Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 948 ggr
essut50
0

Vilken lycka...(Pontus)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart har Pontus varit här ett år (han kom den 9/9 - 2007).Kyss

Jag har jämt tagit upp honom i mitt knä, men han har hoppat ner så fort som möjligt.. Men ikväll när jag tog upp honom så satt han kvar i mitt knä i hela 10 minuter, han ville bara kela. Tänk vad glad man blir för det.

Pontus kommer från Örebro katthem, han har varit i olika jourhem sen han fångades in 2004. Jag tror att han känner att här får han stanna för alltid.

Första bilden på Pontus när han låg under skåpet.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

essut50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag ser han ut så här.

Han älskar sin balkong där han kan vara hela dagarna och kvällarna.

torgerd
0

Åh, vad fin han är.

Älskar svartvita/vitsvarta katter

Imasy
0

Jag har aldrig fattat riktigt, men är Pontus en skyggis?

Härligt med framsteg iaf! Han ser ut att ha en go mysmage ;)

solweig
0

pontus o våran katt lasse bodde tillsammans i örebro. lasse var också en skyggis. men är nu världens mysigaste katt.

Inge-elsie
0

Vad roligt att det går framåt. Glad

mymlanbus
0

Men vilken snyggis han är :) så roligt att han har hittat sitt ställe som han gillar :)

Att han sedan satt kvar en stund i knät… känslan förstår jag är underbar!

Kram

[sofia-85]
0

Gud va fin han va! :)

annebeate
0

Pontus är verkligen fin. Jag älskar också svart-vita katter. Gläds så med dig essut att han blir alltmer tillgiven.Glad

maggan47
0

kommer så väl ihåg hur han var när han kom, och nu …vilken förändring, Örebro katthem kom Timjan från också, kram Maggan47

MariannE11
0

Kul att höra om Pontus framsteg…. men hos dej Lillan är det inte konstigt att han mår bra… han blir behandlad som en kung av er!Glad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

essut50
0

Tack alla.

Du har så rätt Marianne, Pontus är kungen här och drottningen är Milou såklart.Skrattande

Pontus är jätte lat av sig, han låter Milou säga till när dom är hungriga på mjukmat. Hon skriker och skriker tills hon får, så kommer Pontus lallande i sin egen fart till skålen. Varför ha bråttom när maten är på plats när han kommer.

Sidentass
0

Åhhh..jag kan känna din lycka ända hit..vilket framsteg!!! När  man tittar på bilderna, så ser man ju helt klart o tydligt att Pontus är betydligt tryggare idag..vilket fint jobb du gjort för honom, go-nissen:-O)

Simson
0

#11 Hahaha! Han har skaffat sig betjänt som gör jobbet åt sig! Skrattande

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady