Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttill-minnet-av
Läst 2083 ggr
Naquita
0

Julius har somnat in.

** 

Julius har iförmiddags somnat in hos veterinären.  Jag icken akuttid imorse, efter att han varit dålig en längre tid. Nu orkade jag inte se honom lida mer. Jag har inte gått ut med vad som felat honom innan, ag har inte orkat.

Det visade sig att levern var skadad, han hade en medfödd(?) fraktur på bäckenet, därför han aldrig kunnat hålla sig(han har bajsat och kissat på sig sedan han började försöka själv).  Han har inte lekt, inte hittat till varken låda lr matskål själv(för ont för att gå förstår jag såhär i efterhand)  maten har runnit ur honom.

Han har varit annorlunda länge, och sedan jag åkte in med honom för 2 veckor sedan mitt i natten(hitteade honom mitt på golvet, jättedålig) har allt gått utför.

Idag gjordes alla prover de kunde göra, och som sagt. Hans lever var för skadad, han hade en fraktur på bäckenet som ifs hade läkt av sig själv, men inte när levern var som den var, nu fick jag varet på varför han inte kunnat hålla sig. p.g.a levern har han haft störtdiarre sedan liten som p.g.a bäckenet runnit rakt igenom:(

Nu orkade jag inte se honom lida mer, nu sover han gott utan krämper och smärtaGråter

Mammas lille köttbulle, du har det mycket bättre nu.

**

SamanthaJones
0

Usch! Stackars dig, jag lider verkligen med dig och önskar det fanns något man kunde göra för att trösta!
men som du säger, nu slipper han ha ont!

Massor av kramar!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Sidentass
0

men åhhh…lilla missen..så sorgligt..visste inte att du hade en misse som var så dålig..lilla knytet lider inte längre..nu har du hjälpt honom till landet där inga smärtor och sjukdom existerar…

Vila i frid fina lilla kisse…

Naquita
0

#2 nej det är mycket man inte vet om varandra. jag mår väldigt dåligt utav detta och har gjort länge men valde att vara tyst då det var jobbigt nog att jag själv visste att något var fel. Hemskt detta, han var så efterlängtad, enda ungen i kullen, nu är hans pappa kastrerad:((

annebeate
0

Lille söte Julius, sov sött.

Många tröstekramar till dig Naquita

Ledin
0

NEJJJJ! Inte den söta saken  :*( Tröstkram till dig o alla katter ursh han som va så himmla söt o fin.

Sidentass
0

#3 förstår dej så väl…ibland orkar man helt enkelt inte berätta när man har det svårt..

översänder de varmaste tröst kramar..

Jenna-Gun
0

Kan inte göra annat är skicka tröstekramar till dej.
Lille Julius sov gott nu utan krämpor.

Jenna:(

navel
0

åh, Lille Julius.  :(

*kramar*

utan_morrhar
0

Otroligt tråkigt att höra!! Extra tråkigt eftersom pappan hunnit bli kastrat också.

Kat08ja
0

Åh..stackars liten :(

Tröstekramar till dig.

zenita
0

många tröstekramar från mig o katterna till dig emma. lider med dig!

anebit
0

Nämen Ooo så sorgligt…………  kan bara skicka tröstkramar till dig.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Puma77
0

Kramar till er Emma.

//Pia

gulliver
0

Så fruktansvärt sorgligt lille skrutten Gråter.

Sov så sött lille Julius. Tänker på dig Naquita i denna sorgens stund.

karins
0

Åh nej lilla JuliusGråter Så ledsamt. Tröstekramar till dig Emma.

martdat
0

Nä men lille julius. tur att han hadde en så förståndig matte som tog det enda vetiga beslutet i allafall. tycker synd om dig Emma, kramar på dig, hoppas Brumma inte tar det alltför hårt.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MariannE11
0

åh vad tråkigt att höra…. o tycker synd om dej som gått o funderat ett tag på detta tragiska… men du gjorde det rätta…. du var den bästa matten för hans korta liv….kram på dej……

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

essut50
0

Tröstkramar till dig Emma.. Vila i frid lilla söta Julius.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

SallyB
0

Sov sött lille köttbulle Julius!

Tröstkramar till matte!

Livet är bra orättvist ibland :(

incan
0

Åh vad jobbigt för dej……jag vet precis vad du går igenom nu….min Rasmus fick ju somna in 25 maj. Det är jättejobbigt!!!!

Tänker på dej o skickar även jag tröstekramar!

Sov sött liten Julius!

[sofia-85]
0

Åh emma han var ju en sån sötnos… Hoppas det går bra för Brumma. Massa kramar till er.

maggan47
0

men vilken sorglig nyhet att lilla Julius blivit kattängel, lilla köttbullen, som var så efterlängtad, ibland blir inte livet som man tänkt sig, men lilla bebisen behöver inte ha ont, och har nu kommit till "farmor" Samira  som tar väl hand om lilla bebben, förstår att det är jättejobbigt just nu Emma, dessutom när du vetat om att något varit fel, kram på dig och nospuss till Brumma och Noah, samt dom övriga kissarna Maggan47

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ec12274c-65fa-4020-be35-a8011282e490&Filename=perser med vingar.jpg)

Lena
0

Så himla tråkigt och ledsamt Naquita! Finner inga ord. Den lille var ju så fiin! Men när det är sådana allvarlig fel kan man inget göra hur gärna man vill och mycket man än försöker. Då återstår det bara att hjälpa honom att resa till änglarnas land. Det smärtar mig då jag vet hur efterlängtad han var den lilla kissen.

Ger dig en stor tröstande kram!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0

Idag känns det…tungt. Igår var jag bara tom i huvudet, visste inte vad jag skulle tro. Förstod nog inte ritkigt. fick samtal om en skadad katt i centrum och tog på mig det, för att ha annat att tänka på. Akut till vet. igen . givetvis hade hon en nackskada med nerver i kläm, släpar bakbenen och är helt lustig) veterinären gav henne 24 timmar att bli pigg och hitta ägaren,  och idag måste jag avliva henne med för hon har såklart blivit sämre inatt :pfft:  livet är bra roligt ibland :-(  Katten är dessutom id-märkt och jag har hittat kattens uppgifter på skk:s ägarregister, men inte ägaruppgifterna och polisen får inte heller fram något och skk:s telefontid är stängd till måndag. Allt är underbart just nu:(

Brumma tar det bra. Hon har inte brytt sig om sin son sedan den natten jag åkte in akut med honom, jag har stödmatat honom duygnet runt, kämpat med bajsande kissande, skrikande, men Brumma har inte ens tittat åt hans håll. Pappa Noah däremot har varit som en vakande ängel över sin son.

På något sätt känns det så lättande, ingen sjuk bäbis som skriker dygnet runt, har sovit min första natt på flera veckor och känner mig för första gången på länge utvilad. men tung i huvudet är jag. Saknaden är enorm. Han var så efterlängtad, mitt lilla knyte.

Men livet är orättvist, det är bara att konstatera. Han har det så mycket bättre nu :rose:

Lena
0

#24 Så tungt Naquita att även hittekatten var så illa däran. Ibland är livet bara för mycket.

Jag tänkte mycket på lillpojken Julius som var både efterlängtad och älskad. Han hade de bästa  förutsättningar en liten kisse kan få och så måste han lämna jordelivet så snabbt och sorgligt. Detta mot bakgrund av alla hittekatter som föds utan några förutsättningar alls… Att det sedan skulle drabba just dig som är gör så mycket för hemlösa katter, det svider.

Som sagt livet är långt ifrån rättvist. Nu lider han inte mera lill-pojken utan kan vandra bland molnen som den lilla ängla katt han var redan när han föddes. Vi vill alltid minnas honom som en stor ljusspridare.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0

Ja, det är tungt. men ägaren är iaf hittad nu och påväg hit:)

Sidentass
0

324 Men kära nån…så oerhört sorgligt och jobbigt att du även skulle behöva gå igenom detta…nej..livet är inte rättvist..tänker på dej i de svåra stunderna..

Styrke -och tröstkramar..

anebit
0

Neeej livet är verkligen inte rättvist!   Önskar dig allt gott Emma!

Naquita
0

Lilla Majken hade varit försvunnen i 2 månader. Hennes matte hämtade henne här iförmiddags och vad jobbigt det var, tårar och funderingar. Inte ofta man träffar på sådana här seriösa kattägare. Det märktes hur mycket hon älskade sin katt.

anebit
0

Gud så synd att hon skulle vara så skadad nu när matten äntligen hittade sin katt.

Skönt i allt elende iaf för matten att veta var hon är även om hon måste avlivas.

Ovissheten är värst när man inte vet ett dugg om vad som hänt sin älskade katt.

maggan47
0

hur har det gått med lilla Majken, och som sagt, ovissheten är den värsta följeslagaren, har själv en katt som  försvann 84 smet ut, innekatt, min Fille, och trots annonsering, enligt dåvarande sökmetoder, hörde vi aldrig något, han var 8 år, en tabbysiames, med de vackraste blå ögonGråterMaggan47 som kramar om

essut50
0

#31 Majken fick somna in står det på #24..veterinären gav henne 24 timmar att bli pigg och hitta ägaren,  och idag måste jag avliva henne med för hon har såklart blivit sämre inatt

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Naquita
0

Ja tyvärr blev majken bara sämre och sämre över natten. Hon reagérade inte ens när hennes ägare kom, bara låg helt lialös. Ägaren åkte själv med henne in så hon fick somna in i mattes famn.  Majken hade varit försvunnen i 2 månader.

Hawknestgrove
0

Åh detta var en enbart sorglig tråd. Sörjer med dig.,Hur 17 kan en sån lite få en skada på bäckenet? Förlossningsskada? Lille mannen… OCh stackars lilla Majken….. Då får de sällskap in i katthimlen, de två….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0

#34 ja eller så låg han fel i livmodern, kan föklara de 4 dagarna över tiden mamman gick.

Hawknestgrove
0

Lille plutten. Ärliga, varma tröstekramar från mig till dig, trots att vi inte alltid är på samma våglängd. Men jag sörjer uppriktigt med dig nu.

annebeate
0

Emma, skickar dig både många tröstekramar och rosor. Du gör en enorm insats för våra små och har ett hjärta av guld.  Trots du fått uppleva mycket lidande  har du kraft att ständigt ge kärlek och omtanke åt nya kissar. Tack för att du finns.

Naquita
0

Nej även om vi inte alltid har samma åsikter kämpar vi för samma sak, katterna. Tack för ert stöd, det är väldigt jobbigt här hemma just nu:((

Hawknestgrove
0

Ja och ge nu lilla teddy, som haft det så jobbigt, extra mycket, så ror jag att han ger dig extra mycket tillbaka. Han kom nog i precis rätt tid, skulle jag tro

Naquita
0

#39 det tror jag också. Nu har jag något att bry mig om, att koncentrera mig på, mitt i sorgen. Han blev kelad av Melinda idag som hälsade på. han var hur lugn som helst i famnen på mig och gissa….han började TOKSPINNA i min famn när Melinda kelade honom under hakan:)

Simson
0

Mina allra varmaste kramar över nätet till dig!! Lilla Julius! Han har det bra nu när han slipper att ha ont mer. Du gör alltid så mycket för dina katter och han hade den allra bästa matten och föräldrar i världen!! Är med dig i sorgen! Lilla hjärtgrynet! Nu kan han leka med alla våra andra små hjärtan.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Jenna-Gun
0

Tröstekramar till dej

Jenna:(