Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 773 ggr
Lena
0

Bilder; Goda vänner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bland våra katter har det utvecklat sig fina vänskapsförhållanden. Det gör mig så himla glad! Den sista lilla hittekatten Cornelius blir nu accepterad mer och och mer bland de andra katterna. Igår kväll fick vi se att han låg och sov tillsammans med senioren Linus för första gången. De tre äldre katterna har tidigare haft en viss distans till honom, men det släpper mer och mer.

Piteåbröderna däremot har varit hans lekfarbröder sedan första stund när han kom innanför tröskeln.

Här är det Pasifald och Cornelius som hjälps åt att undersöka innanmätet på papperskorgen (Vi har inte gjort någonting!):

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lilo-nova
0

Så söta katter!

Sidentass
0

Jamen visst blir man glader när man ser hur vänskapsbanden utvecklas hos våra pälsklädda..så fina bilder - vi ska ta o prova att öppna för Lucia här snart o se vad som händer!

MariannE11
0

vilka fina kompisar!

såklart de är oskyldiga… papperskorgen hamnade typ i en tornado eller nått….Oskyldig

jag läser ju som en kratta fattar en liten liten del o missar ofta det väsentliga… men hur går det för Cornelius stadigvarande hem?… fattar ju om han stannar kvar hos er…..Glad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Lena
0

#3 Det var en intressent på gång som senare backade ur. De kände sig inte redo att skaffa katt. Nu har min son och hans flickvän plus min sambo blivit så fästa vid honom att de vill att han stannar kvar. Vi får se hur det blir. Tänker kastrera honom först i alla fall.

Cornelius har fått en knöl under svansroten som vi håller under uppsikt. Den liksom kommer och går.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MariannE11
0

han har alltså nästlat sej in RÄTT bra den lilla charmören… hoppas knölen får sin förklaring…. pussa honom från mej!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

anebit
0

puss på dina sötnosar Lena…………………….. Nu är väl kvoten uppnådd.     Flört

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

#6 Ja nu går det inte att ta in en svans till. Om man inte söker tillstånd vill säga. Men det har vi inte för avsikt att göra.

Är själv lite kluven om vi ska behålla honom. Men det fungerar smidigt med de andra vilket gör att det går väldigt smidigt. Och de andra går också bra ihop. Om så inte vore fallet skulle det kunna vara dubbelt så mycket jobb. Lille Cornelius sprider så mycket glädje till alla.

//Lena

Jenna-Gun
0

De är bara så söta.

Man bölir varm i hela kroppen av at se denna vänskap.

Jenna:)

mymlanbus
0

Ohej… vilka snyggisar :) så glad jag blir av sådana här bilder!

Önskar så att jag någon gång ska våga skaffa en kompis till Shimena… någon gång :)

Lena
0

#9 Det brukar gå bra att sammanföra två katter. Det handlar mest om att ge dem lite tid.

//Lena