Birmaägare sökes!
Jag söker en Helig Birma ägare som bor på (Gamla) Näsby/Gamlegården i Kristianstad. Du har en choklad eller brun maskad katt som bär ett rött halsband med brunt, mjukt läder på. Din katt har smitit, eller så har du låtit den gå ut.
Jag träffade katten i natt (jag tror det är en löpande hona), h*n var tovig, dammig och trött. Tyvärr kunde jag inte göra mer än mata henne och kela en stund. Jag ringde polisen, men de kunde inte hämta upp henne.
Ikväll/imorgon natt ska jag ta med mig min transportbur och få in katten för att kolla efter tatuering, kön och chip.
Om detta kan vara din katt, vänligen hör av dig till mig på six_three_five@hotmail.com.
Jag har hittat ett möjligt stödhem ifall jag nu bara får in katten. :)
Så jag ska iväg med transportburen och mer mat och vandra nu.

hoppas du ringt radio kristianstad så de kan annonsera ut i radion?
Det visade sig vara en ragdoll (*mutter* och jag som trodde jag hade koll på raserna!) hane, som enligt ägaren "alltid gått ute". Att de bor tjugo meter från en tätt busstraffikerad väg verkade inte ha med saken att göra. Så jag fick lämna missen. Han verkar inte vilja ge sig av långt hemifrån i vilket fall som helst. Tur det!
Önskar jag hade en karda igen, så jag kunde kardat honom i natt. Pälsen kändes som torr fårull. 
lisette: Det hade jag inte ens tänkt på! Så ska jag definitvt göra om jag hittar fler katter!

=) det är nog många som missar det tyvärr. skönt det gick bra ivf.