Imorgon!
Börjar jag som jourhem! :) Det kommer en gråvit kastrerad hankatt som jag ska ta hand om. Är verkligen jättepeppad! :) Uppdatera med bilder senare tror jag.
Nått särskilt som jag borde tänka på? Jag bor i en tvåa och har inte inrett sovrummet än (det ska dit nytt golv), så jag städade där idag och har burit i katt-trädet som jag har och bäddat lite mysigt i en kartong. Ska jag låta kissen vara där inne ett tag själv och sen introducera honom för resten av lägenheten och katterna?
Louise
Låter vettigt! Så gosigt att du kan ta emot en vuxen kisse! Just dem brukar vara svårare att hitta hem åt! Gosa mycket med honom, så ha inte känner sig ensam. HAr du möjlighet sen, så gör en temprär dörr av kompostgaller, det är det enklaste så kan de så varandra och ändå slippa närkontakt i början.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#1 Jag har inget kompostgaller och om jag hade ett säger något mig att min kisse Smilla skulle hoppa över det på en gång :) Men det ska nog ordna sig.
Åh vad jag längtar! :D
Så kul :) och så snällt av dig att ställa upp som jourhem åt en vuxen katt. Det är så kul och givande att vara jourhem. Lycka till!
Du får sätta ihop två! HAr för mig, att det var bild på någon som hade gjort en sån provisorisk dörr här inne. Jätefint!
Jag har kompostgaller… men jag finns ju i Norrköping…
#4 Fast det löste sig ganska bra ändå :) Smilla och den nya kissen är redan bästa vänner :)
Haha, inga problem då!
Va bra… :) att det ordnade sig :)
låter jätte bra :) kan även tipsa om att man kan ta spjälsängsida o sätta upp som galler för dörren så kan dom kika å nosa på varandra på tryggt sätt. Jag tror inte att det ska vara några problem med katterna i sig men kan vara bra att ha i tankarna (Naquita) har bilder på detta i ett inlägg nån stans :)
Ja, jag har för mig, att jag har sett bild på just en provisorisk dörr av kompostgaller. Enkelt och snyggt.

Toppen att du vill ta hand om en vuxen misse..och så underbart att katterna gillar varandra:-9
Önskar allt lycka till i fortsättningen!
#11 Självklart, nån måste ju göra det också :)
Ja, det är verkligen jättekul att de kommer så bra överens. Dom ligger och tvättar varandra och myser just nu :)
Tack :)
Foton foton foton
SNÄLLA
Jenna
#13 Skulle jättegärna lägga upp lite bilder men jag har lånat ut min kamera :P Kanske borde leta åt den lilla digitala kompaktisen (jag kör med system) ^^
De började nyss busa så det blir hur som helst inga mysbilder nu :P Men senare kanske :)