Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 785 ggr
destiny
0

Jäkla kattskrälle

Flört 

Idag hade jag tid hos veten för vaccination av en av mina två skyggisar. Spruta nr 2. Han är redan kastrerad, den gången fick jag in honom i buren genom att i god tid börja  leka tittut med honom. Vid det laget satt han fortfarande uppe på en garderob. Jag lekte tittut genom att lägga en handduk försiktigt över honom så han skulle vänja sig vid det. Dagen D vek jag ihop handduken och gjorde ett paket  med katten inne i och kvickt ner i den största buren jag har. Han visste inte vad dom drabbade honom. Flört Den gången blev han inte vaccinerad eftersom han hade en infektion.

När han blev bra från infektionen var det dags för vaccination. Vid det laget hade han flyttat ner från sin garderob och rörde sig i rummet. Jag hade hela tiden buren ståendes i rummet. En tid innan vi skulle iväg började jag ge katterna mat inne i transportburen. Dagen vi skulle iväg blev det en putt på rumpan när han åt och in i buren med hela katten. Han fattade inte vad som hände den gången heller förrän det var för sent.Skrattande

Idag hade vi som sagt tid för spruta nr 2. Och det sket sig rejält. Han är kelig och sällskapssjuk numera på sina egna villkor. Men idag när jag en timme innan vi skulle iväg skulle ha in honom i buren anade han oråd. Kattrackaren måste ha känt att jag var lite stressad av situationen och skulle absolut inte gå i närheten av mig. Inte förrän jag ringt och avbeställt tiden. Då blev han plötsligt lika kelen som vanligt. Skrikandes Jäkla kattskrälle. Räcka ut tungan 

Det blir nya tag imorgon. Fast nu har jag ingen tid utan ska ringa när jag fått honom i buren och förvarna att vi kommer snart. Förhoppningsvis gör det att vi inte har en tid att passa att han inte känner mina nervösa vibbar!

Hur  får ni andra i skyggisarna i buren när ni har en tid att passa?

MariannE11
0

vilken otur… ja det är konstigt att dom kan känna på sej så himla mycket hur vi känner…. håller tummarna att allt fungerar i morron….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

Haha, ja som JAnne sa, åt lilla Pyssa, när hoin satt i ett räd när hon var ung. lockade och lockae… MEn ICke… Då fnös han, muttrade j**a kattf*n… Då satte Pyssa av som ett streck nerför tallen! Ja, där vi bodde förut, så var det INGEN trafik…. liten enskild väg, vi var sist på vägen. Fjärran från vimlets yra… Så det var verkligen ett tryggt ställe….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

emjon
0

Kan verkligen förstå dig för vi har samma problem här med den skillnaden att våra två små skygga jourkatter inte går att lura. Körde precis samma metod som du men de vägrade att gå i närheten av buren.

Eftersom kissarna inte mådde bra när vi vi hand om dem så blev det många turer till vetten. Först koll och behandling och  vaccinering. När det var dags för kastrering och ID-märkning blev de så stressade så jag fick avbeställa tiden och vänta några veckor. När det var dags nästa gång var jag lite mer förberedd men den kissen som får mest panik rev mig ordentligt.

Båda kisarna är så otroligt gulliga och keliga snor runt benen och jag får klappa dem och det märks att de gillar det och jag får också kamma dem. Men försöka lyfta dem är stört omöjligt det går inte så jag undrar vad det har varit med om.

Har aldrig tidigare haft så vaksamma och misstänksamma små katter tidigare. Jag är också övertygad om att de läser av våra tankar och känner att vi blir stressade.

Vi skall också ocka till veten i dag med en av våra egna för vaccinering och en av jourisarna för koll. Efter lite stress och matte sönderiven igen så ligger han nu i buren.

Hoppas det går bra med infångandet och att ni kommer iväg idag och att allt går bra hos vetten.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

anebit
0

Det är inte bara skyggisar som känner på sig……….

I alla 14 ½  år som vi har packat och skall åka till stugan så har Rasmus kännt på sig att nu skall jag in i den där transportburen igen och åka bil…………. så han har stuckit in under sängar eller bakom soffor så antingen har vi fått dra fram honom eller väntat ut honom…………..

Han avskyr inte buren för han ligger ofta här hemma och  sover i buren  när han själv bestämt……

På sista tiden så måste vi stänga in honom i badrummet med en låda så att han kissar innan vi åker annars blir det i buren……..    (och han kissar     Förvånad             varje gång)

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

Så olyckligt det kan bli..men berättelsen talar också om hur känsliga och kloka missarna är..hoppas på bättre lycka nästa gång!

destiny
0

Till slut blev kattrackaren vaccinerad. Glad Började i förmiddags med att försöka leka in honom i buren med laserpennan. Inte kul tyckte han. Provade på andra sätt att leka in honom. Inget var roligt idag. Dom två pojkarna fick bara lite mat igår kväll för att dom skulle vara lite hungriga idag. Satte mat i buren och väntade. Och väntade…. Till slut gav jag upp och gick  ut i trädgården några timmar.

När jag kom in sov gossen i en liten iglo som står på deras rum. Fram med stora handduken medan katten fortfarande var sömndrucken. Gjorde ett paket av iglo, handduk och katt och stoppade ner det i den största transportburen. Och den är stor som en hundbur. Så nu är gossen vaccinerad. Så skönt att slippa slåss med honom mer nu. Glad

Han är en snäll katt. Han var väldigt skygg när han kom hit men har aldrig gjort mig något fast jag på olika sätt fått in honom i en bur fyra gånger vid detta laget. Sötnosen Kyss Han älskar att kela i vanliga fall, ger mig massor med kärleksbett. Men lyfta honom får jag inte. Vi övar på det dom flesta dagar men han är hal som en ål och slinker snabbt iväg.

anebit
0

Så skönt att det är gjort nu…………

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna