Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1149 ggr
Issa
0

Hur kan man?

Återigen har katter hittats instängda i en transportbur mitt ute i skogen. På midsommarafton var en dam ute och gick i en skog utanför Örebro och hörde något ljud som lät som jamande. Gick för att kolla och hittade då två svart och vita hankatter ihopträngda i en mindre tranportbur mitt ute på skogen. Hur länge de suttit instängda vet man inte, men katterna vara tama kissar runt året gamla. Tack och lov tog damen katterna med sig hem trots att hon är allergisk och gett dom mat och vatten. Kommer in i vår verksamhet imorgon. Men hur kan man?? Hur är folk funtade?

Hawknestgrove
0

Åhhhhhhhhh JAg blir bara så förb*****d! Vilken jättsnäll tant!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

SkrikandesGråter

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

mymlanbus
0

Vilken tur att tanten tog hand om dem… det finns änglar!

Men man skulle vilja träffa den som lämnade missarna… !!!

Issa
0

Kan tillägga att det är inte första gången vi fått in katter på det viset. För 4 år sedan hade någon dumpat en vuxen blå hona på en rastplats mitt i solen på sommaren och ingen vet hur länge hon stått där. Någon snäll förbipasserade som rastade tog henne med in till polisen i Örebro där vi sedan hämtade ut henne.

Ledin
0

otroligt att folk inte bara kan ta o ringa till vetrinären o be dom avliva å varför gör dom itne det? jo snålheten säger dom oj det kostar ju pengar att avliva katter bättre å duma dom. Men så åter till detta med katterna himmla tur att kvinnan tog in dom o gav dom mat o vatten stackars katter. O det e inte bara katter folk dumpar i lådor mm jag har själv hittat 3 kaniner på en ö där jag o min kompis bodde rena slupen att vi tog den stigen å red för den va krånglig att rida det va lite sten å sen fick man öppna lite grindar. Det var en stig man itne vandrar på så hur länge dom 3 kaninerna suttit där vet vi inte alls, dom var mycket törstiga o hungriga å glada över att få komma ut från lådan o in i en stor kaninbur.

Kat08ja
0

Vilken dum människa som lämnade katterna :( Tack till den snälla tanten.

Jenna-Gun
0

Att folk inte kan ta sitt ansvar och ta hand om de djur de skaffar.

Men blir rasande.

Jenna:/

GosChippen
0

**Det är illa nog att släppa dem i skogen och ännu värre att de sitter inlåsta där.
**

essut50
0

Stackars katter,man blir så arg.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Sidentass
0

hur i hela fridens namn kan man göra på detta vis..tyvärr är det inte första gången man läser om dylika händelser..jag blir helt enkelt rosenrasande..det är bara förnamnet egentligen vad jag känner för folk som agerar på detta vis är inte tillåtet att skriva här.

Rosor till den underbara dam som räddat missarna!!!

kerstin2181
0

Och idag slängdes 4st katter ut ur en bil, runt FjugestatraktenGråter

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

essut50
0

Nämen hur är människorna funtade? Tyvärr så är det ju semestertiden nu..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

brutt
0

Hemska människor som kan göra något sådant.Bilder borde ut i tidningar på katterna med förhoppningen att någon känner igen dem och brottet kan straffas ,hårt! Anmälan ska göras!

Puma77
0

Vad ledsen man blir.

//Pia

emjon
0

Hur dessa människor kan sova gott om nattten med dessa handlingar på sitt samvete är för mig en gåta.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

#11, hur gick det med kissarna?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....