Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 3852 ggr
tuska
0

Snart ett stort problem

Snart blir det ett stort problem.

En medelålders ensam kvinna ligger i sitt slutskede, hon har kämpat å förträngt sjukdom. Älskat sina katter skött om dom väl. Katterna har fått gått in å ut genom altandörren som dom velat.                   En "vän" tror jag ser till dom någolunda nu. Han är nog inte betrodd att få överta lägenheten av stiftelsen.  Ja då kommer det att finnas 11 katter utan hem.  

11  utekatter ska det tydligen finnas i hennes ägo

Imasy
0

Vart finns de någonstans?

tuska
0

#1  I Dalarna

Imasy
0

men vill hon ha hjälp att omplacera katterna?

tuska
0

Hon är nu så dålig  att hon inte kan ta det avgörandet.  Ska åka till henne nu på "sjukan" där hon visstas sen igår.  Vi är inte mer bekanta än att jag hejat på henne, samt skjutsat hem henne när jag sett hon kommit med tunga matkassar

tuska
0

Oj  så hemskt, talade med henne om katterna  Den älste katten är 12 år, den yngsta 2 månader .  Det blir väl ett uppdrag någon får att avliva dem, när ägaren fått lämna in.Gråter   Kunde inte fråga henne om något mera hon orkade inte.

martdat
0

så får vi ju hoppas att det inte blir, inga anhöriga som kan hjälpa till att omplacera?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

tuska
0

# 6  Nej hon har inga anhöriga, mej veteligt.

Imasy
0

Men inte ska de väl behöva bli avlivade för att deras matte är svårt sjuk!

Vad som än händer, får ni inte lämna dem till det där stället i Borlänge!

Finns ju ett katthem i Avesta som jag tycker har en sund inställning.

Har genom ett samtal med ett annat katthem fått höra mindre trevliga saker om det stället i Smedjebacken också. Sant eller ej vet jag ju iof inte.

Finns det någon som kan börja fota och annonsera ut dem på Blocket?

Går transport att ordna på något vis?

Är de kastrerade, Vaccinerade osv?

Sidentass
0

åhhh vilken sorglig historia..hoppas verkligen att det finns hjälp nu för missarna när damen inte har några anhöriga som kan rycka in här….missarna ska inte behöva sätta livet till, det räcker o blir över att förlora en älskad matte..

tuska
0

Har nyss suttit i telefonen med min syster som bor nästan granne.  Miljökontoret har nyss varit dit å kollat.  Det blir en polis sak enl. miljökontoret.      

Min syster talade med dem som gjorde besöket att dom skulle låta allt vara som det varit bara några dagar till.    F…n va jobbigt.   Syrran bad då att det skulle bli ett värdigt slut på katterna inte en masslakt

Imasy
0

Var inte ens omplacering aktuellt?!

Var de misskötta eller något? Vem har dragit dit miljökontoret? deras ägare är väl fortfarande i livet?

bumbimia
0

Vart i Dalarna?

Imasy
0

Vansbro tror jag?

bumbimia
0

Undrar som Imasy om katterna är misskötta?

tuska
0

# 14   Katterna är inte misskötta på nå vis.

bumbimia
0

Men varför kan dom inte omplaceras?

tuska
0

# 11   Miljökontoret hadde talat med "katthem" men det va tydligen full överallt.   Ägaren är fortfarande vid liv, men tyvärr är det bara en mycket kort tidsfråga.

Vem hardragit dit miljökontoret vet jag inte, en granne eller kanske distriktsköterskan är mina gissningar

bumbimia
0

Kan du ta reda på vad det är för katter, så kanske någon här kan hjälpa till?

tuska
0

Jag ska göra ett besök snart å kolla över läget.  Katterna är nog inte svårt att få tag i . Grannen har nyckel till lägenheten, mat å vatten fattas inte, Katterna är inga vildkatter på nå vis.   Ja det finns en 14 årig hund med i bilden oxå

bumbimia
0

Jag finns i Säter och kan erbjuda transport om någon vill hjälpa katterna?

destiny
0

Stackars katter. Och stackars damen. Gissar att hon tänker på sina djur så länge hon kan tänka en medveten tanke. Ledsen

Maria-I
0

Tuska, kan du inte fotografera katterna och göra annonsblad och tapsera in närområdet med, om du får för ägaren förstås. Alla liv som det går att rädda är värt mycket!

Stackars matte som dessutom måste ligger och oroa sig för sina djurs öde…

Kanske finns det någon närradio som man kan tipsa?

tuska
0

Gråter  Gråter   Det är svårt att att veta vad som är rätt å fel nu…. men enl.  "vännen"  så hämtar polisen katter i morgon.   4 st skulle han gömma som var ägarens ögonstenar.   Alla va välmående av katterna de jag såg.  2 stora rena kattlåder stod inne på toa. kattmat å hundmat fanns framme.    Det är ingen missär.    Ska ringa polisen å höra om dom har i uppdrag att avliva katter i morgon.  Det avstyr jag va så säker.

katterna är 4år - 17 år gammla, en av dem va lite blyg enligt "vännen"

Jenna-Gun
0

Men Polisen borde väl förstå om någon vill hjälpa katterna till nya hem.

Eller är de  alldelses utan känslor.

Jenna:(

tuska
0

Har ringt Polisen, men blev hänvisad till miljökontoret i morgonbitti,  Det är tydligen de som fattat beslutet om avlivning.

Jag vete tusan hur man ska få tag på nya hem till alla dessa katter…. Hua va hemskt det här va.   jag gör nu så gott jag kan ska ni veta.    Den älsta katten på 17 år tycker jag inte ska placeras om, den har fått levt gott i många år.

5 katter är honor å får p-piller, de andra va tydligen kastrerade. vaccinerade va dom nog inte, skulle jag kunna tänka mej.   Det va vad jag nu visste i dagsläge.

Imasy
0

jag förstår inte hur kommunen kan gå in med detta beslut när ägaren fortfarande lever??

Matte har kanske ordnat för djurens väl och ve när hon är borta?

tuska
0

# 26   Nej tyvärr har inte matte ordnat med djurens väl å ve.  Matte har insjuknat i all hast.

Ni kanske undrar varför inte jag tar någon av katterna… Har hela huset själv fullt med siameser.  Om jag ändå hadde plats för att förvara kattstackarna  tills det har ordnat upp sej, men jag har inte det engång.

Imasy
0

Tuska, jag har pm:at dig ;)

AmeliaWatson
0

Jag tycker det osar så fel det bara kan här!

I fallet med de inlåsta katterna i ladan så låter kommunen, miljö o hälsa, polisen m.fl katterna fortsätta att leva i total misär i många herrans år… och kvarnarna mal sakta, sakta… om ens alls.

Sen dyker det upp ett fall där en människa hastigt insjuknat, och är inlagd på sjukhus… då fattas beslut om avlivning av katterna innan någon annan möjlighet ens kollats upp.
Katterna är välmående, väl omhändertagna, det är rent och mat fattas inte. Och, kattvakt finns dessutom.

Det osar skumt som tusan detta!!

Imasy
0

ja, jag förstår inte hur detta beslut öht kan ha tagits då ägaren fortfarande lever.

Vem vet hur ägaren försöker ordna med nya hem?

Hawknestgrove
0

Ja hoppas det löser sig…. Ja felet var väl, att hon hade för många katter redan när hon var frisk.Grannarna har väl retat sig på det och det är klart, inte kul med massa katter som springer ner ens grejer ute, om man nu inte gillar katter så mycket som vi gör.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

tuska
0

Jag lovar att jag ringer i morgon bitti till miljökontoret å tar redapå bättre hur detta beslut har kunnat fattats  Jag tycker själv det osar så jädrans skumt.   Det måste vara grannar   (inte de närmaste grannarna)   som anmält att katterna springer ute å retat sej på det. Detta är i ett bostadsområde, katterna har tillgång att gå in å ut som dom själv önskar.   Bostadsområdet ligger perfekt för att ha husdjur men det är väl för många katter tycker dom som bor där antar jag

anniii
0

Bara ta så många katter därifrån som möjligt om ni kan. Det är säkert vad damen hade velat! Och försök stoppa detta! Ring tidningen, de brukar va snabba på att skriva om djur (folk blir aldrig så engagerade som när djur är inblandade säger en journalist jag har pratat med). Sen gillar de att kritisera kommunen också!  ;)  Med tidningens hjälp ska det väl gå att hitta hem till 12 katter!?! När Expressen skrev om 19 katter i Småland var det över 100 som hörde av sig och ville ta hand om dem.

elena
0

Tänk om damen har skrivit testamente till katternas fördel. Det bör väl någon ta reda på först innan det blir tal om avlivning i alla fall.

Hawknestgrove
0

Ja, men då bör också någon veta om, att katterna skall omhändertas. Så det är något man bör fråga henne om….

tuska
0

Jag har väl tänkt på tidningen må du tro, men tycker inte jag kan göra det för mattes skull, hon lever än å hoppas säkert hon kan komma hem till sina djur,  fast inte benen bär den lilla "kråkan" till människa.  Hon är jättedålig och hem kommer hon nog inte mer som det såg ut idag.  "vännen " som hon har bara grät å sa att 4 av katterna får dom inte ta det va mattes speciella älsklingar. "vännen" är boende på annan ort å inget man kan räkna med som ansvarig för djur.

Jenna-Gun
0

Detta är så tragiskt så fy usch.

Imasy
0

men vet ägaren om vad kommunen håller på med?

martdat
0

du känner inte henne så pass att du kan höra vad hon själv vill? vill hon rädda sina katter så vore media det bässtra kortet nu om inget katthem kan hjälpa, iomed att det är så kort tid.. i morgon.. men de kan väll ändå inte få avliva de samma dag som de omhändertas? det tror jag INTE.

Imasy
0

Man måste väl ha ett godkännande ifrån länsstyrelsen när man ska avliva omhändertagna katter, eller?

destiny
0

Men om hon har 11 katter totalt och den yngsta är två månader har hon kanske inte fler än vad lagen säger man får ha? Kattungar räknas väl inte in i dom nio man får ha eller hur är det nu? Eller det är kanske 11 vuxna som springer ute hon har?

martdat
0

#40 japp och man kan överklaga till länsrätten.,men det är klart inte lätt om man är döende själv, det förstår jag…

Imasy
0

man får väl ha 9 vuxna katter, över 10-12 månader. vet inte vart de drar gränsen.

men som jag har fattat det så kan man väl egentligen ha 9 vuxna katter och ett helt gäng kattungar och samtidigt vara laglig?

tuska
0

Ja jag ska säja er att jag vet inte hur Fasiken dom får jag har aldrig varit -med om detta förut.  Men jag tror inte matte vet ett enda jota vad som försegår.  det skulle ta död på henne på en endaste gång.   Ni kommer att få mera redapå när jag själv vet lite mer hur turerna ha gått i detta ärende.

tuska
0

# 43  10 vuxna får man väl ha, sen är det väl högst 3 kullar per år som gäller   Som vuxen räknas väl en katt över 10 månader

tuska
0

Nu har jag talat med miljökontoret.  Anmälan på att matte har för många katter hadde kommit in, man får ha 9 st utan tillstånd, där vill jag göra en ändring skrev 10 st. i förra inlägget.  Det som nu retar mej  är att de har gått in i bostaden å tagit foto,Grannen  ( gammla tanten) hadde nyckel å släppte in dem. Får man göra så utan tillåtelse av den som äger bostaden.??? Är inte det ett hemfridsbrott  ?? " vännen" va bara borta under dagen, grannarna rastade hunden.

Dom hadde inte tagit redapå om det va fullt på katthemmen, de tyckte de att jag skulle befatta mej med, Skitstövlarna.   De va idag planerat att de skulle besöka matte på sjukan och tala om ärendet.  Jag nekade dem att utsätta en människa som låg på sitt ytterst den plågan oxå.

Hunden va tydligast den första de skulle avliva som är 14 år anledningen va åldern å att den inte va så trevlig vid hembesöket. F…n.      Att det fanns nya lagar å bestämmelser påpekade de, att en hund ska rastas si å så många gånger på en dag. Det jag sa då….. att då va det många hundar som nu ska avlivas i denna by.  Hunden är välmående inga krämpor går lätt på foten ingen stelhet, skulle jag gissa ålder på den skulle jag bedömma den som en 5-6 åring.   Hunden blir rastad å får vara ute när vädret tillåter, visserligen på en lina, så den även kunde gå in om den så ville.   En promenad fick den av "vännen" " när jag va dit igår. Det såg rätt så roligt ut, med alla katterna oxå i följet.

Hon fick nu mitt telefon nr.  Inget ska göras så länge matte finns i livet,det sa jag med det bestämdaste ifrån.  Det är inte frågan om något djurplågeri.

Men snart kommer dagen då nå måste göras.   Ska göra ett besök hos matte idag igen, bara hälsa på å prata lite om dittan å dattan, Inte oroa den lilla gula "kråkan"  Bara säja att djuren mår bra.

Jenna-Gun
0

Gud så ont det gör i hjärtat detta.

Kunde knappt sova i natt.

Tantens ända familj som nu går en osäkert öde  tillmötes.

Jag gråter

Jenna 

tuska
0

Nu fick du mej att gråta oxå, jag har inte lätt att ta till tårara men nu kom domGenerad

Jenna-Gun
0

Känner så starkt för det här.

Tänker på min egen mamma som inte kan ta vara på sej själv längre . Och som skulle kunna vara i den situationen som denna tant. Må hon slippa veta vad som händer med kissarna o vovven.

tuska
0

En sak till måste jag berätta, jag sa åt miljöflickorna att detta skulle ut i tidningen, så fort inte "lilla kråkan finns mer.  Det finns säkert nån god människa.   Det finns mera att berätta oxå om samtalet idag men jag kan inte skriva ner allt här som blev sagt

Imasy
0

Jag tror fktiskt inte att de har yillåtelse att gå in hos ägaren utan hennes tillåtelse. Ring till polisen och hör vettja.

Själv hade jag varit så ful och hotat kommunen med en polisanmälan, OM nu detta är algligt och de vägrade samarbets ;D

Ankie
0

Oj oj oj vilken rysare. Men tänk hur det får gå till! Människan lever ju ännu och gå in och knäppa kort när hon ligger på sjukhus, men vad i hela världen. Ja, inte vet jag hur lagen ser ut men va fanken tänk om en annan har legat där och okänt folk skulle gå i in i mitt hus och knäppa kort och dylikt. Stackars katter, där ser man hur viktigt det är att skriva något och det ska jag göra nu, det är det minsta jag kan göra för mina katter för inte tusan ska de behöva dö om jag skulle gå bort. Jag blir så frustrerad….

Vilket resonemang egentligen, nu får vi verkligen hoppas att det ordnar sig till det bästa för katterna och hunden för inte ska de behöva gå samma väg som tanten om hon nu inte reder upp sig dvs. Hon lever väl ännu..

Stå på dig Tuska och låt de inte tysta dig!!!!!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Håller med #51, kan omöjligt vara tillåtet att gå in utan innehavarens tillstånd än mindre fota ens lägenhet, snacka om kränkande behandling. Ring polisen och hör, allternativt kan man ställa en gratisfråga till www,juristjouren.se så får de svettas lite när du återkommer med "din" advokats utlåtande om agerandet.  Jag kan ej säga hur juristjouren är i övrigt men har utnyttjat själv denna gratis fråga en gång och inget mer.

Jenna-Gun
0

Man blir alldeles tokig .Hur kan sådant få förekomma.

Ledsen arg och sorgsen

Jenna

tuska
0

Har ringt jouristsjouren,   jo då det är fullt lagligt att gå in i en lägenhet om misstanke finns att djur far illa.  Även att fota inne i lägenheten, som kanske ett bevis att så inte va fallet som anmälaren gjort

AmeliaWatson
0

tuska>>>
Jag hoppas verkligen att du kontaktar alla tidningar som finns, och Kalla fakta, Uppdrag granskning, Insider m.fl TV-program.

Går det inte att gömma katterna hos några människor i väntan på att katthem kan ta in dom?

När min sambos förra chefs syster avled mycket hastigt så tog Stockholms katthem hand om hennes katt utan frågetecken eller prat om att det inte fanns plats.
Detta även fast kvinnan hade sin syster, systerdotter och föräldrar… Ingen av dessa behövde ens fundera på att ändra om sitt liv för katten.
Katten fick komma till katthemmet och därigenom sedan till ett bra hem.

Nog finns det något katthem som kan ta någon katt?

tuska
0

jag känner en stor klump i halsen samt ändå tyngre klump i magen.   Allt är nu bara en fråga om när människan drar sitt sista andetag. Jag har suttit hos henne i ca.2 timmar å bara hållt handen. Jag sa att djuren har det bra, hon nickade och försökte att titta på mej. men Lilla gula kråkan orkade inte. 

Har träffat miljö flickan i em. Hon va på ett nytt besök hos "vännen" å djuren.  jag stod å lurade bakom knuten å dök på henne som en hök med pekfingret. Hon höll då med mej om, att det är ingen missär eller vanvård av djur. Men "vännen" är tyvärr inte kapabel att ha djur en längre tid och det blev jag tvungen att hålla med om.   ÅÅ SÅ JOBBIGT DET HÄR ÄR

Jenna-Gun
0

Ja jag kramar dej och tänker oxå på hur det ska sluta.

Stackars djur.

Jenna

Hawknestgrove
0

Jobbig sits. Hon har cancer, förstår jag? eftersom du pratar om den lilla gula kråkan….Då har hon inte långt kvar, kan jag säga dig. det rör sig om dagar, kanske en två veckor, på sin höjd…Som sagt, ta tidningarna till hjälp och försök tala om lite här åtminstone vilket län det gäller, så kanske det fins hjälp för katterna. hunden är nog väldigt svårt att placera om, men försök om du orkar! Finns det ingen mer, du kan liera dig med, så ni i alla fall är två som jobbar på det? Dewt är fruktansvärt tungrott, att hålla på med såna här sakewr själv!

tuska
0

#  59 Länet är Dalarnas län, Jag kommer att vända mej till dalarnas tidnigar bara det är överstökat om du förstår vad jag menar.  Jag är ensam  och lierar.

Imasy
0

jag och bumbiamia finns ju i samma län, så vi kanske kan göra något?

Tyvärr lite svårt för min del att hjälpa till direkt på plats med matning osv, men jag tycker att det är bedrövligt att kommunen är som hökar när det inte ens är tal om vanvård.

vad hade de gjort om hon åkt på semester i en vecka?

kan säga att min hund skulle inte heller vara trevlig om det klampar in okänt folk i hennes revir om inte jag skulle vara hemma. är det skäl nog att hon ska avlivas?

min pappa fick en hjärnblödning och dog hemma hos sig. grannen hittade honom på hallgolvet och ringde polisen.

pappas ögonsten, en stor vaktig schäfer, förstog ju att något var fel med husse, eftersom han legat orörlig på golvet i ett dygn. han vaktade så klart husse och polisen var knappast välkomna.  polisen löste det enkelt att be en av pappas vänner hämta ut hunden så de kunde arbeta ostört. det var aldrig på tal om anmälan eller liknande där inte.

Hawknestgrove
0

Ja slå ihop er och hjälps åt, ni som finns i krokarna, alltid enklare, om man vet att man har någon anna som kan stöttta på nära håll! Som sagt, hon har inte långt kvar. JAg vet ju hur det gick för min väninna mot slutet. det gick otroligt fort, när hon väl började gulna….

Lena
0

Vilket sorgligt ärende! Man skulle ju önska att myndigheten kunde jobba på ett konstruktivare sätt och inte bara komma farande med avlivning som den enda lösningen på alla problem där katter är inblandade.

Att få ut det i tidningarna brukar göra susen. Vi har flera goda exempel på dödsdömda katter som fått hjälp när de hamnat i media. Inget har en sådan genomslagskraft som massmedia.

Håller tummarna hårt för en lösning. Bra jobbat tuska! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

nils1
0

Kommunen får inte avliva katterna och hunden bara sådär… de är inte hemlösa (ännu). Skulle dom vara allvarligt sjuka finns det möjlighet till omedelbart avlivning enlingt djurskyddslagen, i annat fall kan de omhänderta katterna och hunden och är det länsstyrelsen som beslutar om vad som ska ske med djuren.

Det skulle vara tjänstefel att kommunen avlivar friska djur som har en ägare utan att ha gett ägaren möjlighet att åtgärda ev brister i djurhållningen.

Det du kan göra tuska är att begära handlingarna hos kommunen och skriva ett överklagande i mattes namn. Du borde även kontaka länsstyrelsen och underrätta dem om kommunens förfarande.

tuska
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varit å kollat läget idag igen,  tog ett foto på en av de välmående katterna.   Gör ett besök i kväll igen, med stor sannolikhet är det snart dax att ringa tidningen för att få lite hjälp därifrån, få se om det finns några hem åt någon iallafall.   Bad "vännen" att samla in katterna ikväll.  för att jag ska kunna ta lite foton.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=cee3c870-c549-42f3-a0d7-78e1a398b7c6&Filename=Marlenes katt 006.jpg)

AmeliaWatson
0

Ja, ring tidningarna! Så fort du kan!
Vitsen är ju att få ut till allmänheten om att katterna behöver hjälp - INNAN dom avlivats.

Och, berätta om hur kommunen (likt blodtörstiga mördare) vill avliva innan något av alla de andra steg som sådana här ärenden ska ta ens har tänkts på!

Sidentass
0

åhh..jag blir så djupt berörd av hela den här tråden..vilken oerhört svårt sits för alla inblandade..åhh..om man åtminstone hade plats så att man kunde hjälpa katterna..detta med fotografier och en berättelse i tidningen tror jag är ett sätt att kunna hjälpa de mssarna till nya ägare..lider också med kvinnan som säkert inget hellre önskar än det bästa för hennes skyddslingar..

tuska
0

Nu har katterna blivit utan matte,Gråter har varit dit å fotat några

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=c5d26360-7b52-4831-bbd8-5f6b381ab8ba&Filename=Marlenes katt 012.jpg)

tuska
0

En perser som jag plockade några tovor på

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=2d0d21de-8440-424f-bb67-89a3c08ec10e&Filename=Marlenes katt 013.jpg)

Puma77
0

Så sorgligt. Hoppas innerligt att det löser sig.

//Pia

tuska
0

sen va det den här med lite yvig svans som jag såg

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=87632663-ffd9-47d9-bc12-3bd8055dc347&Filename=Marlenes katt 014.jpg)

Jenna-Gun
0

Har katternas matte avlidit.

eller fattade jag fel.

Då blir det jättebråttom att

rädda katterna.

tuska
0

Ringer i morgon bitti kl 8 till Falukurirens lokalkontor. Så dom får publicera denna snyfthistoria

Hawknestgrove
0

Jättebra! Får du nån stötta av dalkullorna håär inne? KAn vara skönt att bara ha någon att ventilera med på hemmaplan… Stackars dam…. JA det går fort, när det blir så där.

tuska
0

Ja då de har hört av sej,  de ser säkert att än så länge har jag klarat mej alena, men jag behöver dom snart skulle jag tro

Imasy
0

Men vad sorgligt för alla inblandade Gråter

Men jag blev iaf kär i plattnosen # 69. Det är ju tänkt att det ska in mer plattisar hos mig i framtiden.

tuska
0

Plattnosen skulle jag ha kollat upp lite i munnen, tungan hängde ute på den som du såg. Men det är en dag i morgon oxå. Men då måste jag vara morgon pigg å på alerten, jag känner på mej att det kommer att strula lite.

Den kallade "vännen" skulle stanna tills på tisdag ialla fall, han vill ha hunden å en katt med sej en TV å sin kamera.

Imasy
0

men var det fel på tungan eller lipade hon bara? så där snygg är min exot emellanåt också ;)

tuska
0

Vännen sa att hon lipade jämt. tänkte på tenderna kanske inte va det bästa, jag känner inte till rasen ettdugg  men näsan å ögonen såg bra ut på plattnosen   Den dreglade lite när jag kelade med de men det gör ju en del katter

Hawknestgrove
0

Ok, då är en kisse och vovven säkrade i allafall! 10 kvar….

lilo-nova
0

Vilken situation att hamna i! Oh vilka fina katter! Varför skulle de avlivas! Är de inte kloka???? Den var fin med den yviga svansen!

tuska
0

Godmorgon på er som läser tråden.

Klockan 10 nu träffas jag å falukuriren hemma hos katterna. Jag ska be om att katten även kommer på löpsedeln. Jag sa även att det va jättebrottom så inte det blir liggande över helgen.

Jenna-Gun
0

Jättebra att du håller koll på katterna och går till tidningen. Då får kommunen hett om öronen. Bra jobbat.

Kram

Jenna

tuska
0

Tack för att du så snällt peppar mej så här på morgonen.    Jag är ganska spänd nu, jag har ju aldrig varit med om ett sånt här uppdrag som jag själv tagit på mej.   Men ska jädrans i mej ro det i land

Imasy
0

Åh, hoppas de kan hjälpa till att ruska fram lite nya hem åt dem! :)

Jenna-Gun
0

Du klarar det galant.

Vi finns ju här som stöd.

Kan dock inte hjölpa dej placera kissarna. Men kanske på annat sätt.

Bor liksom lite långt bort.

Jenna:)

tuska
0

Hallå Impulz  !!!!!  hoppas du ser det här   Har nu på morgonen tagit foto på en padda

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=2002dca0-32c4-46e8-a36e-eb97276c06b4&Filename=Marlenes katt 016.jpg)

tuska
0

En röd å vit katt till finns foto på.  Han va sömning Skrattande

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=e892e8e3-b2ec-41a4-b234-8e3e1f621702&Filename=Marlenes katt 018.jpg)

Jenna-Gun
0

Söta kissar

snickan
0

Dom är så fina katter allihopa. Hoppas att det ordnar sig för katterna

kattassen
0

Hur har det gått med tidningen idag? Hoppas verkligen du får respons på tidningsartiklen. De fina missarna förtjänar att få leva vidare. Rimligen händer väl inte så mycket över helgen från kommunens sida. Det vore ovanligt. Annars är det ju segt värre när kommunens kvarnar skall mala men här har de uppenbarligen fått eld i rumpan. Suck..

Jag håller alla tummar jag har och säger bara: Kämpa på, det kommer att ge resultat!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

tuska
0

# 91   Jo då, med tidningen gick det bra, Jag kommer med på en bild med en styck katt i famnen men det blir nog inte på en löpsedel  =)  

2 svarta katter samt persern flyttade till nya hem för ett par timmar sedan. Sen tar närmaste grannen en som tydligen bodde mer eller mindre där ändå.   Det återstår 7 katter som behöver nytt hem … Om jag nu räknar rätt

Ankie
0

Men du vad bra det har gått hitills. Nu får vi hoppas att det går lika bra med de andra katterna. Jag väntar med spänning…..

Du gör ett bra jobb för dessa katter.

anebit
0

Bra jobbat  4 katter redan räddade……   Lycka till med resten…

Väntar med spänning på respons från tidningartikeln.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

martdat
0

7 kvar, bra jobbat hittills, då hoppas vi på att någon nappar på tidningsartiklen oxå!

tuska
0

Idag är det en bild i tidningen å en vädjan om att någon ska höra av sej till mej.   Rubriken : Vad ska hända med katterna ?

destiny
0

Du ska ha en stor eloge för att du hjälper katterna. Det är vid såna här tillfällen man önskade man inte hade huset fullt av katter redan…

Håller tummarna för att tidningsartikeln ska ge resultat.

Imasy
0

i vilken tidning? dala demokraten?

tuska
0

falukuriren under västerdalarna,  jag letade här på datorn i tidningen men där va det inte med

Imasy
0

hmm, jag kollade också på FK, men hittade inget :/

Är det till dig man ska ringa om man är intresserad`av katterna förresten?

Har någon nappat ännu?

tuska
0

# 100    Jag blev tvungen att  köpa tidningen fick inte se det i datorn det är väl inte allt som kan läsas på det viset,

Jag har gett ut mitt tele nr. så nu räknar jag med att få konstiga samtal ska ni veta.   En liten "tokfia" har ringt …. Hon hadde så många katter så all dessa, var även dom välkommna.Skrattande  Ja ni milde tid.    jag sa att hon skulle vara rädd om alla sina, att fler än de hon hadde va olämpligt.   Jag fick väl tacka ändå för visat intresse

Jenna-Gun
0

Men oj så bra.

Du får säkert en plats i himlen av gammelmatte. För att du hjälper kissarna.

Hon kommer säkert hjälpa dej från ett moln.

Kram och lycka till .

Jenna

Imasy
0

jag måste säga att jag vart besviken att de var så få rader. Var tvungen att ringa grannen och få artikeln läst :)

Håller tummarna att spekulanterna kommer att slåss om dem :)

johnnys girl
0

Jag hade missat denna tråd. Vilken rysare!! Här håller jag och gänget tummar och tassar för att alla kissarna ska hitta nya hem. Skickar en jättekram till dig tuska för det du gör för katterna.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Lena
0

#101 Toppenbra att du fått in en artikel i tidningen. Även om det var få rader som någon skriver kan det allt göra susen när det även var en bild med. Bilder säger alltid mer än tusen ord. Det talar direkt till folk och får en helt annan uppmärksamhet.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

tuska
0

Händer inget mer nu med helgen vänder jag mej till ytteligare en tidning,  Dala-Demokraten.. Det va nog mycket mitt fel att det inte det stod mera i tidningen.    Ville inte dra in alla omständigheter kring denna dilemma.  Man får tänka sej för,   så här i början.  Men det kom då med det allra viktigaste å en bild.  Så jag är nöjd än då.

Imasy
0

Någon mer spekulant som hört av sig?

tuska
0

JEPP   ett jätte bra hem i Leksand   HIPP HIPP HURA   va jag är glad… Ett pensionerat par som inga katter har,  De tar två katter för att de ska ha sällskap av varandra.. Ska till "vännen" nu i eftermiddag få se om den kraken fått nå mat i sej

Imasy
0

Men vad härligt!

Då är det bara 5-6 katter kvar nu då?

mymlanbus
0

HURRA… va glad jag blir :)

Lena
0

#108 Låter ju som ett toppenbra hem. Bra tänkt också att de tar två. :)

//Lena

tuska
0

Jag puttar upp tråden  med lite nya bilder på katter som jag hälsade på idag

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=bbfa4323-faef-497d-b3b8-478bf1e1deb9&Filename=Marlenes katt 023.jpg)

tuska
0

En till misse  okastrerad kände jag

tuska
0

Nu glömde jag skicka med fotot  här är det

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=269c050d-9da5-4dc6-9192-c5b5d036de9f&Filename=Marlenes katt 033.jpg)

tuska
0

En till liten lurvig sak

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=25c1bb86-1d1f-4b4a-a4db-8e7671a5b3a1&Filename=Marlenes katt 039.jpg)

Jenna-Gun
0

#114 Dej vill jag ha.

anebit
0

Jenna,  det är bara att PM:a  tuska och tinga……            Flört

Jenna-Gun
0

Jo men det är ju så långt hit.

Denna kommentar har tagits bort.
anebit
0

Kan du tänka dig att ta den om transport ordnas?

Du vet väl att transport brukar fixas.

Det är ju iaf Dalarna och inte Skåne.

Essut finns ju!        Flört           Den snälla damen…  kan ju vara kul att få åka tåg till Norrland ….

Jenna-Gun
0

Tyvärr går det inte . Har inte råd. men viljan finns.

tuska
0

Jenna Gun såg du semester erbjudandet.

Jenna-Gun
0

såg du semester erbjudandet

????

Jenna-Gun
0

Ljusdal är det längsta vi kan köra. För vi vill inte vara borta över natten för våra egna katters skull o mattes oro.

Jenna

Jenna-Gun
0

Min man säjer blankt nej.

Han orkar inte med fler katter just nu.

Jag är ledsen men det går inte .

Fast jag vill.

Men men vi är ju två om besluten.

Jenna:(((((((((

Hawknestgrove
0

Åh, så bra det verkar! Ni är ju jätteduktiga!

tuska
0

En rapport från Tuska….

Om en timme hämtas två katter, En dam på 65 år med villa å en "gubbe".Skrattande  Hon har inga barn å längtar så efter en katt sen hennes egen dog för tre år sedan av ålder.  

I morgon hämtas oxå en

med det finns 6 st kvar   Hua Hua ligen

Jag har fått mycket samtal av intresserade  men tyvärr, har dom inte en aning vad det innebär att ha katt

Hawknestgrove
0

Ja , men ge inte upp! det kommer nog gå bra! Det har ju inte gått lång tid! Du är värd massa stöd! Behöver du nån liten slant, så får du PMA mig….

tuska
0

Tack Tack Gunilla   Men vet du va…Skrattande jag har ett kattkonto som jag tar av om det skulle behövas. Än finns det några "lappar" kvar på det.   Sen har jag en rik gubbe tror jagSkrattande

Hawknestgrove
0

Ok!

tuska
0

Håller på nu att göra iordning start paket åt de nya ägarna.  Mat flisfiltar  försäkringspapper, det vete gudarna vad det är allt.  Sånt som jag skickar med mina kattungeköpare.  Jag skänker en av mina transbortburar eftersom "tanten" inte hadde mer än en.

Hawknestgrove
0

Åh, jag är alldelse förstummad! Hoppas du får i ordning för de andra kissarna med!

tuska
0

Jepp det får jag säkert,  men dom få hålla sej med tranbortbur själv Skrattande

Hawknestgrove
0

En liten ide…. När den kissen med transportbur är på plats, kan du inte låta transportburen vandra vidare? Men det är klart, de är så dyra att skicka i frakt, så man kan lika gärna köpa en ny…..

Imasy
0

Nej men, hur kan det vara så "många" katter kvar?

Jag har fått det till att det bara var 3 kvar?

tuska
0

Persern å en svart långhårig flyttade i fredags, idag flyttade två stycken, i morgon flyttar en.   Så fem stycken har fått nya hem.   Grannen backade ur och lika bra va det då.

Ni ska tro att "vännen " är lessen.

Imasy
0

okej, så då är det 5 katter kvar då?

Skulle inte vännen som tog hunden ta en katt också? eller ångrade han sig?

Hawknestgrove
0

JA det är klart "vännen" är….Men h*n skulle ta han dom en katt och hunden, var det inte så?

tuska
0

Jo det va så att "vännen" hadde de önskemålen att behålla hunden å en katt.   Men fasiken det går inte,Ledsen  Hunden får nog gå till hundhimlan bara det blir vardag. På onsdag fm.  åker vännen hem för att begrava sin mor.  Dörren kan vara låst sen å katterna ute.

Imasy
0

å stackarn, har han förlorat två närstående samtidigt?

så då finns det bara måndag och tisdag över till katterna att hitta ett hem?

avlivas de annars?

Går det att annonsera på blocket kanske? synd att det var många knäppgökar som hörde av sig sig och inga riktiga hem.

Vilka katter är det som finns kavr?

tuska
0

Ja visst har vännen förlorat två närstående, sen alla djuren då. Hans ord är jag klarar inte det här.   F…n va synd om han

De två älsta honorna ( mor å barn,) svart paddor med vita tassar.    

En röd vit hona. 

En svart långhårig hona 

Sen är det 2 stora hanar tabby med vita tassar en av dem har en lurvig svans å stora tofsar i öronen.

anniii
0

puttar upp

maggan47
0

puttar upp också för dessa som är kvar, och kram till dig Tuska för ditt fantastiska engagemang Maggan47

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=44897f11-0aba-48cf-89e5-a932b28c09d8&Filename=2 katter och rosor.bmp)

Imasy
0

Blir det Dalademokraten nu?

tuska
0

Ge mej ett råd….. Sent i går kväll ringde en dam på 75 år och ville ha en eller två av de älsta katterna.   Hon hadde mist sin katt i februari den va då 20 år gammal, en gammal katrerad kattgubbe.   Hennes problem blev att katterna inte va kastrerad, hon trodde sej inte kunna ge dem piller.   Nu gäller det den 10 åriga å den 9 åriga paddorna.  Om jag nu skulle hjälpa henne att få dem kastrerade, så är det en summa som hon säkert skulle baxna för, Jag får tala med henne mer idag om hon nu hör av sej. Jag sa att hon skulle tänka på det tills idag.

Tanten va införstådd att hon inte kunde släppa ut dem i första taget  hon bodde på en stor bondgård, fast hon lät jättegammal på rösten så hadde hon körkort å bil.(en liten Corsa)  Hon tyckte visserligen att köra hit å hämta dem va långt (5 mil)   En "stål bur" skulle hon få låna av grannen, men i den kunde hon inte ha 2 katter.     Vad säjer ni erfarna om det samtalet?????    Alla veterinärer har semester nu som jag själv anlitar till mina egna katter.   Till närmaste djursjukhus är det 10 mil å säkert väntetider    Många svar vill jag ha på min fråga.   Men tänk på att jag själv har fulla huset med egna katter åkatt bebisar å hundar.

majvi
0

Det bästa vore om dom var kastrerade när tanten tog dom, men går inte det så får hon hålla dom inne tills dom är kastrerade.Det finns alltid en risk att en katt smiter ut, men man får försöka få en tid hos vetrinären så fort det går.Det är bra om du kan hjälpa henne om hon behöver det.Förresten har du möjlighet att låna ut en transportbur åt henne nu?

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

tuska
0

Ja tranport burar har jag många av Om hon nu hör av sej igen  Jag tog inte hennes telenr. i all hast, min dumma kråka.

Idag tror "vännen " att dom där älsta paddorna är kastrerade, Hur kan jag se det, eller kan en veterinär se det   ???????

destiny
0

Det bästa är så klart att katterna verkligen är kastrerade när tanten får hem dom. 75-åringar som bor på gårdar är inte att lita på när det gäller sånt! Lägga så mycket pengar på en katt… Nu drar jag alla över en kam men pratar av egen erfarenhet…  Har växt upp på landet och där slår man helt sonika ihjäl kattungar… även om jag hoppas det ändrat sig lite idag…

Jenna-Gun
0

Kissen borde ha ett ärr på magen.

Men en veterinär kanske kan se det.

Jenna

kattassen
0

#149 Hm, min Sara är kastrerad för ca 6 år sedan och jag har svårt att känna något ärr så långt efteråt. Men rakar man magen så borde det synas något tycker man.

Jag tycker också att det luktar lite oseriöst. Tanten vill säkert väl men det finns risk att de blir utespringande gårdskatter som får leva på möss och klara sig mest själva.

Men jag kan ha fel… vilket jag hoppas!

Kan du inte försöka kolla upp tanten och åka ut och spana lite;-)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

tuska
0

#148   Det är nog ett fåtal som känner att det är synd om dessa djur.   Jag skulle tro att de flesta resonerar som så , Skjut kattjävlarna.  För här är det vanligt förekommande att skjuta av, som det så fint heter

Imasy
0

jag hade aldrig satt två okastrerade katter hos en gammal "bond mora". Tycker det känns som bäddat för nästa kolloni.

Visst, jag ska inte dra alla över en kam, men näe. Jag har varit på en bondgår förut och hämtat katt, hos ett äldre par som inte visste vad kastrering var.

Det var katter i ta mej f-n varenda hål och glugg i hela kåken. i alla åldrar, vuxna som bebisar. Skojjar inte när jag såg kanske 30 st i bra köket under den lilla tid vi var där.

Lizzieming
0

Bara för att man bor på landet är man väl inte oseriös! Damen har ju haft en katt som blev 20år. Hade hon haft tendens till kattsamling hade hon nog haft det nu.  Men det är ju bäst att katterna är kastrerade innan de flyttar.

tuska
0

Jag lämnar inte katterna förrän jag vet att de är kastrerade, jag får försöka att leta om jag kan se någe ärr på magen, men det kan bli svårt, man kan inte som främling hantera gammel katter hur som helst.   Men hon har ju inte hört av sej idag så jag tror ändå att det kan ha varit ett sånt där samtal, som bara ville  Oja sej å tycka synd om…. Vi får se hur det går för gammel paddorna.Ledsen

Imasy
0

Om det är mig du menar så kan jag väl säga att det paret jag var till också hade haft katt i hela livet, och skulle nu "rensa" på gården. Du kan ju gissa själv vad det betyder…  :(

majvi
0

Om det stämmer det tanten sa har hon haft en katt som blev 20 år och den var kastrerad.Hon kanske inte har haft den sen hon var liten men nog tycker jag att det tyder på ansvarskänsla.Sen ville hon ha kastrerade katter och där är det säkert flera som inte förstår hur mycket det kostar hos veterinären.

Vet vännen vilken veterinär hon brukade gå till? Är katterna ID-märkta? Jag vet inte hur lång tid en veterinär sparar sina journaler men det kanske går att luska rätt på den vägen.Har det funnits kattungar där på senare år?Katterna kan ha fått p-piller också och då har hon antagligen fått recept via veterinären.

Om katten börjar löpa vet man att den är okastrerad,.Man kan ju se om katten är dräktig på ultraljud och då kan man väl se om den är kastrerad också.Men sånt brukar oftast vara för dyrt.

Det kan finnas vaccinationskort eller andra papper i dödsboet där det står om katterna är kastrerade.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Imasy
0

många gånger har det hört av sig folk till mig som gärna ha velat ha en kastrerad katt, men att betala för katten, nej nej, det har de inte velat göra.

utan helt utan skrupler har de tyckt att jag ur egen fick skulle ha betalat kastrering mm, för att sedan ge bort katten gratis, för att det skulle vara ett privilegium för mig att få ge bort katten till sådana stora djurvänner…

tuska
0

# 156  Ingen katt är id märkt å då sannolikt ej heller vaccinerad.   Veterinären här skriver eller ringer in recept på piller i ägarens namn. Så det står tyvärr inte att pillrerna är avsedd till en viss katt, så den vägen går inte….

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#158  Om du ska kastrera dem kan du ju prova söka bidrag ur Chikas minnes fond och Billyhittekatt.

Sidentass
0

Stor eloge till dej för allt gott du gör för missarna..håller tummarna för att allt ska gå bra nu!

tuska
0

Jag åker till 75 åringen med en kastrerad hankatt nu, det passade bättre tyckte jag, tanten va med på det.

De två paddorna är nog inte så lämpligt, de är rädda och hon ville ha en knä katt.   Humanast för paddorna är nog katthimlen tyvärr. Om det inte är någon här som protesterar å förbarmar sej över dem.

Imasy
0

Är det bara dessa två paddor kvar nu som inte fått hem?

Är de skygga, eller bara stressade av hela situationen?

Har du fått något napp på katthemmet?

Hawknestgrove
0

Ja suck, man kan inte lyckas med allt, men tappa inte hoppet. Så bra, en kastreras snaäl kaktt till den gamla damen, är ju helt OK. Vi får väl hoppas på de två andra söta paddorna, och vovven…. Fy tusan, så jobbigt! Du är värd guld, som anstränger dig så!

Imasy
0

Tuska:

Jag blir data lös tills imorgon någon gång, behöver du hjälp så har du mitt nr :)

Jag går aldrig och lägger mig före kl 24:00 så fram tiss dess går det att ringa ;)

tuska
0

ÅÅÅÅ   så bra den  här röda kattgubben fick det, En yngre 75 åring,  där tiden liksom stått stilla.  Vart välkommnad av värmen av en vedspis Hon har handlat allt vad en katt behöver även en sele.  Jag fick bensin pengar av henne så allt va helt OK.  Jag är så nöjd så nöjd med hemmen de hitills fått.

Nu är det en bamse mycket go okastrerad kattgubbe som bara måste få ett hem, samt en långhårig svart okastrerad hona.

#162 Paddorna är  Inte stressade av situationen, " vännen" säjer de har varit rädda å skygga jämt, jag gillar inte tanken på en omplacering av dem faktiskt.

Hawknestgrove
0

Snyft, alltså fyra kissar allt som allt…..

tuska
0

#  Lägen heten låser dom i kväll,  4 katter blir utekatter.  F…N så förtvivlaf jag är…  Ringde min veterinär som hjälper mej med avlivning av 3 gammel katter,De är rädda å skygga, jag tycker faktiskt det är humanast.   Men sen har jag en katt som inte ska till katthimlen, så är det bara.   Jag kostar på honom kastrering å vaccination  om någon kan ta hand om honom.  JAG KAN INTE HUR GJÄRNA JAG VILL.Generad   Jag har inget ledigt utrymme, inte en skrubb enLedsen

tuska
0

Om ni undrar har jag nu på morgonen talat med katthemmet i Avesta   DET ÄR FULLT   Försöker att ringa   IMAZY  men hon svarar inte. ifall hon skulle ha ett utrymme för den som jag iså fall kastrerar och vaccinerar idag.

Jenna-Gun
0

Jag känner med dej.

Imasy
0

HOHOHO!!

Här är jag Tuska!!

Jag har pm:at dig!

Imasy
0

Hmm, Tuska är en riktig pratkvarn hör jag när man ringer till henne ;D

mymlanbus
0

Vilket jobb och vilken energi… va duktig du är tuska som fixar och ordnar :) hoppas att det ordnar sig för den sista…

Imasy
0

jag pratade med hennes gubbe (?) och han sa att hon var hos vet.

Ska prova att ringa igen om en stund föratt se om hon kommit hem.

Imasy
0

Nu är det löst för sista kissen :)

mymlanbus
0

Oh… så bra!!! Så glad jag blir!

anebit
0

Glad

tuska
0

Löst så att avlivning  sker i morgon  av katterna, Länstyrelsen har beslutat att omedelbar avlivning ska ske, men de har tydligen inte fått tag på polisen som ska överta ärendet. Här på Landet  jobbar de 8:00   till 16:00 ska försöka rädda en av de 5 återstående som jag kostar på kastrering vaccination, sen i jourhem hos Imasy. Den katten ska vara enl. "vännen" en två åring  Generad

Imasy
0

Men beslutet hos Länsstyrelsen måste väl kunna överklagas?

Och katterna tillhör väl ändå dödsboet? Då måste väl dödsboet få bestämma om de vill ha/omplacera katterna eller ej?

tuska
0

Visst skulle man kunna överklaga beslutet, men var i fridens dagar ska katterna ta vägen.  De är ju van att få gå in när kvällen kommerGenerad   Jag försöker att få tag på en misse som får sova inatt i min lilla husvagn. jag kommer att sova där jag också. I morgon har min veterinär lovat att kastrera den, snällt av honom för han har ju ändå semester

Hawknestgrove
0

Åh, snälla nån, så ni jobbar!

tuska
0

Nu åker jag med en fiiiin katt till   Imazy.     Under tranporten sover han efter kastreringen

Jenna-Gun
0

Jättebra.

Då får vi avvakta Imazys uppdatering om kissen.

lilo-nova
0

Oj hur går det??

Ankie
0

Men du jag har helt glömt bort denna tråden. Men precis, hur har det gått???

Hawknestgrove
0

Ja, kom att tänka på denidag jag med…. Hur har det gått?

lilo-nova
0

Hur har det gått! Gamla paddorna ska de verkligen behöva avlivas! Det är väl ingen ålder på en kisse! ? Gråter

Alexej
0

Vilken rysare. Hur går det nu?

Tuska, kan du inte klona dig så att det finns flera som är så bra som du? Jättebra jobbat och tack att du inte gav upp!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Malindjur
0

Hittade precis denna tråden nu undrar jag oxå hur det går ?

Malindjur
0

Ingen som hört något om detta hur det går ?

Malin

Imasy
0

Ang paddorna så har jag för mig att Tuska sa att de var fulla i tumörer, och att deras matte hade tänkt ta bort dem själv, men hann inte då hon blev sjuk.

Själv har jag ju en herre hemma som börjar bli sådär kastrat fet ;)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.