Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttill-minnet-av
Läst 1499 ggr
Nitro
0

Lakrits är död :(

Skrev en tråd för ett tag sen om upphittade kattungar, där jag tog mig an Lakrits & Ozzy.

Från början var Lakrits den större, starkare och modigare men sedan bara vände det. Hon slutade att äta, och drack i mängder. Hon sov nästan hela tiden och på ett kick var Ozzy större än henne.
Vi började sprutmata henne varannan timme, även under nätterna och injicerade även vitaminer till henne. Hon började så sakteliga bli bättre igen men imorse var hon borta.
Min lilla Lakrits, som vi slet med henne. :(

Är det här ett vanligt fenomen, och vad kan ha varit fel? Veterinären kallade henne bara "för svag" helt enkelt.
Dessutom tyckte jag hon gick så konstigt nu när hon var dålig, liksom på tårna med bakbenen. Såg lustigt ut.

Nu är Ozzy lämnad själv men som tur är så är han lika glad för det!

Hawknestgrove
0

Så lessen för din skull….Sov gott lilla Lakrits

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

annebeate
0

Sov sött lilla Lakrits.

Simson
0

Styrkekramar till dig och Ozzy!! Lilla Lakritz! Sov gott vännen! I regnbågslandet finns många vänner.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

siberlina
0

jag beklagar  sorgen , jag vet hur jobbigt  det är.men nu är han   i rengnbågslandet

Jenna-Gun
0

Tröstekram till dej

Jenna

essut50
0

Tröstkrmar till dig. Förstår att du är ledsen..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

mymlanbus
0

Sov gott lilla Lakrits och tröstekramar till dig

Ankie
0

Åhh så sorgligt!! Lille Lakrits nu har du det bra. Ja du jag har faktiskt ingen aning om vad det kan vara, någon annan kanske vet bättre.

snickan
0

Sov gott lilla söta Lakrits, och många tröstekramar till dig

Nitro
0

Jag skulle så gärna vilja veta vad som var fel, Ozzy är ju så himla pigg och glad och vi har gjort precis likadant med båda två. Suck..

Barbro55
0

Tröste kram till dig

nils1
0

Du skulle kunna skicka den lilla kissen för obduktion till SVA. Vi har gjort det med kattungar som inte klarade sig… det är "skönt" att veta vad som var fel.

Lena
0

Vad ledsamt att det inte gick vägen med Lakrits. Svårt att säga vad det kan vara. Som #12 skriver är obduktion det enda sättet att få veta när kattungar dör så där.

#12 Vad brukar det kosta med en obduktion på katt?

Beklagar verkligen att hon somnade in. Så sorgligt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

nils1
0

#13 beror lite på vilka prover/undersökningar dom gör men det ligger runt 700-1000 kronor inkl. moms.

MariannE11
0

vad sorgligt….förstår att du undrar vad det berodde på…. jag undrar själv varför min lilla skrutting som bara var skinn o ben när han kom kunde klara sej….han vägde då 2 hg lite drygt och idag 7 veckor senare så är han precis på 1 kilos strecket…..

det är så extra sorgligt när små inte klarar sej… hur gammal blev Lakrits?….*stor varm kram*…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

maggan47
0

så sorgligt, när småkissar plötsligt vänder och dör, kan vara för svag, enligt veterinär, att alla organen inte orkade med, men i regnbågslandet, är du frisk och kry, med många mammor och pappor , så sov gott LakritzGråter

Maggan47

karins
0

Sov gott lilla Lakrits. Kramar.

Sidentass
0

Åhhhh stackars dej o lilla Missen…nu lider inte Lakrits något mer..hon har blivit omhändertagen av våra andra små änglamissar bortom regnbågslandet..

Översänder varmaste tröstkramar..

Nitro
0

Ja, vi gjorde allt vi kunde i alla fall! Vi trodde en obduktion var mycket dyrare så vi har redan begravt henne.