Anticimex och katter
Jag letar efter uppgifter om att Anticimex fångar in (hemlösa) katter.
Fick i fredags ett ärende där Anticimex hade satt utt kattfällor för infångning av förvildade katter. När jag ringer dem förnekas det i första hand att de syslar med förvildade katter. När jag efter ett tag blir vidarekopplat till någon som kanske vet mer får jag höra att de fångas in katter i uppdrag av bara företag inte privatpersoner.
När jag frågar varför de håller på fånga in katter mitt på sommaren med faran att fånga in katthonor som diar ungar får jag som svar att man inte har tänkt på det…. det kollas inte heller om katten är id-märkt….
Är det någon här som har sett/hört talas om att Anticimex fångar in katter? PMa mig gärna i så fall!
Tack på förhand!
/Miranda på Göteborgs Katthjälp
ett ställe jag jobbade på hade ett saneringsbolag liknande anticimex som kund, där jag satt i kundtjänsten.
Hur anticimex gör vet jag ju inte, men detta bolag befattade sig inte med katter bla, då dessa inte räknades som skadedjur. De människor som hade problem med grannars katter som kissade på utemöblerna var inget de gjorde något åt.
Fast de fångade inte in grävlingar, rävar mm heller, utan dessa ärenden hänvisade vi till kommunen.
Det tycker jag vekar vara väldigt hemmagjorda regler. JAg har aldrig hört talas om, att Anticimex ska ha befogenhet till det….Rimmar väldigt illa med de bestämmelser som finns…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Någon på företaget som har anlitat Anticimex skulle ringa och be Anticimex att hämta fällorna då personalen stängde igen de hela tiden :D
Nu ska det pratas om TNR istället :)
PMa mig i fall någon vet mer om att Anticimex, eller någon annan företag fångar in katter!
Det låter ju jättebra!
puttar! :)
Verkar ju suspekt om Anticimex ägnar sig åt att fånga in katter. Har läst en del på deras hemsidor och inte hittat något om en dylik verksamhet. Men man vet ju aldrig………….
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
JA det verkar väldiogt konstigt….
Det var dock en anställd som bekräftade för mig att han var ansvarig för infångning av förvildade katter… Det är nog inte något de gärna skyltar med. Hon på kundservicen visste inte ens om det.
Det finns ett saneringsbolag till i Göteborg som "sanerar bort" förvildade katter i Backa, Göteborg. Det bekräftade en av kommunens djurskyddsinspektörer för mig idag. …

Det trodde inte jag att de gjorde, men mycket som man inte begriper gör folk. Så hemskt.
Jag undrar ju hur Anticimex kan sanera bort djur som ej är skadedjur?!
inte ens äckliga spindlar räknas in som skadedjur juh.