Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 2290 ggr
Imasy
0

Virkare sökes!

Till ett välgörenhets projekt ;)

Skicka ett pm om du tror att du kan hjälpa till att virka nån mynta leksak så berättar jag mer vad jag hade tänkt mig :)

Imasy
0

puttar upp lite :)

Puma77
0

Puttar jag med.

//Pia

[sofia-85]
0

Hoppas nån nappar… önskar ja kunde virka. Måste lära mig, har lite värk i händerna så läkaren har sagt åt mig att inte hålla på med sånt med händerna. Men för katterna vill ja lära mig :)

karins
0

Är det bara jag som nappat?

Ledin
0

jag kan inte virka lr sticka jag ska försöka lära mig det :P Men jag puttar för ni som kan :) *puttis*

essut50
0

Tyvärr kan jag inte virka bara sticka..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

jmaard
0

Jag är ur usel på att virka, men om man får en instruktionsbok på köpet ska det nog kunna lösas ;P

Jag hjälper gärna till på andra sätt :)

Och ett litet tips på vart folk här kan skänka pengar till så är det till Hittekatten i Piteå som har det ganska knepigt just nu med tanke på att de måste minska antal katter helatiden. Sådant kostar :/

Erika91
0

Puttar för att få ihop fler folk! Själv har jag tummen mitt i handen..

Tezza
0

jag pm ar:)

Puma77
0

Nej Karin jag är också med på ett hörn. så pass mycket som jag kan efter att jag tagit över Morgans på KKS också. Man vill göra så mycket man kan.

//Pia

karins
0

Så bra Puma! Men ta inte på dig för mycke nu, så du kör huvudet i väggen..

Puma77
0

Det är lugnt. Jag bidrar med det jag kan och nästa utställning var i sep så jag har lite tid på mig;) Det är ju ändå inte allt som Morgan gjorde som jag tagit över. Djurshopen har jag ju inte utan bara min egna. Tradera kör jag tillsammans med Gunilla så det är lugnt. *Än så länge* Flört Tänkte bidra med lite punkare och kanske pussy punkare bl.a.

//Pia

karins
0

Ja det är ju några månader dit..tänkte bidra med Råttbollar.

Hawknestgrove
0

Just det! Hr svarat dig på ditt pm, så du vet att jag kan ställa upp också. Problemet var ju att jag är så rädd att använda andras mönster, men eftersom även KArin ställer upp, så är det ju ok att ha dem där med! Pussypunkarna, ja… ska kolla min telaimail om du ahr svarat, så lägger jag upp dem….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Nu är de ute. Och Julian har blivit fotomodell han med!

Anken
0

Kan ni inte sätta upp lappar i/utanför en tygaffär (dom brukar väl ha garner där = folk som kan virka)..:]

Imasy
0

Vem/vad är ute? ;D

Puma77
0

#17 Imasy. Pussy punkare har nu sin premiär på tradera. Om du går in där så ser du hur den ser ut. såna kommer jag att göra till dig sen bl.a.

//Pia

Imasy
0

haha, vad häftiga de va! :)

Anken
0

#18, åååh va tuffa dom är! :O

Hawknestgrove
0

Ja visst var de söta!

Linda-Lou
0

Ska bidra jag med=) Men vad det blir är en liten hemlis än så länge…den 22:a juni kommer ett kort på min första kreation…

Kram!

Puma77
0

#22 spännande.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja, frågan är, kan jag med tillåtelse från ideskaparna, använda de mönstren, som används till KKS? För då kan jag göra jättemånga grejer. JAg har liksom ingen fantasi själv, är rätt så tråkig på det viset.

karins
0

Mina mönster får du använda iallafall Gunilla..det går ju till välgörande ändamål, det dom är avsedda för.

Hawknestgrove
0

Åh, tack KArin då vet jag!

Imasy
0

Vi kan väl sätta en deadline till den 15:e september då :)

Då måste jag ha sakerna, så jag hinner förpacka allt innan jag åker :)

anebit
0

#27   jag sänder några till dig om du PM:ar din adresss………

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Puma77
0

Verkar som du får ihop en del som det ser ut nu. Det är ju jättebra.

//Pia

Hawknestgrove
0

Åh, då har vi en hel sommar på oss!

elza
0

jag skulle kanske hinna göra några av mina råtter.. hiiihihih vet inte om de blev populära .. gunnilla fick nog en om jag inte minns fel--- vad den uppskattad

Hawknestgrove
0

Nej Elza, har inte fått nånGråter……Mina katter är noll intresserade av kattmynteleksaker. Men som sagt, jag har ingen råtta fått…. Bermudatriangeln igen? HElt säkert är dina råttor poppis hos klokare katter än mina, i allafall. Här är det "the real thing" som gäller… Alltså levande, när de får tag i det….Finns i vår skrubb vintertid.

elza
0

Hahahah okej undra vem jag skickade den till då hihihih

samma här mina hatar kattmynte saker , men andra kanske gillar det ..

elza
0

Essut var det jag skicka de en till… minnet är bra men så kort .. hon kanske vet om den var uppskattad..

Hawknestgrove
0

HAha Alzheimer light kallas det va? Ja Essuts kissar gillar myntaleksaker. Meningen var, att jag skulle försöka få Pipis att posera med tärningarna, men hon bara gick därifrån…..

essut50
0

#34 Det var jag som fick din råtta, Milou gillade att leka med den, men nu vet jag inte var den ärGråter Så kör igång att virka fler såna..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

maggan
0

Vad ska man virka? Är ingen hejare men kanske kan få i hop något, vem vet?

Hawknestgrove
0

Maggan, om du PM:Ar KArin här inne, så har hon små enkla beskrivingar på många små grejer. Det är alltså leksker till katter.

Hennum
0

jag virkar här hemma, har gjort det länge. men har ingen mynta än så länge. ska däremot göra sånna sen när dom börjar växa upp lite i trädgården. det borde funka o torka lite själv :P fast det kommer nog ta ett tag. och ni vill väl inte ha möss utan mynta?

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hawknestgrove
0

Hennum, visst kan man torka själv. JAg och KArin använde den vanliga kantnepetan, den gillar de också. Annars kan du köpa torkad så länge och lägga i vadden, en liten nypa räcker och så köper du en  sån där flaska med flytande och sprayar på strax innan du skickar iväg. En sprayflaska kostar runt 50lappen räcker jättelänge.HAr du kantnepeta, så kan du ta två skördar per säsong. Den mår bra bra av att klippas ner. JAg brukar klippa ner nrä den är på väg att blomma ut, så kommer det nytt sen.

Bigless
0

Bara för att ha i åtanke söker KKS fortfarande nya virkerskor, även om jag numera inte håller i detta. Kan du hjälpa kontakta Puma77 på hittekatter.

Puma77
0

Ja jag vill gärna att fler ansluter sig till den lilla skaran av virkeskor. Så börja virka ni som kan och hjälp till.

Imasy; Jag gör pussy punkare nu på löpande band för att få så många klara som jag har tänkt. Men det ska nog inte vara några problem. Snart har jag så många så jag kan lägga ut i min blog också. Tänkte att 10 möss, 10 punkare och 10 pussy punkare kanske kunde vara något för dig sen. Det räcker ju en stund i alla fall;)

//Pia

Imasy
0

jaja, inte behöver du kämma dig stressad heller :) Vad som heslt blir bra :)

Vi är ju flera som gör saker, inkl mig själv, dessutom så har vi hela sommaren på oss :)

elza
0

jag ska försöka virka lite ..hihih virvelmusen mustafa

Puma77
0

Ingen fara, jag är inte stressad. sitter ofta med garn och virknål på kvällarna framför datorn och tvn. Desto mer saker du får desto mer kan du sälja och få pengar för.

//Pia

Imasy
0

jag funderade lite på vad man ta för pris på påsarna?

Tänkte lägga 4-5 saker i varje påse. Vill ju inte skänka bort sakerna, men samtidigt inte vara för dyr heller. Finns ju andra stånd där man kan köpa leksaker för 5 kr styck.

dessutom så kommer troligtvis ett katthem vara där och göra reklam för sig, och ev så säljer de också saker?

Linda-Lou
0

Kanske 20 kr för en påse om 4 st?

Kram

Hawknestgrove
0

Verkar vara ett vettigt pris.

Imasy
0

Nu har jag fått ett positivt svar ifrån styrelsen i den klubb, som anordnar utställningen :)

Vi/jag får ställa en korg vid info bordet, där syyyyns den garanterat, så hjälper de oss att ta betalt :)

Så sätt igång och virka nu så virknålarna glöder :)

Det kommer vara 300 katter anmälda, så det är säkert 150 hushåll / dag som kommer dit, och besökarna ska vi inte prata om :)

Edit:

En artikel från förra utställningen.

http://www.dt.se/nyheter/borlange/article240507.ece

Hawknestgrove
0

Bra1 Ja, dina kryp har jag börjat med i olika färger, likaså ska du få med dig bautaråttor. Men dem kan du gott sälja för 25 kr st, för de går för 20 kr plus 11 kr i porto på Tradera, minst…De är riktiga kioskvältare där.

Puma77
0

Idag lade jag paketet på lådan;)

//Pia

Imasy
0

åh, då får jag något spännande med posten nästa vecka då :)

Puma77
0

Japp och det blev ett nytt paket som du kan återanvända sen:)) Hoppas det är framm på måndag.

//Pia

tuska
0

# 52  Vill du ha hjälp med försäljningen i Romme, så vet du jag finns där på utställningen.  jag kan väl ha någe på mitt bur tak att sälja.

Imasy
0

ooooh, då slipper någon få mina bajspåsar då ;D

Får säkert en avi på fredag *muttrar* posten jobbar inte direkt på provision här….

Bäst är ju ändå när jag ofta (typ jämt) får ringa och efterlysa mina paket. Får först höra en massa ursäkter om att den som skickat det till mig har bara ljugit om frakten, för att sedan få höra "oj, var det xxxvägen du bor på? här har ju jag ett paket till dig. Det kom in förra veckan. har du inte fått avin?"

Imasy
0

Jag har frågat styrelsen lite snällt om jag fick sälja där, och de var så gulliga och godkände en liten försäljningskorg på info-bordet, och så ska de som sitter där hjälpa till att ta betalt för leksakerna :)

Puma77
0

Ja denna gång kan de inte ha som ursäkt att portot är för lågt i alla fall. Dålig stil av posten. Hoppas bara att de sköter det som de ska i så fall ska avin dyka upp på måndag, senast tisdag.

//Pia

Imasy
0

Då kommer avin på fredag då då, som sagt ;D

Puma77
0

*fniss* Du kan ju höra av dig när det är framme.

//Pia

Imasy
0

Åffkårs ;)

Hawknestgrove
0

KAn bara tala om, att din samling allehanda ohyra växer sakta men säkert……

Imasy
0

Great :)

Puma>> inget idag, hoppas på paket imorgon. Men jag sätter min peng på fredag ;D

Puma77
0

Ha ha Imasy, spännande detta, bara det kommer fram så blir jag ju glad för som sagt det var en del.

//Pia

Imasy
0

Det är inte sant!

Det måste bara vara någon sommar-jobbare som vill visa framfötterna på Posten!

Avin kom idag!

Jag har hämtat ut paketet men inte hunnit med att öppna det. Men det såg väldigt spännande ut :)

Återkommer ang innehållet ;)

Puma77
0

Ha ha du ser. Ibland blir man förvånad och överraskad.

//Pia

Imasy
0

ja, jag ska väl inte klaga att jag för en gångs skull hade fel angående Posten;)

Men jag lovar att man kan hålla sig för skratt, när jag tex har beställt hem id-chip och ska iväg och chippa nån misse. Tid bokat med katt ägaren, som i sin tur ska leverera chippade ungar.

De jag köper chippen av har bekräftat min betalning och skickat chipen, lovat att jag ska ha dem dagen efter. Men näh! 984756 dagar senare kommer den där avin…..

Imasy
0

TUSEN TACK PUMA!!

En av dina skyltar är redan förhands bokad ;)

+ att jag snor en själv ;)

Hawknestgrove
0

Ja Puma vet, vad jag håller på med till dig

Imasy
0

För en gångs skull ser jag fram emot att få ohyra på posten ;D

Imasy
0

Nu har jag packat ihop allt jag har hemma, och alla dessa leksaker vart "ingenting" :(

Får man tigga mer? *blinkar lite ödmjukt*

Blev ju så tokigt då jag bara kunde anmäla till en dag, och det blev totalt bara 27 påsar tror jag. Vill ju försöka kränga iväg så mycket som möjligt på den där dan.

Imasy
0

puttar för mitt tiggeri ;)

Hawknestgrove
0

Ja ja fortsätter att virka gejer till dig. För du ställer väl ut flera gånger?

karins
0

OpsSkäms Det här har jag ju glömt bort i all villervalla!

Imasy
0

#72 japp, det ska ställas ut fler gånger är det planerat ;)

#73 Det är lugnt, du har väl haft fullt upp med ditt hus-problem :/

Puma77
0

Jag ska se vad jag kan ordna. Men kan inte lova ngt. Flört

//Pia

Imasy
0

jadå, känn er inte stressande ;) jag är bara tacksam över allt jag/vi får :)

Blev dessutom uppringd av min kattklubb idag, och de frågade om jag ville sitta i info-bordet, där sakerna ska säljas ifrån, vilket blir perfa, för då kan jag ju berätta lite mer om Billy ;)