Blir så folkilsk..
Varför är det alltid katten som måste ut, när ett annat djur kommer in i bilden..Vilka människor..Blir så jäv.a arg, ja nästan folkilsken…
En kattmamma med barn, kom in till djurskyddet..Pga att husse flyttat ihop med en tjej med hund…Fast katterna bott där, så blev det dom som fick flytta..nog är det väl konstig filosofi, vilket värde katterna har…
Jag skulle aldrig låta min katter flytta pga. nytt förhållande å nya djur…ALDRIG NÅNSIN….
Det skulle inte jag heller.

**Och i nästan alla fall är det en KVINNA, som måste göra sig av med sina katter, pga av en man.
**
Inte jag heller

Nej inte för allt smör i Småland! Den karl som inte gillar katter kommer inte över min tröskel!
Nä, vi behöver få folk att inse kattens värde! Varför är hunden värd mer än katten?
Inte jag heller.
Varför tror ni att jag är ensamstående? ;D
Jag tror att hunden har högre värde än katten för att hunden måste vara registrerad och id-märkt. Förr var det hundskatt.
Infördes samma regler för katter som för hundar så skulle katters värde öka.
Sen tycker jag att endast auktoriserad uppfödare (oavsett art och ras) skulle ha rätt att ta valpar, kattungar osv.
Alldeles för många människor låter sina kattor få ungar för att dom själva (människorna) tycker att det är så mysigt med kattungar.
Inte ok! Det bidrar till kattens låga statur samt överflödet av oönskade katter.

Man blir alltid lika arg när sådant här händer..det är ju inte första gången man hör om sådana här saker heller..usch säger jag bara..så less man blir!
Ja, jag var så arg..Men måste ändå försöka vara trevlig å uppföra sig..Så att djurskyddets ryckte är gott…
Men jag fattar inte hur man kan stå där å säga, att han inte ville lämna dom ifrån sig..då ville jag bara säga "Men fortsätt å va särbo då, för katternas skull"..Men det har ju inte jag med att göra..Stackars katter…
Jag var ensamstående när jag träffade min man.
Vi var på samma kurs och skulle presentera oss.
Då han sa att han hade en katt.
Vem blev intresserad tror ni.
Han brukar skoja och säja att jag tog honom för kattens skull.
Jena:)
Men vem har sagt att det inte skulle funkaatt ha både hund och katt? Man blir verkligen trött på sånt här folk.
//Pia
Min mamma sa alltid, Den som är snäll mot katten är snäll mot kvinnfolket.
Usch vad tröttsamt det måste vara för er på katthemmen att behöva utstå sådana här saker. Som ni säger är det nästan alltid kvinnans katt som får ge vika för mannens hund. Tror också att det har med kattens låga status att göra. Hundar är ju relativt dyra idag även när det är en blandras, medan katterna går att få gratis. I Nederländerna kostar en katt ungefär lika mycket som en hund och har samma status.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#8. Håller absolut med dig!
Nä, det blir ingen ny sambo om han inte kan acceptera mina djur, thats it :)
Mina katter, mina barn. Inte skulle jag välja bort dem då.
//Pia

Jag har alltid valt mina djur först. Min sambo fick för sig att han skulle må så mycket bättre om vi inte hade djur inte vart låsta och måste fixa djurvakt och sådant. Så han krävde att jag gjorde mig av med mina. Jag erbjöd mig att packa väskan, och då hade vi i alla fall 3 barn ihop. Dock ändrade han sig :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Gahhhhhh sånt här driver mig till vaaansinne!!!
Hundar är såå fruktansvärt tillgivna hela tiden, gnyler så fort matte försvinner och blir så glada som dom kissar på sig när matte kommer hem. Katter är med självständiga, dom kommer o går när dom vill. Väl även därför folk fäster sig vid hundar mer än katter. Egoister!
Här i gislaved är vi två "kärringar" som fångar in vad vi trodde var vildkatter. Så visar det sig att flera av dom är ganska tama och vi vet med full säkerhet att dom inte har ägare. Då har dom väl torligen blivit kvarlämnade. Just där jag bor flyttar folk in och ut stup i kvarten

Skulle min ev. framtida kille inte acceptera mina katter hade han åkt ut med huvve först PUNKT

Katterna går först, accepteras inte de så får det vara.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Varför tror ni jag varit singel i över 7 år nu… 
Maila idag ang en som skulle sälja sin katt (4år) bara för att dom skaffat en hund, jag skrev så här. Hej! mitt namn är Sofi och jag är rätt nyfiken på varför man ska sälja sin katt för att man skaffat en hund o inte tvärtom, som du kanske ser är det rätt många som säljer katter av olika skäl. Men jag tycker att har man haft en katt så måga år måste den ändå satt lite fina minnen. Ofta kan vuxna katter vara lite svåra att bli av med men hundar kan man lättare omplasera om det inte är en rent av problemhund. Är det en valp ni har skaffat så tycker jag att hunden bör lära sig att veta lite kattvett det är ju ändå katten som fanns i erat liv först. Jag är bara rent nyfiken vill inget illa men dunderar lite på hur man har den tankegången? Maila gärna tillbaka och det finns säkert bra knep man kan få av hundfolk lycka till. mvh
#25. Undrar om du får nåt svar… intressant att höra vad ägaren säger i sådana fall… jösses!
Så matt man blir…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Catfoot Du har all rätt i världen att bli folkilsk…. Min sambo skulle för allt i världen inte tordas "gruffa" nå illa om mina katter. Han vet att han åker ut med huvudet före då. Mina djur är mina små barn. Jag har ett stort ansvar över dem
Tar man kon får man ta kalvarna oxå, säjs det.
Mannen ifråga, ska räkna katterna som en bonus.
Samma inställning har jag som du Catfoot.
Kan inte heller lita på folk längre.
Jenna
Ja, jag har tur som har en sambo som älskar våra katter oerhört mycket…Han har dom som barn, lika som mig…
Men så blir man klassad som en speciell, i tanke på att man älskar sina katter..Ingen som har samma intresse förstår riktigt hur man känner,.."Det är ju bara en katt" får man ofta höra…Eller "hur kan du pyssla så mycke med dina katter"..Eller.."menar du att du kostar på en katt så dyr vetrinär-räkning"..Ja synpunkterna är många…..Grrrrrrrrrrrrr, hatar detta…
Haha, jag får också de kommentarerna. Men, men, jag har inga ungar. Vad kostar inte de?

Har skaffat en pojkvänn som har en dotter som är pälsdjursalergiker. tror att han har fattat att katterna stannar, han e lessen för vi kan aldrig flytta ihop då ju,,, nä men då får vi va särbos, svårare än så är det inte!!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

**En av mina arbetskamrater blev förfärad över hur jag lägger pengar på mina katter! Men, nån hobby måste man ju ha? Jag går inte på krog eller dans, röker inte tex. Och katterna är ett fantastiskt sällskap.
**
Hihi jag är klassad som kattidiot av rätt många här i byn.
Men det skiterjag i.
Lägger oxå mycket pengar på mina katter. och har ett särskilt konto som jag sätter av pengar varje månad till ev vetvård.
Vi är inte intresserade av att handla kläder och smink etc. så det kontot är litet.

Vad kul att man hamnat i rätt gäng här, vi är alla glada katt-idioter?

En hemlis här…. Jag behöver oftast inte köpa en brödbit…Butiken som vår kompis hämtar grönsaker till grisarna hos, säljer inte gårdagens bröd. Så emellanåt så kommer han förbi med en två tre sopsäckar fulla med jättefint bröd av alla sorter. Så det är ett gott tillskott till hushållskassan, väl värt en middag emellanåt. å där sparar jag in en inte så liten slant. Blir även en del frukt och grönsaker. Så därför kan jag avvara en liten slant till kissar, trots att jag bara har pension.

Ja usch sorgligt när gamla vänner prioriteras bort så lätt!
Jag har dock lite hopp för den som vill höra, vet en ung kille vars flickvän (sambo) inte tålde hans 4 katter och flyttade till egen lgh. Han skulle flyttat med (billigare, mindre lgh) men hittade inga nya hem åt katterna, å istället tog det slut med tjejen, han stannade med sina missar :)
Så visst finns det kattälskare bland män också!
Lyckligtvis.
# 38 Vilket lyckligt slut på sagan…Tänk om alla kattsagor kunde sluta lika bra..
Visst är det väl underligt…Människor som går på brukshundklubben, jägare å andra hundintresserade kan lägga hur mycket tid som helst på sina hundar, INGEN höjer ögonbrynen å tycker att dom är speciell på nått vis, det är helt normalt..
,.. tycker dom…
min gubbe o jag är lika kattokiga. skulle aldrig vara med någon som inte gillar katter.