Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 607 ggr
Kia
0

katthem?

Hej '

Jag har en vän som ev. måste avliva sin katt för sonen i familjen är superallergisk . De har haft henne i 5 år och hon är jättefin. Vad kan man göra ? Finns det hjälp att få så hon kan få ett nytt hem?

/Kia

Bigless
0

Länk till kattföreningar som hjälper katter.

Andra kan nog komma med råd gällande detta med tips när allergi uppkommit.

Kia
0

Jo jag såg länkarna, men kan man bara komma med sin katt där hur som helst?

förlåt om jag har dumma frågor

Bigless
0

#2 Kan inte råda men kolla igenom de katthem som finns i den region du befinner dig, oftast står det på deras hemsida om de har intagningsstopp, har de det inte så ring/maila dem med din förfrågan. På resp hemsida står även resp kattförenings villkor för att ta emot katt. Inga frågor är dumma!

Hawknestgrove
0

Nej, jag fick som liten höra, att det inte finns dumma frågor, bara dumma svar. Försök även på Blocket. Nu är väl det inte så där fantaskikt bra, att annonsera ut, men det kan kanske vänta under semestern, i alla fall?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

majvi
0

Har det gjorts försök att hitta ett nytt hem till katten? man kan annonsera i tidningen, blocket www.katter.nu, www.katt.nu

Man kan också sätta upp tillsalu lapp i affären.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Kia
0

Tack för era råd jag ska tipsa min vän…..Tack Tack…