Katter förstås
Katter är tyvärr en slit- och slängvara. Man skaffar en kattunge för den ju söt men alltför ofta svalnar intresset för kattungen när den blir större och då är det bekvämt att avliva den på ett eller sätt eller helt enkelt dumpa den på något avlägset ställe. De som skaffar katt måste uppmärksammas på att det är ett åtagande på kanske 20 år man gör när man skaffar en liten katt. Jag har skrivit lite om vad man ska tänka på innan man skaffar katt och om hur fort en katt förökar sig på min hemsida www.hilbertshotell.net.
På hemsidan finns det också bilder och info om en del katter som söker ett gott hem.

Vad bra att du ägnar din hemsida åt dessa problem. Det kan aldrig sägas för ofta att det även innebär att stort ansvar att bli kattägare.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jättebra
jätte bra info till alla som vill skaffa kattunge som sedan blir stor, oftas stor redan innan 1år å det tror jag inte alla har räknat med. Många barn som tjatar till sig en från stalletskattungar å lovar att dom ska minnsan sköta den en mamam som säger ja men lova… vips så är det ingen som bryr som om den där söta lilla katten.

Jättebra info……………
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Toppen…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Så roligt att någon tycker att min hemsida är värd att läsa. Tyvärr är finns det alltför många som betraktar katter som slit och släng. Just nu har jag en hittekatt som höll på att dö av svält och uttorkning men som nu har repat sig efter en del veterinärvård. Vi letade på nätet och hittade förmodligen dem som haft katten men de blev arga över att vi tog katten till veterinären och tyckte att den skulle avlivas fast den börjat repa sig. Nu har jag betalat mycket pengar till veterinär men inte ett tack. Nej, de propsar på att de ska ha katten utan att ersätta för veterinärkostnader och dessutom polisanmält mig. Otack är världens lön fast katten är tacksam och glad.
Men kan du inte mot polisanmäla dem för vanvård av sin katt? Ring polisen och kolla vad de säger om deras behandling av katten, den kan väl inte vara ok ifrån vad du skriver ovan.
Polisanmälan är förhoppningsvis ett slag i luften för frågan om vem som i det uppkomna läget äger katten är inte en fråga för polisen utan måste drivas i en civilprocess. Polisen kan också om jag har det minsta tur lägga ner ärendet för att de helt enkelt inte bryr sig. Jag känner en advokat som tycker mycket om katter och jag har hänvisat dem som vill avliva katten dit. Får väl se vad som händer i morgon. Men katten mår bra, äter och går upp i vikt.