Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 2821 ggr
Ankie
0

Gammal katt

Jag känner en man som har en katt som är 17 år och missen är så mager. Jag kände revbenen hur väl som helst. Jag har små händer men om jag sätter ihop mina händer kunde jag lätt ta runt kattens mage. Jag fick faktiskt en chock! Katten är full i stora tovor som han inte får bort och inte vill han raka heller, är rädd att göra illa henne när hon är så smal och gammal. Och vet. är det inte tal om eftersom han aldrig åkt bil med henne, för att ev åka dit och få bort hennes stora tovor, de är verkligen stora. De måste väl luggas??? 

Han älskar verkligen sin katt det är inte tal om det på något vis, men jag sa att man får inte tänka på sig själv när slutet är nära för katten. Tänkte på om han skulle behöva åka in med henne snart kanske. Han vill att hon ska somna in hemma och han tror att hon gör det snart.

Ja vad gör man?

Imasy
0

ang pälsen så kanske man kan klippa ner pälsen försiktigt? det kommer ju att ta en evighet, men man kan ju ta lite då och då. det måste ju göra fasligt ont för katten att gå runt med en massa tovor.

Ankie
0

Jag vet att han inte vågar klippa. Svårt detta då jag vet att jag måste ta det väldigt försiktigt så att han inte tar illa upp. Katten betyder väldigt mycket för honom. jag tycker ju så synd om katten…

Imasy
0

men kan inte du få hjälpa katten/ägaren då? om du erbjuder dig på ett fint sätt, och vinklar det till att det kanske är lugnast för katten om den slipper åka till vet?

Ankie
0

Jag åker till Cypern imorgon så jag får ta tag i detta när jag kommer hem, men hur ska jag säga och framförallt hur ska jag göra om jag får hjälpa kissen med tovorna? För det måste göra ont på katten.

Kittekatten
0

Ni har ingen veterinär som gör hembesök? Då kan katten få lugnande, rakas och kollas upp i största allmänhet.

Hawknestgrove
0

Om du kan få hjälp, så kan du klippa själv. Jag vet ju att så gjorde ju Siw och jag på lilla Ragge, som också var så gammal. MEn vi var två envisa fruntimmer och det tog en förmiddag med pauser för både oss och katt. Eerbjud dig, att ta någon med dig, så slipper farbrorn.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

lenarydstrom
0

Har också klippt katter på det Katthem vi hjälpt till på. Så kan katten bara hålla sig lugn, kan ni säkert klippa bort det värsta.

Om ni är två kan ju en av er klia, kela och distrahera när den andra klipper…