Fick just höra .....
Att det finns en björnhona med två ungar i en liten skog mitt i samhället här.
Min dotter och hennes kompis har suttit i en park precis brevid den skogen i dag
Den hade sprungit efter en bil i går, antagligen för att skydda ungarna.
Fy nu vågar man ju inte gå utanför dörren , den måste ju vara jättestressad.
Ojooj… inte bra……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nä absolut inte, en stressad björnhona med ungar är inte att leka med 
Ploliser och jägare hade varit där också men dom hade inte lyckats skrämma fram den ….. om den är kvar i skogen där, den kanske ligger och trycker var som helst.
Hur gör dom om dom får tag i dom söver dom dom och flyttar på dom eller skjuter dom dom ??
Kan tala om att det inte alls är långt från mig där jag bor så det känns mycket obehagligt .
De bör inte skjuta, jag tror inte man får döda björnmammor med ungar. Så det blir väl att söva och flytta dem.
Vi hade björn i Närsta när jag bodde i Haparanda, gick i skola en kort bit ifrån Närsta-området. Sen hade vi givetvis varg på Seskis på vintrarna. Men det var eg. inget jag tänkte på. Vardag, liksom. *hihi*

Ja här nere är det inte så vanligt med björn, i alla fall inte honor med ungar inne i samhällena.
Hanar som vandrar förbi i skogarna har väl hänt och vargar är inte heller så ovanliga men varg är jag inte rädd för dom är ju mer rädda för oss.
En trängd böjrn däremot kan ju gå till attack .

Att skjuta björnhona med ungar är nog inte etiskt rätt som jag hoppas man ser på det.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Nä inte skjuta Björnhona med ungar, det får man väl ändå inte göra. Söva och flytta dom är väl det enda rätta.

Oooo inte bra med björnhona och ungar! Hoppas de flyttar på henne bara!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Mailade polisen och fick till svar att en expert på rovdjur inte trodde det var en hona med ungar utan en ensam björn.
Men ja tycker det är otrevligt endå, man vet ju inte om den vandrat förbi eller är kvar i samhället.
Hoppas innerligt att björnen får leva vidare..att den blir sövd å flyttad till människofria trakter, där den får leva i frid..Det är alltid så lätt at skjuta våra björnar, ett lätt sätt att få slut på störandet av björnen..Tycker faktiskt lite synd om våra rovdjur, så hatade av många människor…Jag själv har en enorm respekt för dessa djur, å skulle inte vilja stå öga mot öga med någon..Men för den skull vill jag inte se dom döda..
stackars lilla mammabjörn är så stressad att hon jagar bilar. Jag hoppas på att man kanske kan flytta dom till större skog så hon får lite lugn o ro.

Men oj…kommer på en gång att tänka på alla lekande barn som rör sig däromkring…björnar är så vackra o fina djur..men kan vara farliga att kómma nära..

Ja det är utan tvekan lite obehagligt när man inte vet vart den håller till eller ifall den passerat och är någon annan stans.
Det är ju en park med gungor och dyligt där småbarn brukar vara alldeles intill skogen där man sett den.

OOOOOOO det var inte så bra med en björn mitt i samhället…
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
oooops. bästa att jag håller tyst……Vi har en VÄLDIGT stor björnstam i Sverige.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....