar…Själv skulle jag oxå vilja ha en sån..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ja det borde finns annat att ta i tu med som inte dungerar alls.
ÖÄr så trött på att saker inte funkar. Det gör det svårare för mej att vara här inne. än avataren.
Kan nog tänka mej att hoppa av iFokus jag oxå.
Jenna
Har nu testat Esc knappen och det gick ju bra, så varför inte trycka på den om man inte vill ha rörliga bilder.
#3 & #7 Nej tjejjer inte får ni hoppa av iFokus! Det går ju faktiskt inte för sig.
#7 Håller med dig om att det är viktigare saker som de borde jobba med än vad folk har för avatarer.
//Lena
Ja, som jag skrivit, visst är det en småsak. Dessutom, så är internet och mycket som hör därtill för mig en sak som är till för att roa mig.MEN… Om jag i stället skulle, i ren protest, lägga bilden i dess naturliga storlek i varenda inlägg jag gjorde, vilket skulle vara attan så mycket mer irriterande, vad skulle hända då? Skulle Gif-filer förbjudas? Dessutom, så gjorde jag detta inlägg i OT, så varför bråka om att jag tar upp det?
Dessutom, så har jag inget emot, att jag själv väljer, om den ska röra sig eller inte. Naturligtvis, ska ingen tvingas se min vidriga katt dansa…..
JAg liknar detta vid ett totalt rökföbud, som det praktiseras på sjukhusen. helt Ok. Men man låter åtminstone dem som röker få stå under tak på behörigt avstånd.
Ja vänd på steken så bli alla nöjda.
Vissa kallar de som har rörliga avatarer och hittar sina inlägg mycket lättare för egoistiska. Men vet i 17 om inte vissa som inte vill ha dem även också kan kallas egoistiska.
Men vänder vi på det så är ju alla nöjda.
Mvh Pia som börja bli lite irriterad av vissa inlägg (dock inte här på hittekatter) *fniss*
//Pia
Själv störs jag inte av att avaterer rör sej, men måste tillägga att jag vet människor med epilepsi eller andra sjukdomar med liknande symptom som kan få anfall av tex blinkande prydnadslampor om samma skulle kunna ske med rörliga avaterer vet jag förstås inte.
Men är det bara att trycka på ecsape knappen så är det ju lätt att förebygga.

Förstår inte att detta överhuvudtget kan vara ett problem, när man med ett enda tryck på Esc-knappen kan få de rörliga avatarerna att stå stilla…
Folk är svenskt lata och egoistiska. Det är för jobbigt. Men de med avatarerna tycker konstigt nog inte det.
//Pia
Gulle dig Puma! OCh jag kan inte nog tacka Jenna, för att hon gjorde denna lilla kisse rörlig åt mig!
Men som sagt, kalla mig gärna för egoistisk och barnslig. Det tar jag. men ändå inte… för om jag hade gjort så här… Då hade jag varit barnslig…..OCh vad hade man gjort då? Förbjudit Gif-filer?Tänk er, att i varje inlägg jag gjorde, så skulle jag lägga dit denna katt…….Snacka om irriterande…..
Nä, fram för valfrihet, även på forum :) tryck på Esc om man inte vill ha rörliga saker… jag tycker era avatarer är fina :)
#15 Det skulle bara bli så att ingen läser det du skriver. Man scrollar vidare precis som vid googles annonser. Och har du då något viktigt att skriva så får du inte fram budskapet. Jag tror inte att det är så du vill agera på ett forum att ingen läser det du skriver. Framför allt inte när du både är Sajtvärd och Medarbetare på en del sidor. Det dumma i sammanhanget var att du gick ut med omröstningar på flera sidor och det har blivit nej från de flesta röstande. Och vi lever i ett demokratiskt samhälle och man får rätta sig efter det eller göra en ny omröstning senare. Ungefär som våra val
Själv tittar jag nästan aldrig på avatarerna. Jag är mer intresserad vad som står i inläggen än vem som skrivit dem.
Jenna jag har en bild på en som slår huvudet i väggen hela tiden tills huvudet… ja. Så känns det nu.
//Pia

Men här ser det ju ut som att man sitter o letar ämnen att bråka om..har man inget annat för sig än att gnälla över en Avatar..ja..då har man nog det ganska så trist här i tillvaron..det är väl bara att trycka på esc om man vill ha dom stillastående..en smaksak detta med andra ord..endel önskar stillastående avatarer..andra vill ha dom som hoppar eller dansar..
#18 Och varför blir du f-bannad på det jag skrev. Jag sa ju att jag inte bryr mig om avatarerna så för mig får de ju gärna vara rörliga. Jag tydde dina inlägg att du ville ha rörliga. Jag ber om ursäkt om jag uppfattat dina inlägg så felaktiga
Ah den har jag med:)) Den e bra.
//Pia
ja vad ska man säga… get a life?

Nej LeffeD det var bara första meningen som var till dej.
#22 så känner jag mej nu
Jo då, nils, men jag är inte inne på datorn så mycket numera. i allafall inte på fokus. HAr mycket annat att stå i…..
#26 Förlåt då är jag med.
Nej, jag börjar fundera på om det inte finns dem som använder den tråden till att starta bråk.
Jag fattar inte heller varför det blev som det blv. Har säkert 10 ggr förklarat att kan man vända på steken så blir ju alla nöjda men det verkar som om ingen läser det utan fortsätter att dra upp att det ska bort helt. Trodde vi skulle försöka lösa problem tillsammans men tydligen inte. Sånt gör mig ledsen.
//Pia
Jag tror att det är alla dessa omröstningarna om rörlig Avatar som är en bov. Då dessa visar att majoriteten inte vill ha rörlig Avatar så är det svaret. Det var dumt att göra dessa omröstningar. De kan ju bara bli ja eller nej. I början såg det ju bra ut för rörlig Avatar och då utnyttjade anhängarna det i trådarna. Sedan blev resultatet tvärtom och då används det av de andra. Hade det inte varit för dessa omröstningar hade saken inte blivit så stor. Så tror jag
Något som jag funderat på är att grunden till att de ska ta bort dem är pga epileptikerna bl.a Men jag har inte hört en enda pileptiker som sagt något negativt. När så Jenna som är synskadad säger sin mening så blir hon nästan förskjuten och anses beklaga sin självömkan.
I slutändan vill ju de flesta likadant, att alla ska bli nöjda men så ska det ändå triggas upp så himla mycket. Vi vill väll hitta en lösning.
//Pia
#32 Där har du faktiskt 100 poäng
Tråkigt Jenna.
Men visst är det dem som har något avvikande som blir värst drabbade. Ifokusgrabbarna borde ha sett tråden då de varit och skrivit i andra trådar men valt att inte skriva i avatartrådarna i så fall.
Hoppas de kan lösa det hela i alla fall.
//Pia
#35 Det är klart de inte går in där. De vill inte sitta i sandlådan och kasta sand. För det är ju det som görs i den tråden
Tack alla.
#39 Du har en gullig Avatar om man tittar på den
Jaha, så bara för att jag startat en av omröstningarna, så ska jag vara en av dem som startat bråk? Tackar……Nu känner jag mig ännu mer påhoppad jag med. Glädjedödare, vill jag kalla alla dem!
#41 Det kan man säga om man vill. Då det nästan hela tiden är dessa omröstningarna som används i pajkastningen
Jag vädjar till alla att försöka hålla en fortsatt vänlig ton även om det finns olika åsikter om det här med avatarers rörlighet eller inte. Finns ingen anledning att det ska bli som på iFokus IFokus sajten - tredje världskriget - för en sådan sak som att det finns olika åsikter i en sådan fråga.
//Lena - Sajtvärd för Hittekatter iFokus

Nu fortsätter vi hjälpa katterna istället! Tycker alla bilderna är fina! 
#44 Ja men här på Hittekatter är vi väl ganska bra ändå!? 
#45 Det tycker jag vi gör, det är mycket bättre att lägga energin där istället.
//Lena
Puma!!! :)
Jag har gjort den första bollen :) i pastellfärger :)
Nu håller jag på med en till :)
Skit i de andra… vi jobbar för katterna :)

#47 Hmmm??? Virkar du bollar!!??? 

Mmm, åt KKS :) jag har ju precis kommit igång :) det är jättekul :)
Ska skicka en bild åt Puma och kolla så de är godkända bara :)
Åh, Mymlan, jättebra! Suck, ingen som orkar virka datormöss, de är poppis, men faktiskt rätt jobbiga att virka. Man måste tänka och räkna hela tiden….Och Mymlan, portokostnaderna betalar jag ur Traderas kassa!
Annars är jag faktiskt benägen att hålla med Puma. Börjar bli rejält tje på fokus.
Datormöss? Är det lyxmusen? Eller råttisar?
Underbart att höra mymlan.
Tror inte du fick det mönstret. det kom nog bort för mig i början sen fick jag inte det igen.
Gunilla: kan du skicka det till mig så e du gullig?
//Pia
Du menar datamusen, ellelr hur? lyxmusen har jag också, det är den jag använder som mall när jag virkar bautamössen. Ok, skickar från min telia.
Shimena har knarkat mynta :( hon fick tag i påsen och allt låg över hela mattan… hum, jag märkte det inte först heller… förrän hon kom till mig i fåtöljen med STORA ögon och såg allmänt ilsken ut. Hum, det är väl inte farligt det där va?
Hon får ingen mer mynta på ett tag nu kan jag meddela, därmot kelar hon med dammsugaren sedan jag dammsög upp från mattan. Hon ääääääälskar dammsugaren :)
Bra 50,51 och 52.
Behöver nya större mus här med mina kattungar. De små försvinner hela tiden under några skåp. Bara Gunillas jättemyra finns kvar.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ingen fara mymlan, det har hänt här med fast då var det soffan som blev dränkt;) Har vidarebefodrat mönstren jag fick av Gunilla nu med bl.a datamössen.
Tack Gunilla.
//Pia
Tack nu kom mailet :) nu ska jag försöka göra datormöss :)

Testa innan, beroende på garn kan de bli jäääääättestora. Så testa dig fram vad som känns bäst. Ska kolla på det imorgon kanske. Ska gå nana snart och pusa på katterna så jag känner mig lite gladare igen.
Börjar ju jobba halv 6 imorgon igen.
//Pia
Puma… gå och bli glad igen och pussa på gosbollarna och slit inte ihjäl dig i morgon på jobbet!
Sov gott när det blir dags :)
Skönt att det inte är farligt med mkt kattmynta :)
Datamöss kan man väl inte virka, den jag har är av plast och med batterier
Ja jag har just nu två st väldigt stora datormöss, just p ga att garnet är lite tjockt. håller på med ett par tärningar också. Men som sagt, morgonens nya laddning på Tradera kommer att bli på 14 dagar, så jag hinner i kapp. det är inte kul att ha sålt skinnet innan björnen är skjuten……Datormössen är lite tidskrävande, då man är tvungen att hålla stenkoll på varv och maskor på den första delen. Lyxmusmönstret är ju det jag använde lite fritt på bautamössen. Använde virknål nr 4 till dem, då blir de ungefär 15 cm långa.
Tack för blommorna…. Haha de rör sig ju inte,hahahaha!
Vänta du… det går att virka dem, har mönstret :) men dock utan batterier 
Jag ska nog fnula ut något sen med.
Jättefina blommor.
Hm men mymlan de behöver inga batterier (även om vi kör med Tudor) de går på kattmynta;)
//Pia
#64. Såklart, det går på kattmynta 
Ja virkar tärningar också……man kan spela Catzy med dem…..
Nu är boll nummer 2 klar och start på datormus är på gång :) Måste värma upp med varm choklad, tror jag :)
Tärningar… det låter kul!
Säger ni till när ni har något större som inte försvinner i dammsugaren eller under skåpet? Köpte några leksaker idag i djuraffären men de var rätt tråkiga.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Då säger vi till :)
Just nu så virkar jag vit och svart tärning.

Fina!!!!!!!!!!!
nice 
Virkar på nålen glöder… snart är datamusen färdig att virkas ihop :)
Och har precis sålt skinnet utan at ha skjutit björnen. Med andra ord, så har jag lagt ut tärningarna igen, utan att h dem klara… Så i morgon så får jag virka klart!
ojsan… det blir snabba ryck då :)
76 inlägg om en ointressant Avatar!
Är det ingen som ens tänkt på hur det gått för kattfamiljen i Vankiva, där ungarna vrålade av hunger, för att mamman inte hade mat till dem?
Ni borde skämmas över att hålla på att slösa tid på sådant här. Trivs man inte på en sida, så får man sluta på den istället för att bara bråka om oväsentligheter!
Mera info om katterna tack!
Och minde tjafs.
ja, men valde 8 dagar, haha! i morgon, så är det dags att lägga ut nytt ser du, så då slutar alla samma dag. Vi har böjat lite med att vinner man grejer för mer än 150 kr, så bjussar vi på portot om det är på samma dag. HAr en tärning klar, de går fort att virka och man behöver inte tänka kanppt. Men hur 17 kan du sitta vid datorn samtidig som du virkar?
:) det går bra :) jag updaterar efter varje varv :)
#78 Visst är vi intresserade av familjen från Vanskiva, men vi måste få skriva om annat oxå än bara om katter t ex om avataren och virkningar…
.
oj…
Vankiva. Inte Vanskiva. Ja, jag märker intresset…….. 
Oj då jag stavade fel förlåt mig..
Hjälper inte hemlösa katter längre men läser denna tråd och tänker. Tänk så mycket en liten enskild tråd kan innebära skitsnack mellan medlemmar på hittekatter.
Nu verkar den komma till rätsida även om det inte handlar om det som TS startade tråden om. Kanske låsa den? Finns ju en tråd om pysselkatter samt en om Vankiva.
Jaja, synpunkter från min sida. Nu ska jag sova, hej förresten!
Morgan
Men nu fattar jag inget. Kattfamiljen i Vankiva är ju löst. Vadå vrålade av hunger för mamman inte hade mat. Det var något nytt för mig. Information som inte jag sett någonstans
//Pia