Fel på kattmat?
Hej!
Någon gång under det senaste halvåret (förmodligen) har det i någon tidningsartikel passerat mina ögon att något av de allmänt erkända torrmatsalternativen skulle ha orsakat att katter blev mycket sjuka. På samma ställe fanns en uppgift om att detta inte skulle gälla den torrmat som såldes i Sverige eller om det var Europa.
Finns det någon bland er som läser detta som kan dra sig till minnes att ha läst något liknande? Om så är fallet, ber jag er att skiva vad ni kommer ihåg.
Hälsningar
Kurran
Inte om kattmat men däremot hundmat som hundarna dog av och det var en leverantör i USA men det såldes inte i Sverige. Jag kan tyvärr inte komma ihåg märket.
Var det inte Eukanuba/Iams som sålde maten hundarna dog av?
Nej det var ett märke som jag aldrig har hört talas om, och jag undrar om det inte började på M.

Jag vet inte vad det är du menar. Men båda mina katter blev plötsligt lösa i magen och det höll i sig i flera dagar, tills jag blev tipsad om att det kunde bero på att jag bytt torrfoder till Mjau. Direkt när jag bytte bort Mjau så blev det bra igen.
Jag köper aldrig Mjau torrfoder igen!
Hoppas du får svar på din fråga från annat håll!
Så olika det kan vara. Mjau torrfoder ger jag till lilla Ebba här, den enda katten som kan äta vanligt mat. Hon mår toppen av det. ÄVen grannens katter får på min rekommendation MJau torrfoder. Men vad jag hört, så skall man varwa försiktig med Friskies, då magnesiumhalten är för hög där.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det var Royal Canins hundmat det handlade om och enbart i USA. Det var en ingrediens som var möglig. RC hade bytt leverantör av denna ingrediens och den nya leverantören var inte lika noga med kvaliteten.
#4:
dina katter blev kanske lösa i magen just för att du bytte foder. Det kanske inte skulle spelat så stor roll vilket foder du bytte till. Kattmagar är känsliga för foderbyte och bytet ska helst ske över en tvåveckorsperiod.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Medarbetare på kvinna.ifokus.se
"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"