Woooooooooooooohoooo!
Idag fick jag samtalet som jag verkligen hade gett upp hoppet skulle komma. En tjej ringde vid lunchtid och berättade att hon sett Fete Fredrik (Björne) vid en restaurang. Hon hade gosat med honom och plockat ett par fästingar.
Då jag själv jobbade 8-20 skickade jag dit min mamma (som, trots allt, hade ansvar för den lille plutten den dagen han rymde) med en transport för att hämta in honom. När hon kom dit fanns han inte i sikte, men tjejen som jobbade i restaurangen sa att hon matade honom varje dag med mjölk. Han brukar också tigga räkor från restauranggästerna ("överraskande" att den lille tjockknodden flyttade in vid en servering…). Hon skulle fånga in honom under morgondagen och ringa så fort det var färdigt!
NU HOPPAS JAG!!!! Men tänk vad fantastiskt att han fortfarande lever! Det här bevisar nyttan i att annonsera efter sina försvunna katter!
Åh, då hoppas vi på lille goe kissen
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nej men ojojoj vilken trevlig nyhet! Lille Björnen som varit borta så länge. Hoppas ni får "napp" i morgon!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Oh vad kul!
Håller tummarna att det är din tjockis! :)
Vad glad man blir när man hört sånt. Hoppas att det är han bara..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hon som ringde sa att hon var tvärsäker, hon kände igen ansiktsformen. Och tjejen i restaurangens första reaktion var "Ja, han är STOOOR"! Det kan inte gärna vara någon annan!!!!! Woohoooo!
Men hoppas så för din skull och kattens…..
Håller tummarna.
//Pia

vad härligt att ditt hopp har tänts… man ska ALDRIG ge upp hoppet… hoppas nu att kissen snart är hemma igen…..håller tummarna till dess….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Kul att höra att annonsering hjälper. Hoppas du får hem honom och kan skämma bort honom med räkor hemma nu. :)

åhhh..vad underbart..förstår att du känner dej mer än lättad½! Vad härligt att dom har så bra inställning till katter där han befinner sig och att han får mat och hjälp sålänge:-))
Vilka härliga nyheter och här håller vi både tummar och tassar för att Björne snart är hemma igen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Så bra att du fått napp på annonsen och att det nu verkar som din kisse är återfunnen! Håller tummarna allt vad jag kan för att han ska bli infångad snart och komma tillbaka hem.
Det är viktigt att vara allert med annonser, anslag och liknande om ens katt försvinner. Man ska aldrig ge upp.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Håller tummarna här!
Håller tummarna här oxå! Har du hört något?
Vill gärna veta om Björne har kommit hem??Är så nyfiken..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

*puttar för oss nyfikna*…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hargh…! Varit uppe vid restaurangen en massa gånger….suttit och väntat och ätit så mycket glass att jag nu har ont i magen, men inte ett spår av Fete Fredrik. Har dock bondat lite med personalen, visat en bild och de säger att det definitivt ser ut som han! Har lämnat en kattransport och alla telefonnummer jag kunde tänka mig där och får fortsätta ta mig dit. De flesta i personalen verkar gilla katter och så länge det är varmt så känns det inte så farligt - jag var ju övertygad att han var död, nu är han bara på äventyr!
Ett problem dock; vid mina besök däruppe har jag träffat på en annan katt (som personalen säger INTE är den katt som de tror är min). Jag har kollat bortsprunget-annonser på en massa ställen, men inte hittat någon matchning. Den ser ut att vara i gott skick, och den är inte det minsta skygg, så min gissning är att någon annan ägare saknar den. Vad gör man med detta?

Putt!

Har du fått in Björne/Fete Fredrik?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Putt!????