Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 676 ggr
vanessa
0

Texter jag skrivit

Som ni kanske redan sett under rubriken "ännu ett kattöde med lycklig utgång" så är jag copywriter (reklamskribent). För att må bra så måste jag även göra saker jag kan stå för till 100% - i detta fall katter.

Tidigare hade jag en runda på Djurskyddet där jag bland annat gjorde en affisch som de tryckte upp - "En okastrerad katthona föder cirka 120 ungar under sitt liv, vart tror du att de tar vägen?" Denna håller nu på att sättas upp överallt tack vare en massa kattälskare! www.djurskyddet.se

Jag gjorde även ett kattvykort som jag hittade nu när jag rensade lite materiallådor.

"Hemlösa katter drabbas av sjukdomar, svält och köld. De misshandlas av mindre vetande personer, skadas av bilar och andra djur. Det är inte att leva nio liv. Det är att dö nio gånger om. Se därför till att inga oönskade katter behöver födas. Kastrera!"

Detta vykort går att beställa på www.djurskyddet.se. Om ni ska låna denna text för något av en händelse, så ska mitt namn "Kata Larsdotter" finnas med, samt djurskyddet Sveriges webbadress.

Hoppas ni inte känner att jag skryter, för det gör jag inte. Det är snarare att jag så gärna vill att alla ska förstå vad vi utsätter våra älskade fyrfotingar för. Som sagt, nervöst publicerar jag detta inlägg.

www.djurhjalpen.nu

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

Oj nej Vanessa inte tycker vi att du skryter! Det är ju jättebra att du har den här färdigheten och kan producera bra budskap på ett sådant sätt som går hem i stugorna. Det är verkligen guld värt för hittekatterna och för alla oss som bryr oss om de utsatta katterna. Det är också det som är meningen med den här sajten - att vi ska kunna utbyta ideer, tankar och hjälpas åt i det här arbetet. Vi är alla bra på olika saker och tänk vad bra vi blir tillsammans!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

brutt
0

Vanessa ska veta att hennes affisch" En okastrertad katthona föder ca:120 ungar under sitt liv."är så bra att den borde visas överallt för att få människor att verkligen reflektera över vikten av kastrering.Jag tycker den talar för sej själv och har hört många förvånade och förskräckta röster när detta faktum stod klart för dem.Rak upplysning av det här slaget behövs och är som sagt guld värd

MariannE11
0

bra saker ska premieras….. med att alla hittekatter blir katter med hem……vad som kan skapa bättre miljö för katterna är värd mer än alla pengar i hela världen….

då en stor kram till dej Vanessa….. toppenbra jobbat!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

evangeline
0

Var stolt, Vanessa, för du gör ett fantastiskt arbete! Vi sätter upp dina affischer från norr till söder!!

Vi har varit så fräcka att vi satte upp en affisch på porten där vi vet att tanten bor som slängde ut "de hemlösas gäng" här på Björkskatan där jag bor…Hoppas det svider i henne, skrället!

Evangeline

vanessa
0

Fniss, vad bra Evangeline. Det ska hon ha! Den sitter även upp vid vanvårdshemmet i Järfälla. Men konstigt nog så försvinner de alltid :-).

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

#5 Just idag kom det ett stort kuvert med dina affischer i Vanessa. Dessa ska jag sätta upp nu inför Hittekattens dag. Bland annat här i Alvhem där jag bor.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"