Överallt...
kastar folk ut sina kattungar! Hur ska det sluta?
Svarat jag med
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hej!
Kanske kan vi förmå Lotta Gröning att skriva om katter, hemlösa katter, för många katter, kastrering av katter mm
Kurran
får ont i magen av tanken på alla kattungar som svälter ihjäl eller blir långsamt dödande av en räv efter att ha levt i skräck..
Ja testa, Kurran!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Häromkring finns inga hemlösa katter numera som det ser ut.
Fast de dyker kanske upp i höst när sommargästerna farit.
Jag har försökt fp de kattägare jag kommer i kontakt med att kastrera sina katter för att de ska stanna hemma.
Får hoppas det har hjälpt.
Jenna

#2 Bra idé!
Hej!
Nu har jag skrivit till Lotta Gröning så nu får jag vänta och se om jag får ngt svar eller om hon tar upp ngt om katter i tidningen. För att få ngn ändring för katterna måste alla vägar prövas. Jag har också kontaktat DN som lät tämligen intresserade av problematiken med runt dessa små liv.
oj bra jobbat Kurran :). Är så himmla enkelt o smidigt 1 sak att göra KASTRERA era katter så slipper det bli så här. Då menar jag alla katter (dok inte raskatter som ska vara avelskatter.)
9. Ja och förmedlare vågar väl ingen människa bli för de verkar ju få ta smällarna av andras misstag gång på gång på alla sätt.När det i själva verket är ansvarslösa människor som slänger ut sina katter och samtidigt begär av andra att de ska ta hand om dem bums utan kontanter eller veterinärvård.