Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 6319 ggr
snickan
1

Kattmynta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

attmynta är en vacker växt, när den blommar. Och katterna blir helt tokiga när jag tar in några kvistar till dom

Puma77
0

Mmmmmm rena drömmen för både katt och leksakstillverkare. Flört

//Pia

karins
0

Åh kattmyntaRäcka ut tungan Här sitter jag och väntar på att min ska växa och bli stor…så jag kan torka den och stoppa i kattleksakerna.

Jenna-Gun
0

Jag har inte fått tag i någon planta ab kattmynta. Men det ska bli på måndag.

Den var vacker

Lena
0

Vilka fina kattmynte-plantor du har Snickan! Här i Mellerud blir de inte lika fina. Jag har provat att odla dem i trädgårdslandet men då kom hela grannskapets katter hit och rullade sig i plantorna. De jämnades med marken på ett par veckor. I år hann de inte komma upp förrän de var borta.

Kattmyntan med blåa blommor är en förädlad form av ursprungsformen som har lite större blad och vita blommor. Den är inte alls lika dekorativ som den blåblommiga är och brukar inte vara så lätt att få tag på. 

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
0

Stämmer bra att grannkatterna rullar sig i plantorna. Glad  Jag har den blå varianten men dom älskar den ändå. Brukar plocka in till mina egna katter, någon bryr sig inte, någon blir helt tokig. Sniffar, rullar sig på den, tuggar lite, sniffar igen. Skrattande

Kat08ja
0

Vilken vacker växt :)

Hawknestgrove
0

Hehe, dags för andra skörden i år snart! lilla Pyssa hjälper till,även efter sin död! Hon har ju hela sin grav full.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Elcyion
0

Var kan man få tag på plantan?

Medarbetare på jack russel terrier

Hawknestgrove
0

På vilken handelsträdgård som helt. Den heter Kantnepeta elelr KAttnepeta, beror på vem man frågar. Det är en perenn, dvs den kommer igen år efter år. Hägna in den med hönsnät, så får den vara ifred för katter.

Elcyion
0

Jag tänkte inte ha min inomhus :P Får bli sen när jag bor själv igen, och har tillgång till balkong :)

Sidentass
0

Åhhh så vacker växt!! Skulle jag också vilja ha här..,men såväl jag som sambon är dåliga på att sköta växter …här får katterna parta på färdiga kattmyntefrön från affärerna..

Hawknestgrove
0

Nej den är ingen inomhusväxt. Den växer ute. Men den kommer igen år efter år.

Elcyion
0

#12 Här har vi ingen balkong men däremot loftgång, där alla granskapets katter traskar = den skulle inte få vara ifred länge. Om det nu var mig du svarade på :)

Hawknestgrove
0

Haha, ja det var det…Ja då är det ingen höjdare…

snickan
0

Jag har min på kolonilotten, och vi har nätstaket runt. Att det är inte så många katter som kommer dit, den växer så bra jag har delat den ett par gånger. Jag har köpt min på Blomsterlandet

Jenna-Gun
0

Fick en planta i går.

Sara blev alldeles galen.

Men de andra bryr sej inte,

Få se om plantan får vara ifred

för de andra katterna som

stryker omkring här.

Jenna

Hawknestgrove
0

Ja när den blommar för fullt, i slutskedet alltså alldeles när du ser, att vlommorna håller på och vissnar, då kan du klippa ner den. Torka sen det du skördat. OBS!  ÄVen stjälkarna ska du ta tillvara på. De luktar de med. Sen är det bara att vänta på en eventuellt två skördar till

snickan
0

tack Gunilla, jag trodde att man skulle vänta att alla blommor har fallit av, att man torkar bara bladen

Hawknestgrove
0

Hehe, nä jag använder allt! märker när jag bryter itu stjälkarna, att det luktar så gott av dem med. Men torka luftigt så det inte möglar!

karins
0

Ja eller torka kattmyntan i ugnen på 40-50gr över en natt.

Ledin
0

jag har vart på 2 ställen där har dom inte haft kattmynta, jag ville ha flera st så kan jag torka dom å skicka till ni som stickar var min tanke. Där jag är uppväxt som barn hade dom en hel länga med mynta alla katter lukta mynta eftesom dom sov o rula sig i dom som tokar :) så ville jag oxå ha här.

Hawknestgrove
0

Ja ni som känner folk, som har i sina rabatter, tigg! det är bara en fördel för plantan, att få klippas ner.

snickan
0

ille var först rädd för myntan

snickan
0

Oden åt mest blommor på den

snickan
0

Ville tyckte inte att det var roligt länge då gick han

Hawknestgrove
0

HAhaha! Men ta du och knyt små buketter och häng upp och torka!

karins
0

Hahaha…Ville ser ut att gå till atack mot kattmyntan #23