OT student imorgon.
Imorgon så tar min lillebror studenten och äntligen i sista stund givetvis är jag klar med presenten. Han ska få en graverad plunta i rostfritt stål av mig och sen ett champagneglas som jag graverat.
Pluntan var ett test då jag inte var säker på att det skulle fungera men det gick kanon. Det står Volvo 850 på pluntan och sedan en tribalfågel bredvid. På baksidan har jag graverat hans namn också. Glaset har endast texten student 2008 och sedan hans namn.Känns kanon att ha det bakom sig nu och hoppas bara att jag ite slår sönder glaset nu *fniss*
//Pia

Det låter som fina presenter som är gjorda med hjärtat. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
allså kan du allt? och sen skacka om kul att få helt personliga saker som dessutom bara finns i 1 ex av :)
ha ha nej jag kan inte allt men visst är det kul med saker som ingen annan har. Anledningen till att det står volvo 850 är att han har en sån bil nu och det var bara någon månad sen han fick sitt körkort också. Champagneglaset kunde de beställa tillsammans med mössan om de ville men kostar ju. Sen är de inte handgraverade. Han hade sagt tidigare att han gärna velat ha ett sånt glas som jag gjort så nu ska jag överraska honom med ett också.
Här kommer bilder på verken om ni e nyfikna;) Ingen risk att han ser detta för han är inte hemma och har ingen tillgång till dator eller internet. Sen tror jag att han har annat för sig då han just nu befinner sig på Hultsfredsfestivalen.
Först ut glaset.

Sen pluntan. Den var lite pillig.

//Pia
jätte fina :)

**Hoppas han inte läser HÄR och ser sin present i förväg!
**
#5 Ingen risk. Han har fullt upp med festivalen i Hultsfred.
//Pia
Ja jag säjer då som en annan ovan dkrev. KAN DU ALLT
Bara så värdefulla presenter. Hoppas han är rädd om dem så de följer honom livet ut.
Jenna

Så duktig du är Puma! Verkligen värdefulla presenter……..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Åh så fina presenter Puma!

Vad fint du gjort det Puma!…. jag är imponerad…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
jättepersonliga och fina presenter!!!!!
Ja nu får vi allt s hur det går. de komer att spinga ut sist av alla 14.20. Kortegen går 15.00 och på himlen börjar mörka moln dyka upp. ser inte så ljust ut just nu så jag hoppas de drar förbi. Paketerna är nu inslagna och blomorna inhandlade. Buketten från mig kostade 150 kr men det är det värt.
Det blir regnjacka och paraply att ta med sig och inte nog med det. det börjar även mullra nu så men det verkar gå vid sidan om. Om inte annat kommer det upp snabbt nu så det även drar över snabbt. de springer ju inte ut förrän 14.20 men synd om de som springer ut nu.
Japp dags att börja dra ut söaddar för jag kommer ju inte komma hem förrän ikväll.
//Pia
Jättefina presenter :)
Så snygga grejer……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Berätta nu hur studenten mottog presenterna.
Jenna nyfiken
Ha ha ja han blev kanonglad. Ingen har ju en plunta som han och glaset är ju även det ett kanonminne. Det vara bara av mig som han fick presenter i övrigt fick han pengar så jag gjorde nog ett bra val skulle jag tro.
Vi hade tur med vädret sen. Åskade och regnade ett tag men det försvann och när de sprang ut var det sol. Kortegen var fin som den brukar och jag tror jag fick några kort i alla fall. Har inte kollat kameran än.
//Pia
Hm…. kom att tänka på en ide… till din sida… På beställning, rostfria matskålar med namn? Kan de va nå´t?
Vet inte om man billigt kan få tag i bra och sen vad frakt skulle kosta. De får ju inte vara för dyra att köpa in då blir det ingen vinst för man är tvungen att ta ett högre slutpris på dem. Men en idé värd att kika på.
//Pia
Ja det förstås. Men det blir ingen lagerhållning. Kan du hitta skålar rostfria, så köper du inte in förrän det är beställt. Och vem har sagt att det ska vara billigt för dem som köper? En rostfri skål håller ju kattens liv ut. Kan dessutom diskas i maskin utan problem, vilket inte går med plastskålar i alla lägen. Keramikskålar går sönder. Här hade det varit perfekt med namngivna skålar nu, då både Arne och Esther ska ha egen mat och således Pipis-Ebba också. Esthers allergi har blivit värre, hon svarar inte på kortison längre, så jag får ge henne allergifoder. Så det är ett himla stök med tre olika käk och tre matskålar med namn hade underlättat, då hade jag kunna ha dem på samma ställe. Ja jag vet, man kan sätta på MAskeringstejp på skålen med namn, men så fult……
Tror du Gunilla, att katterna bryr sej hihi
Mina katter kan inte läsa så
de tar den skål det är godast i.
Haha, Jenna, det går bra, så länge man har katter som kan äta allt…. Men som sagt, Esther FÅR inte äta annat än vilt och specialmat alls och Arne BÖR inte äta annat än Hill´s K/D. Pipis kan äta vad som helst. Så för att få ner kostnaderna lite, så ger jag lille Pipis MJau torrfoder, Arne ska ha sin dyr kd och numera ska Esther ha sin dyra Z/D. Det är därför……Så här står ingen mat framme.