Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1789 ggr
Fuentes
0

Hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Allesammans!
Vi har sedan en tid försökt hitta ett bra hem till vår katt då vi snart flyttar utomlands (söndagen den 6 juli). Vi har redan provat det mesta: vänner, bekanta, katthem osv, nu är vi i desperat behov av hjälp.

Gizmo är en stillsam, gråvit hankatt. Han är 4 år, grundvaccinerad och kastrerad. Var tidigare en innekatt men vistas nu även utomhus. Har växt upp kring barn och är väldigt folkkär.

Skulle någon vara intresserad så står även transportbur, kattlåda och mattskålar till förfogande. (En veckas sand och mat medföljer)

Ring idag!
telefon 08-363266
Adress: serenadgränd 2, 175 56 Järfälla :cry: :-(
Hälsningar,
Nora

Naquita
0

Varför tar ni inte med honom? Vet flera som flyttat utomlands med hela familjen där djuren är inräknade och det har gått utmärkt.

Ham-Madam
0

beror väl på vart de flyttar.

till vissa länder krävs ju endel sprutor som inte hinns med å ta nu.

AmeliaWatson
0

Hur hastigt på kom den här flytten?
Finns inte möjlighet att ha katten på pensionat i väntan på att den kan komma efter?

Naquita
0

Nej, det hinns inte med nu men jag har svårt att tänka mig att denna flytten inte var planerad. finns lösningar med allt, bara man har tålamod  och är bestämd med vad man vill.

AmeliaWatson
0

Den här katten är alltså inte en familjemedlem?

Eller, varför flyttar man någonstans dit katten inte kan följa med?

Är det en flytt man gör för all framtid?

Mycket plötsligt uppkommen?

*man blir lite berörd - då man själv sätter sina djur först*

AmeliaWatson
0

Hade vi inte de problem vi har, med katthat omkring oss, så hade Gizmo varit varmt välkommen till oss.

Hawknestgrove
0

Puttar upp1 Varför hörde du inte av dig tidigare?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

Hur länge har ni vetat om att ni ska flytta? Har ni kontaktat alla katthemmen som finns i Stockholm..t ex Fisksätra ..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

AmeliaWatson
0

Jag har nu varit och tittat på Fuentes presentationssida, och noterade att hon blev medlem här samma dag som hon satte in sitt inlägg (startade denna tråd).

Det känns inte som att hon läser det som skrivs till henne här… eftersom det inte kommer några svar på våra frågor. *hmm* Vad ska stackars Gizmo få för utgång på detta, tro?

essut50
0

Jag har kollat på Eniro på hennes telefon nummer, såg att den är på en annan och adressen inte stämmer.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Jenna-Gun
0

Har pmat #0 men har inte fått nåt svar.

Jenna

Bigless
0

Några timmar kvar (eller? men är det någon som ringt telefonnummer?

Jag ringer inte då jag inte ägnar mig åt nya kattärende.

anebit
0

#10 Skumt!       Hon/han har bara skrivit detta inlägg #0  och har ej varit inloggad sedan den 3/7……………

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Bigless
0

Samma sak på SKS

Kanske ngn bara kan slå en signal?

Lena
0

Vederbörande räknar väl antagligen med att få telefonsamtal eftersom h*n lämnat sitt telefonummer. Har antagligen lagt in detta på alla kattsajter som h*n funnit.

Att flytta utomlands med katt som bor i Sverige är oftast inget problem eftersom vårt land räknas som ett rabiesfritt land. Om man reser inom EU är det ett pass, ID-märkning med chipp och en rabiesvaccination som behövs. Att flytta tillbaka in i Sverige igen är däremot en helt annan femma. Då ska man förutom allt ovan även testa katten och blodprovet får bara analyseras på ett av EU godkänt laboratorium. Det tar minst 5 månader eftersom det måste gå 4 månader innan katten bildat antikroppar efter vaccinationen. Sedan alla pappersexercis. (Vi har ju flyttat med våra tre äldsta katter till och från Nederländerna.)  

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mettan
0

SkrikandesÅterigen någon som ska flytta utomlands!!! Gör man sådant på 3 dagar?

Nej, sådant tror jag definitivt inte på. Varför inte säga rent ut att man inte vill ha katten mer, för det är väl det det hela egentligen handlar om, skulle jag tro. Påminner om damen, som skulle åka på semester och inte hade råd att ha katterna inackoderade. Minns hur Gunilla var det väl satte igång, så att djurskyddsinspektören kom, tog katterna och kärringen fick höga böter.

Lite fler borde lära sig vad det innebär att lämna djur ensamma. Jag tror faktiskt att det handlar om en semesterresa, där de inte har brytt sig om att skaffa kattvakt och nu har kommit på att det låter bättre med flytt än semester.

FY FÖR DEN LEDE FÖR SÅDANT FOLK!!!!

Hawknestgrove
0

Ja troligtvis så är det väl en semesterkatt. OCh här fanns inga fingervisningar att katten skulle lämnas kvar utan bara att det inte gick mer. Stämmer, det var jag i samarbete med Gubben, som började snoka och dra i Västeråsfallet. Vet ej om det gick ut några böter, men de två katterna fick nya hem. Vad vi gjorde, var att kolla mobilnumret. Men adressen stämde inte, men vi hade ju ett namn, så då gick vi vidare på det via Ratsit och fick en helt annan adress, så på den vägen var det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....