Jaha..
Nu har man litet besök, kom hit i går natt vid 4 tiden…Vår katt Virus tog med sin lekkompis hem..Väckte matte för att tala om att nu så, är vi en till i familjen. Måste erkänna att matte blev inte glad över gästen, men orkade inte kasta ut den vid den tiden på dygnet..Så efter liten disskusion med Virus, så gick vi å la oss..Tänkte att gästen får väl söka sig någonstans å sova..Gästen tillbringar natten i hallen, men förflyttar sig sen in i rummet, å nu idag har jag ingen aning om den är kvar eller flyttat ut..
Kan ni gissa vem som hälsat på???
Jösses vad kan det vara. Mus? eller vad? Hm
//Pia
Igelkotte?
Får Virus ta in vilka kompisar som helst :)
Hihihiiii..Ja, Virus är lite småbusig, tar hem vad han känner för att leka med..Eller tycker att matte ska lära sig äta annan mat, ja vad vet jag vad Virus menar …Men visst en mus sv större modell..Som troligtvis fortfarande bor hos oss, men var???…Tur att man inte är rädd för de små mössen..Tycker bara väldigt synd om dom när katterna har sin lek med dem…Kram/Catfoot

Jösses!! Har ni kvar musen någonstans i huset?!? Tänk om den går och dör någonstans! Virus, vad du är busig! Komma hemsläntrande med kompisar sådär på kvällskvisten! Kanske tur att det inte var en flickvän…??
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Hehe möss är ju trevliga tycker kisarna…
Grannkatten satt i morse och ylade högt utanför vår dörr. Gick ut och spanade förstås - där satt han mycket nöjd över sin fångst - en mus av inte alltför liten storlek. Efter en stund högg han in på frukosten och när jag tittade ut en stund senare satt bara katten kvar själv och slickade sig om munnen. Smarrigt sa katten! Musen var slukad med hull och hår. (Funderar fortfarande på hur denne lille smala katt kunde få ner hela den stora musen på så kort tid?)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Möss, är vackra små djur…Bara hoppas den lilla inte är gravid, då har vi nog snart en musinvation..Hade möss som husdjur när jag var liten, dom blev tama..men min mamma var mindre glad, men accepterade att jag var en älskare av djur..även lämlar var en stor passion, men dom ville inte bli tama..
Ja, dom är härliga våra katter, en mus försvinner ner i magen på nolltid..strax efter kommer dom å tigger som om dom inte skull ha fått mat på flera veckor, dom har ju en aning om att matte tittat på dom genom fönstret när dom smaskat i sig en rådis eller pippi..
Kram/Catfoot