Stämbanden..
Varit in till Vetten idag med Tussen (som jag döpt om till Tudor)…Röntgen å undersökning..inga fel syntes, Vetten trodde att det kunde ha nått med stämbanden att göra, å troligtvis fick leva med det hela livet, men tyckte att vid kastreringen när han ändå sövdes att man skulle kolla i hans hals…..Så kissen får ha sitt småhostande å lite rossliga läte..Vetten sa att han lider inte av det, eftersom han var så fin i pälsen å med gott hull…/Catfoot

vad bra att det gick så pass bra… men samtidigt vill ju jag iaf ha en 100%ig förklaring till det hela…..men nu så vet du iaf att det är kollat o inget alarmerande så…..
någon som varit med om liknande?….
puss på Tudor….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Min Tudor har ju alltid haft ett grymtande läte. Var lite orolig ett tag då han hade varma öron också så dagarna innan han skulle kastreras var jag och kollade upp honom ifall han hade ngt. med tanke på kastreringen. Ingenting hittades utan han såg och lät jättefint i lungor och allt. Men sen var det öronen så han kunde haft ett litet virus trodde vetrinären i så fall. Men ingen feber hade han. senare fick jag klart att det var hans svåra spolmask skit som han hade som gjorde hans öron varma. Grymtandet kommer han alltid ha men det passar ju min lilla minigris. Jama har ha inte kunna as. Ibland kommer en aning till jam men för det mesta ett pip eller väsande.
Gillar att ni döpt honom till Tudor nu med *fniss*
//Pia
#2..Våra Tudorer med konstiga läten, ja Tudor blev det eftersom jag tycker han bara går å går, tills han stupar av all lek, precis som ett batteri..Trollet har fått namnet Troja, tyckte det passade henn bättre…Varför vet jag inte..
#1..Ja, jag ville oxå veta hela orsaken, men vetten tyckte inte det var någon kris med Tudor, å hellre vänta när han ändå skulle sövas vid kastrering…
/Catfoot
Min lille gris springer för fullt här hemma och pälsen är så blank o fin. Fnysingarna har blivit färre o färre till knappt alls men grymtningarna kommer speciellt när man ska kela med honom.
//Pia
Ja min tanke har varit att han kanske är lite trång och då lite känslig när ngt kommer in som hår, damm m.m därav sina fnysningar. Han mår som en prins här hemma och som du säger springer för fulla muggar. Han fick en myntamus nyss och jösses så galen han blev. Där kom verkligen lillgrisen fram. Hans grymtningar är ett tecken på att han trivs och gillar det.
//Pia