Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1110 ggr
johnnys girl
0

Det gör ont

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag har min lilla skygga akutmissa Tabitha flyttat till ett alldeles eget hem.

Söta lilla Tabitha har haft svårt att hitta hem och nu i augusti så hade hon bott hos mig i två år.
Jag är så glad för hennes skull, men det gör så ont.!!!  Vi saknar hennes lilla nyfikna fejs här hemma.

En gång för några år sedan när jag körde hem en annan av mina akutmissar blev jag tvungen att terapishoppa fyra par skor efteråt. Så jobbigt var det att lämna bort honom. Funderar på om jag inte är i starkt behov av lite seriös terapishoppning nu med. Skrattande

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Jenna-Gun
0

Håller om och tröstar dej.

Förstår att det gör ont

Jenna

incan
0

Stackars dig Gråter …… tror oxå att du behöver terapishopping Flört!!!

Jag blev jätteglad när jag såg att Tabitha hade blivit bokad o sen fick höra att hon var bokad tillsammans med Kody, sötnosarna, hoppas innerligt att det kommer att gå bra för dom och att allt kommer att funger bra!!!

lilo-nova
0

Så fin katt! Låter dyrt att tröst shopa! Skaffa en ny stödis istället! Tungan ute

essut50
0

Förstår att det känns svårt efter så många år.

Du kan shoppa hos PUB, där har dom 50 -70 % på allt i alla affärer. Hittade en grå jeanskavaj för 99 kr, har kostat 599 kr på Dea.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Ledin
0

jag vet ju hur det e att sakna en katt man har hjälp, men du får se det på det bästa nu kan du hjälpa en till om du har möjlighet. o sen har du ju vart med o hjälp denna finingen till nytt hem. du får en stor tröstkram o se nu till att nya hemet skickar bilder o sånt till dig.

Lena
0

Förstår precis hur du känner dig! Ja terpaishoppning är inte alltid så dumt. Brukar också ägna mig åt det, fast då blir det mest second hand prylar.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

solweig
0

det är därför som jag inte har någon stödis. skulle aldrig kunna lämna bort någon katt.

Sidentass
0

Förstår hur tomt de känns..de är det som är så svårt med att ta hand om katter tillfälligtvis, när den dagen kommer då det är dags att skiljas åt..samtidigt som man är glad när missarna får sina permanenta hem..kanske kan du ha kontakt med nya ägaren och följa upp hur det går..det brukar kännas lättare då..

nellies-matte
0

Usch ja att lämna iväg sina stödisar är tungt och vissa tyngre än andra. Många gånger har man med rinnande ögon lastat in kissen och åkt hem till nya ägaren men oftast så känns det väldigt bra om kissen får ett eget hem där den är älskad. Dessutom  ger det chansen för någn ny katt som behöver dig att få rumFlört

essut50
0

#7 Håller med dig, skulle aldrig våga vara jourhem. Vet att både matte och husse inte skulle kunna lämna tillbaka katten.

Där är vi överens min "gubbe och jag..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

hanna64
0

Kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara efter 2 år Gråter

Jag har haft mina högst i 5 månader och ändå är det så jobbigt…

Har kollat på katthemmets sidor varje dag och är så glad att så många vuxna katter är bokade :)

Det verkar inte komma några kattungar till mig denna höst :(

kbo3
0

Det är synd om dig. Förstår att det är tomt efter lilla söta Tabitha. Hennes lilla söta fejs, alltid med uttrycket av att vara full i sjutton.

Tabitha tror jag inte det är synd om. Hon har säkert roligt med sin nya kompis.

Till dig ordinerar doktorn din egen medicin. Skor, skor och eventuellt lite skor.

maggan47
0

förstår att det gör ont, att skiljas efter 2 år, och shopping som terapi fungerar en stund, har efter Timjans läkarbesök i veckan, tokshoppatGråter tagit hem, och lagt in i garderoben, jaja, billigare att pussa katterna hemmaFlörtMaggan47

missempty
0

Jag vet PRECIS hur jobbigt och tungt det är. Men jag gör som några föreslår, jag skaffar en ny jouris. Det hjälper också att ha kontakt med det nya hemmet.

Jag vet inte hur många gånger jag gråtit som en tok för att en jourhemskatt fått ett eget hem och flyttat… gud, det gör SÅ ont! Jag har märkt att det känns mycket svårare när det är skyggisar som flyttar, än när det är tamisar. Säkert för att man får en annan kontakt med skyggisar och man vet att de litar på en men inte på någon annan… att de måste lära sig lita på varje ny människa de möter…

Men som sagt, det hjälper iaf mig att skaffa en ny jouris. Tycker det låter bättre än att tröstshoppa… Flört