Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1004 ggr
[sofia-85]
0

Dålig bemött av polisen

Nu när Mona varit borta har jag rint runt till 3 polis stationer här runt om och anmält henne försvunnen. Hon har både chip och tatto så jag tänkte att det var bra. När ja sa att ja vill anmäla en katt försvunne så typ fnös dom åt mig i luren på två av ställena. Man blir så trött. Vad onödigt med två märkninhar sa en… Vilka idioter. Förlåt ordvalet vet att det finns bra poliser med men detta tog priset

mymlanbus
0

Så ledsen man blir när man hör sådant! Ens katt är ju ens familjemedlem! Klart att man oroar sig!

Kraaaam

Hawknestgrove
0

Sofia, skriv i insändarsidan om ditt bemötande. Det får dubbel effekt. dels blir folk uppmärksammade på att katter kan vara idmärkta och att din kisse är försvunnen och så får polisen sig en känga också.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[sofia-85]
0

Insädarsidan?

kattassen
0

#3 Idagspressen menar nog Gunilla. Det är väl värt ett inlägg tycker jag också. Sorgligt att kattens status är så låg hos vissa fortfarande. Gnäll ut i pressen vetja!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Kurran
0

Hej!

De är nog väldigt beroende på vem man råkar få tala med hos polisen och på dagsformen eller vädret hur man blir bemött. Hur som helst så måste polisen ta emot en anmälan om försvunna djur. I mitt län, Dalarna, finns åtminstone en polis som arbetar mest med djurfrågor. Kanske finns det något liknande i ditt hemlän. Ring 11414 och fråga efter någon som har med djurfrågor att göra så blir du förhpoppningsvis bättre bemött.

Hoppas nu innerligt att din din katt kommer tillbaka. En av mina katter var borta i fem månader en gång. Av en slump hittade jag honom ute på en åker i full färd med att jaga men då var marken täckt med snö. Samma katt försvann något år senare under en period med milt väder i januari. Senare blev det kallt igen, ner till - 25 grader. Jag åkte många gånger till det område dit han brukar gå och ropade efger honom men ingen katt. MEN efter sex veckor satt han på trappan och Mjau. Så ge inte upp.

Sätt upp lappar i din omgivning, glöm inte att en katt kan gå flera kilometer bort, sätt in annons i något lokalt annonsblad och sätt upp lappar i affärerna. Fråga om du får lägga en lapp i alla slags affärer.

Och lycka till

Kurran

Hawknestgrove
0

JA,precis som KAttasen säger, typ ohusläningen och de lokala tidningarna som folk köper här omkring….

[sofia-85]
0

Jag har satt upp lappar överallt med lappar på alla affärer här… Med bild. Och hon har ju tatuering. '

Fattar bara inte hur dom kan vara "inte trevliga" när någon e orolig. Det säger ganska mycket. Vi bor ju mitt i skogen. Så en av dom ja prata med sa " det e ju större risk att ett lodjur tagit henne än att nån hittar henne där ute" Och det känns ju inte alls bra..

Lena
0

Knepigt att du blev så otrevligt bemött. Ingen vidare bra varudeklaration för polisväsendet. Finns det inte ett organ inom polisen där man kan lämna in klagomål på hur man blivit bemött. Är nästan säker på att det finns något sådant.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Tyvärr, det där med lodjur stämmer. Finns många i trakten. Så det kan tyvärr vara så, att det kan vara ett lo som har tagit kissen. Varför tror du jag inte gillar lodjur? Just av den anledningen……