Cajsas nya vän?
Jag skrev i tråden "Motor" och berätade att vi skulle iväg till kattstallet på måndag. Det är inställt Vi ska dit imorgon 
Min man ringde och sa att hans resa var inställd så då bokade vi om tiden! Det ska bli såååå spännande!
[
Woho! :)

*S* Precis så känner jag det oxå………
Åh, då får vi se, vad som händer……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Åh vad spännande sådana viktiga saker skall man inte skjuta upp i onödan.
Skulle förvåna mig mycket om ni inte fastnar för någon kisse.
Lycka till imorgon
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Ja då hoppas vi, att du blir godkänd av någon i morgon. Ananrs så fins ju lille Motor
Jo jag förstår precis vad du menar och det är väl så många katter får ett hem. Jag har ju själv 2 jourkatter här för Akutgruppen och jag önskar inget högre än att de skall få bra hem.
Båda två är helt underbara kissar men väldigt skygga för främlingar så det måste till lite speciella människor som förstår det.

Jag håller med du! När jag var barn så tog vi hem flera hittekatter… Den ena knasigare än den andra men det blev katt av dem oxå :).
Nu ringer min man och säger att vi kan åka NU till kattstallet för han har landat och är på väg hem… Ringer snabbt upp stallet och frågar om det går och de tycker att det är bättre att vi kommer idag än imorgon, så jag säger Hej på ett tag!!
Tjong, tjong, ibland går livet snabbt!
Åh, vi hörs!!!! Skål inne på Vin!
Men oh så spännande

#9 Jag har skålat inne på vin :) :) Han hittade oss, vår lilla Stisse som kommer att bli familjemedlem nummer 9! En underbart kelig katt som ville följa med redan nu ikväll. På måndag ska vi hälsa på honom, den ljuvliga lilla Stisse, igen!!!!
Grattis!
Kan man gå in någonstans och se honom.
Nyfikna Jenna

Foton!! Massor med foton vill vi se! Helst på en gång… 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Stort Grattis till lilla Stisse!!! Vi hoppas också att Cajsa och Stisse finner varandra och blir kompisar.
Catarina, då går jag in på vin och skålar med dig! I Ekologica rött…. Men kattstallet.. Det går väl att googla på.
Hittade inte just Stisse, men så många fina andra….

Jag har bilder i min mobil men kan inte föra över. Han är som en grekisk Gud! På måndag ska jag ta bilder!
Tyvärr kan jag då inte ta Motor…….
Kattstallet gör ett "hästjobb" (fniss) precis som så många andra! Det ligger helt underbart och katterna går fria på olika avdelningar! Underbart!
#16 Mitt glas står på bordet så skål för sommaren!
Har skålat med dig i tråden solstol
#18 Det är jättesynd, men jag tror nog vi hittar ett hem åt Motor förr eller senare i alla fall. :) Tack för att du tänkte på honom!

Letade efter kurre men inte… HAn kanske redan har blivit borrtagen? KAjsa är gosig! Lik vår lilla Pipis!

Han har aldrig legat ute på nätet, han är ganska nyinkommen….
Åh….. Lille vännen…..

Ja, han är ganska mager men han har tydligen gått upp lite. Hur en katt kan fånga ens hjärta…

Grattis! hur gammal är han? bakgrund? vi e nyfikna!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Han är runt året och bodde hos en gammal dam med över tjugo katter i en lägenhet. De fick inte ordentligt med mat och omvårdnad så han och hans kompisar o syskon blev vanvårdade. Damen ville säkert inget ont, men …..
Just nu ser han lite kul ut… Hans huvud är stort och kroppen liten, liten. Men han har ett underbart temrament! Han vill bara gossa och mysa… Jag lade honom på rygg i min famn men han bara låg kvar och spann….
Så nu får jag vänta tills på måndag innan jag får träffa honom igen
i morgon alltså…..

Idag är dagen som vi får träffa Stisse igen. Idag ska vi lämna en filt med vår lukt så han kan bli "hemma-in-luktad! Fast vi åkte dit i fredags fast vi inte skulle… Min man tjatade 
HAha, åh, så han får inte komma hem till er idag? Väntan är svår…..

Han fick följa med oss hem!!!! Men ska dit igen nästa vecka för spruta… Han är så go!
Cajsa fräser en del men inget annat, hon har snorkoll på Stisse. Stisse säger mest ingenting förutom när man klappar honom, då spinner han som bara den!
Men oj så kul.
En bild på underverket
skulle vara kul.

Ååå vad roligt att han fick följa med er hem redan!! Väntan är ju så jobbig annars!
Bild bild bild!!!!
Är så nyfiken!!!
Så roligt att han nu är hemma. Väntar också ivrigt på bilder på gosungen.

Jag har tagit bilder och ska ladda ner i morgon! Cajsa fräser mest men han följer efter… Min man var och köpte ett riktigt fint klätterställning för nästan 3000 (katten betalade vi 900 kr för…) så han får det såååå bra!! Lilla Stisse pojken, min!
Åh så härligt. Han kommer verkligen bli bortskämd det hörs:))
Väntar med spänning på bilderna sen.
//Pia
Jisses vilket klösträd… Ja de blir nog sams vad det lider. Kan faktiskt ta ända upp till 6 veckor….

Så fin han är och har redan boat in sig i lyx ser jag. Så härligt kattliv han nu har fått

Ja, han är speciell, precis som Cajsa… Fast är inte alla katter lite speciella?
Jo alla är unika. Som vi människor.
Han är ju så söt
Nospuss Jenna

Cajsa fortsätter att fräsa på den lila kille som ska bli hennes vän och han förstår inte… Han går raka vägen fram till henne och ska gosa.. 
Tudor kom ju till mig i januari men än kan Thindra fräsa åt honom. Mer för att visa att här bestämmer jag m.m. Men han bryr sig inte och kommer och trycker sig mot henne. Tvättar henne på nacken och sånt.
Tror Cajsa är husets härskarinna och hon visar det. Här kan de ibland ligga ihoptrycta på klättermöbeln så de håller på att ramla ner men det är Tudor som söker henne.
//Pia

*S* det låter som Cajsa och Stisse!

Min lilla Julian kommer från ett hem med många katter och syskon. Är med andra ord van vid mycket kattkontakt. Han går raka vägen fram till gamle Atos och skall kela. Atos som är skygg, långsam och gammal ryggar tillbaka och går därifrån var gång. Julian ser lika förvånad ut var gång.
På morgnarna däremot så har Atos ork och då springer de järnet tillsammans som två travhästar/parhästar runt runt runt i lägenheten! =) Å så lycklig de ser ut då. Men då tar Atos initiativet också. =)

Å vilken söting Stisse är!
Jättefin!!!! i lyxmöbel för 3000 prutt…..

PS Vilken söting till man också som kilar ut och köper en klätterställning för 3000 pix!!!
Åh va snygg han är. Lycka till säger jag..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ja, jättevacker!

Ok, min man fick den till sist för 1500 kr… Det var sista exemplaret….
Cajsa och Stisse är snygga! Men jag har en fråga… Cajsa skulle behöva gå ner några hekto medans Stisse behöver gå upp… Hur gör jag bäst då med maten? Stisse äter blötfoder och Cajsa helst torrfoder!

Eg borde du göra tvärtom. Ge Cajsa ett blötfoder, helst helkött, typ Mjau konserv (läs innehållsförteckningen). Eller laga eget s k BARF. Det sistnämnda har jag funnit mättar allra bäst. Se ex v denna länk. Stisse behöver kunna äta mycket mer just nu (vilket torrfoder möjliggör) av ett högkalorifoder men han behöver mycket protein också för att kunna bygga upp muskler och organ vilka tydligen har blivit eftersatta under hans uppväxt, om jag förstår rätt. Det finns ett litet utrymme för kompensatorisk tillväxt dock, men akta så han inte lägger på sig för mycket för snabbt = han blir fet. Så till börja med ett kvalitetstorrfoder, typ Hills (dyrt men bra) finns flera varianter. sedan kan du gå över till konserv/BARF till honom också.

Tack för råden SallyB! Ska ordna kring maten för dem nu!

Nu har Stisse varit hos oss i två veckor. I torsdags var han och fick spruta, han var så duktig!!! Han sa ingenting, förutom i bilen där han jamade och nästan skrek, stackarn!
Dagen efter köpte jag frontline (på vets inrådan) och gav till både Cajsa och Stisse.
Och vet ni vad! Stisse och Cajsa leker med varandra nu!!! Visst fräser Cajsa ibland, men den lille ynglngen måste ju lära sig at veta hut!!! 
När Stisse kom till oss så var han upp i oss hela tiden, nu har han blivit betydligt självsäkrare och har inte samma behov. Det känns verkligen som om han vet att detta är hans hemma och han verkar stortrivas!
Vad kul att ni hittade en katt som fastnade för er ;) Jättesöt :)
Kul att allting går bra :)
Härligt att det går framåt för kissarna.

:)

Så roligt att läsa!!! Mer foton!! 
Tack för uppdateringen! Som jag sa, Catarina, vi är inte bortskämda med glada historier här inne. Så tusen tack för din solstråle! PSst… alla ni andra, Catarina är värd för Vin i Fokus! Vi har en liten tävling där inne……..

#59…precis… och den tar snart slut… så skynda till vinsajten!!!!