Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 3532 ggr
karins
0

OT "INSTÄLLT"Forumträff Blekinge

I denna tråd kan vi Blekingar (kanske någon utanför Blekinge som vill ta en tur hit och vara med) diskutera plats, tid, juni kanske, vad vi ska käka..något grillat kanske..vad var och en ska ta med att äta och dricka. (Knytis) Så nu kan vi börja diskuteraCool

elza
0

jag är med på detta,,,,finns väl mera från blekinge

martdat
0

skulle vara kul, hoss vem? kanman i såfall sova över elr måsste man ta sig hem? (ej blekingebo men överkommlig sträcka)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Suck… Tyvärr lite för långt för mig. ÖVer 50 mil…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

elza
0

det går att sova hos mig om det behövs, inga problem

elza
0

men gunnilla en runda på 50 mil är väl okej …. så kan du hjälpa mig pejla eskil ,, hihihih

karins
0

Det blir väl här hoss mej el. hoss Naquita. Finns säkert någon du kan sova över hoss mardat.

martdat
0

ja naguita får jag nog platts hoss, tror det är ca 10 mil te ronneby härifrån,. borde kunna hitta, kanske, annars går det direktbuss, skönare,,,

Lena
0

Kul idé! Bara ett fel - jag bor i fel del av landet! Tror jag är den enda som bor i Dalsland.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

elza
0

Jag bor ju i karlshamn .var bor mi andra

karins
0

Jag bor 2 mil utanför Karlskrona.

Naquita
0

ja hos mig kan vi jättegärna vara när Brumma o wilmas bebbar är 3-4 veckor minst:)) det finns sovplats här och men stor trädgård, vovve , katter o massa bäbisar(bandits också)

Hawknestgrove
0

Ja Lena och jag bor ju närmast varandra. Till henne har jag bara 10 mil. Allså, du är skyldig oss ett återbesök, Lena!

Ciiviic
0

men jag vill :O….

Hawknestgrove
0

Ja, suck men drygt hundra mil, blir lite häftigt….

Fiddelis
0

Vad roligt att det finns lite blekingebor här! Jag är själv från Karlskrona. Flyttade för studierna.

Skulle vara roligt att få träffa lite folk som är lika förälskade i sina katter som jag själv är =)

MorganP
0

Jag kommer gärna när det blir…

karins
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har oxå stor trädgård och här får ni oxå vara..men jag antar att Brummas kommande bebisar drar mer…Flört

Naquita
0

#17 vi kan alltid vara hos dig först,. dröjer ju 4-5 veckor innan jag kan ta emot så pass många besökare. Bebbarna är ju inte ens födda ännu;)

elza
0

eller kan vi vara hos mig fast här finns inga bebisar ,,bara massa katter höns och hund en råtta och en kanin

Ciiviic
0

#18 - Om jag kommer ner, får jag sova hos dig då Emma ?

karins
0

Ja vi kan ha två Forumträffar…jag vill ju oxå träffa dina Brumma bebisar. Så gör vi Naquita. Så kan vi ha träff hoss dig i slutet av juni el. början av Juli. Vad tycker ni andra?

martdat
0

bara det är en helg så är det ok här, jobbar i veckorna mån - fre, har fått anställning på ett år från 1 juni så jag har ingen semester alls,,, men jag tar järna bussen tror jag om nån kan möta på station, har fobier mot bilkörning där jag inte hittar,

karins
0

Ser mysigt ut hos dej  elza..det kanske blir tre forumträffarCool

Naquita
0

Ciivic självklart=) det hade bara varit kul!

Ciiviic
0

#24 - great , jag kommer på forumträff om jag får :D

elza
0

Jag kommer gärna vart det blir Morgan har varit på grillfika här innan så han vet hur det är här , men det var innan kattgården…

Jag kör från karlshamn så om någon vill åka är dte okej

kattassen
0

Å det hade verkligen varit trevligt men det är som sagt en liten bit ner till Blekinge från "Götet" där jag befinner mig…Ledsen

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hennum
0

jag bor på österlen. det vore väldigt roligt att vara med om jag fick. men med största sannolikhet så har jag inte råd. :(

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hawknestgrove
0

Men du kanske kan åka med någon?

karins
0

#25 Klart du får komma Ciiviic! Så bra att Naquita har sovplats. Har någon förslag om datum? Ni som jobbar kan ju inte närsomhelst..

Puma77
0

Sen får ni tänka på oss som inte kan komma så ni får ta en massa bilder på allt kul ni hittar på.Skrattande

//Pia

Naquita
0

Min semester börjar vecka 26, men det enda "krav" jag har är ju att Brumma o wilmas e minst 3 veckor så de kan ta emot besökare:)

Hos mig kan vi grilla och spela kubb=))

karins
0

Vecka 26..det är veckan efter midsommar. Ja grilla och spela kubb..har oxå kubb här samt Boule och grill givetvis:)

karins
0

När beräknar du att Wilmas bebbar kommer Emma?

Naquita
0

2 juni kommer Wilmas=)

Ciiviic
0

#20 - woohoo säg till när, här hemma är man ny arbetslös .
jag kan när som…. : )

karins
0

# 35  Okey..ca 3 veckor därefter kan vi vara hoss dej då?

karins
0

#31 Ja vi ska tänka på alla er andraFlört

karins
0

Vilka helger är ni lediga..ni som jobbar?

Puma77
0

Tack KarinGråter

//Pia

Naquita
0

Ja, precis, så i början på Juli kan vi vara här;)

Jag kan nästan alla helger, min brukare vill säkert följa med om jag jobbar,hon älskar att grilla o gosa med djur:))

anebit
0

Ååååh så synd att man bor så långt bort….. Ledsen

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Kat08ja
0

Synd att man bor så långt borta.

karins
0

Det finns ju två till som bor i Blekinge..Engla och anniii..fast anniii har inte varit inne på ett tagFundersam

Sidentass
0

Vad kul ni kommer att ha det…jag bor ju för långt bort här i Linköping..har inte en susning om hur långt det är till blekinge härifrån..

teserese
0

jag e på eller vi (sambon och jag) jag har semester Tom 6 juli. sen blir det problem skulle ja tro=) Bor i ronneby ibland=)

essut50
0

Varför ska man bo så långt bort? Vore kul att träffa er..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Ciiviic
0

Men hörrni :P Jag ska ju åka enda från Västerås ;P
Kom igen nu ;P

MorganP
0

snart 50 inlägg och inga framtida platser, datum, tider etc bestämda, ja se fruntimmer, de bara snackar ;-)

Ciiviic
0

HAHA Morgan ska du oxå komma ?

elza
0

klart morgan ska komma

karins
0

Ja du Morgan..fruntimmer. Som jag uppfattat det blir det hoss mej i Spjutan först. Sedan hoss Emma i början av Juli. Nu sätter jag en datum här så får vi diskutera om den blir bra. Hoss mej Lördagen den 14 juni?

Ciiviic
0

oooh ; ) … Spännande jag kan ;P HAHA

Puma77
0

Karin, en liten uppmärksamhet kanske. Jag vet att här tar folk studenten den 13 juni, vet inte hur de gör på andra platser. Tråkigt om det skulle krocka med någon.

//Pia

Engla
0

Jag kan kanske komma. Hade ju varit kul att få träffa Brumma!! Cool Och er andra också, såklart!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Ciiviic
0

*viskar, Brumma är guuuuudomlig*

martdat
0

hm 14 juni ska jag på 40 årskalas ju,,

karins
0

Då tar vi ett annat datum…söndagen den 15 juni hos mej? lr. har ni något annat förslag? ett tidigare datum? el. vänta till Juli då vi ska vara hos Emma?

martdat
0

#58 det är lungt, jag kan komma en annan gång, jag dricker nog ett gäng öl på kalaset så jag är nog inte i stånd att ta mig nånstanns den 15e,,,,,

Naquita
0

Ja det verkar som att Wilma lurat mig en gång till, hon visar löpbeteenden:((( Är det så kan vi vara hos mig mycket tidigare..:)

karins
0

Ska vi vara hoss dej då Emma.. Har du någon datum som blir bra som de flesta kan komma? Nu framöver här är det ju skolavslutningar och sedan Midsommar.

karins
0

Här kommer då en ny datum; Lördagen den 28 Juni? Vilka kan komma den dagen?

elza
0

då kan inte jag . men hoppas ni andra kan pelle fyller år

karins
0

Alltid är det något sa tiggaren om lössen..blir nog svårt att samla alla. Men vi gör ett försök att samla så många som möjligt. och blir det två träffar kan kanske de som inte är med på första vara med på den andra…

karins
0

en liten putt

elza
0

jag kanske kan komma en stund beronde på tid och så , jag har ju inte så långt

teserese
0

jag och sambon kan den 28 juni….

karins
0

Tid blir i så fall lörd. den 28 juni kl. 14 00 här hos mig och ni får stanna så länge ni villGlad

# 67 kul!

karins
0

Puttar….. fler som kan komma ovannämda dag och tid?

Engla
0

Jag kan inte. Ska hjälpa Katthemmet Kompis på en kattutställning.

karins
0

Jag antecknar..Teserese med sambo. Hallå…det ekar här…

martdat
0

måsste grunna först,, men du bor ju i Karlskrona!, dit hittar jag i allafall!  jobbar på schema då så jag vet inte vilka helger än, ska jobba varannan helg i sommar, fyyy,,, isch,,,,

karins
0

Åhejåhå..hur många kan på forumträffen gå..

Ciiviic
0

*hoppar och skriker JAAAAAAG*

Naquita
0

#74 ja, på min var det va? eller ska du gå på allihopas;)

Ciiviic
0

haha va ? vilken är de nu då ? jag hänger inte med :P HAHA !

Naquita
0

HAHA.. Det blir hos Karin före mig, då Brummas e så små;) Eller ja, eftersom Wilma örjat löpa..*Muttra* så kan vi vara här i mitten av jUni=) Kanske  kan baka ihop det med min födelsedag den 19 juni?:)

Ciiviic
0

JAAAAAAAAAAAAAA :P …

MorganP
0

Jag kan inget av datumen.

karins
0

Muttra muttra…Jag får nog sitta här själv i min stuga på min egen forumträff…Ska du ha forumträff Emma i mitten av Juni el den 19 juni? Det blir ju före den datum jag satte senast.. den 28 Juni. Vi stryker den 28 juni. och struntar i att vara hoss mej..ingen vill väl ändå köra ända ut till spjutan :(

Puma77
0

Om jag hade kunnat hade jag gärna kommit karin. Vill gosa med dina underbara katter och sussa i din hammock;)

//Pia

karins
0

Ja det hade varit roligt PumaGladVi har hittat taket till Hammocken,men där var lite hål i det som jag ska lappa ihopFlört

karins
0

Den 19 Juni är det Lövmarknad i Karlskrona..kom jag just på.

MorganP
0

Verkar lite som en rivalitet angående ev forumträffar i Blekinge?

karins
0

# 84 Hoppas jag verkligen inte att det är..

Naquita
0

Det är absolut ingen rivalitet, även om Karins inlägg verkade lite tjurigt;) men det var nog inte menat som det:)

karins
0

Haha.. Det var meningen att det skulle vara sarkastisktOskyldig

karins
0

Som vanligt rör jag ihop allting..lite senil som jag börjar bliGenerad Emma och jag har nu kommit överens om, att i Juni ska vi vara här hoss mej och i Juli hoss Emma. Så nu tar vi det från början. Ny datum  söndagen den 15 Juni kl. 14 00. Alla dom som kan komma hit här hoss mig och mina katter, den dagen och tiden. Skriv era namn här nedan. Tass!

karins
0

Puttar….Någon….

Naquita
0

Jag jobbar då, men både jag o min brukare kan följa med om vi får plats i någon bil:)

MorganP
0

Jag skulle kunna det datumet men kan tyvärr just nu inte lova då kks framöver ska ha ett möte där datum inte är bestämt men vilket jag måste gå på. Annars kommer jag gärna, vilket jag även antar andra blekingar gör Glad

karins
0

Precis som jag har du inget körkort. Om ni får någon lift hit, så är ni så välkommna :)

Ja och du Morgan oxå..som inte heller har körkort..får väl hoppas att kks mötet inte krockar med forumträffen..

elza
0

jag  kan så jag kan ta med mig emma morgan och emmas brukare

Ciiviic
0

Jag kanske kan komma. Men det beror på sambon om han vill :) … vi ska åka neråt i landet och hälsa på släkt och vänner..
så kan säkert fixa det datumet, men jag ger ett svar genom Emma, då jag ger upp denna sajt nu :)
En liten semester kanske jag ska kalla den.. .

Om jag fortfarande får komma då dvs..

Kram

karins
0

Trevligt elza :) och så bra att du kan skjutsa Morgan Emma och hennes brukare.

Och du är oxå välkommen Ciiviic om du kan. Tråkigt med alla elaka Pm du fått.

MorganP
0

Men om jag kan komma, kan jag inte då ta min rullator upp till dig Karin? Nehe men tacksam att jag får åka med dig Elza Skrattande

karins
0

Hahaha..2 mil med rullator, du är rolig du Morgan

elza
0

#94 KLART DU FÅR KOMMA

teserese
0

vi har pratat om att köra till ronneby den helgen så det passar nog oss ochså.. Vi har nog plats till nån i vår bil oxå. har en stoor volvo kombi haha

Naquita
0

Ah, super Elza:D =)))

karins
0

Nu börjar det hända lite i denna tråd :-) Nu kan vi snart diskutera vad var och en ska ta med att slänga på grillen samt tillbehörRäcka ut tungan

Naquita
0

#101 jajamen:) hihi vad KUL. Själv sitter jag på nålar idag, dag 66 o INGA BÄBISAR!!!!

karins
0

Knack knack..hödu Brumma det är dags att föda nu ;)

karins
0

Jag kan stå för drickat till att börja med, lite av varje. Men vill ni ha kaffe efter det grillade, får någon annan ta med det. Vi dricker inte kaffe i detta hushållet, och jag vet heller inte hur man tillagar denna dryckGenerad

elza
0

hahahahah jat tar kaffe annars dööör jag.

karins
0

Hahaha..kaffeabstinens..bäst du tar med massa kaffe ;-)

Naquita
0

åååååh kaffe måste vi ha;) Bra att du tar me elza:P

karins
0

Vad ska vi grilla..några förslag…Korv, marinerade flaskottletter, Revbensspjäll marinerade..vad tycker ni andra att vi ska grilla, och vem ska ta med vad? Hoppas nu inte det blir regn..

Naquita
0

mmmmmums marinerat , o potatissallad me vitlök o baguetter me smör o ost…haha märks de att ja e hungrig:P

Puma77
0

Men hallå. Kan ni inte ta det där via pm mmm gott? Fast iof behöver jag ju inte läsa tråden. SuckGråter Nja det går säkert fler bussar nån gång i livetFlört

//Pia

MorganP
0

Mmmm, marabou, förlåt marinerat. Men som sagt, jag avvaktar och se vad jag ska ha med mig. Älskar fläskkotlett *mmm* (men även annat dyrare grillatRäcka ut tungan)

MelindaS
0

Jag vill me följa med på forumträff om jag får!!!! Glad Har inte hunnit vara här inne på ett tag pga av massa plugg och vandring och tältning i skogen. Men nu läste jag hela den långa diskussionen. Jag följer gärna med på forumträffen!

Jag bor i Ronneby. Så till Emma tar jag mig lätt. Behöver nog dock en vägbeskrivning till dig Emma, jag har ju liksom aldrig varit där haha. Men jag vägrar dock åka till dig Emma när Brummabebisarna har kommit om där är en bebis som är padda och liknar Brumma. För då kommer jag inte klara av det, utan vilja ta bebisen med mig hem. Glad Till dig Karin.s hittar jag dock inte. Och jag har inte bil och körkort. Någon jag kan åka med i så fall? Från Ronneby till Karin.s. Och ni kaffe behöver man inte alls hehe. Det är ju inte gott ju. Tacka veta jag läsk och saft hehe.

Ha det bra allihopa och gonatt och sov så gott!

Kramar Melinda

teserese
0

#112 vi ska köra så om du och någon mer behöver skjuts

MorganP
0

#112 som du vet gällande kks brukar ju inte transport vara ngt problem ;-)

MelindaS
0

#113 Tack så mycket vad snällt av er! Jag åker gärna med er!

#114 hehe nä det brukar ju inte det. Kattmänniskor är fantastiska på att ställa upp. Glad

Kramar Melinda

karins
0

Blir vi ca 10 pers.?  Här har ni skrivit, medans jag sov…Roligt att du oxå kan komma Melinda :-)  Någon som är bra på att fixa potatissallad?

Naquita
0

#116 absolut inte..*fniss* jag o matlagning går inte riktigt ihop, förutom pastasallad;)

karins
0

Själv har jag aldrig gjort potatissallad, men det är väl kanske det bästa att ha till grillatFundersam Emma du kan fixa baguetterna med smör och ost ;)

karins
0

Jag kan marinera de billiga fläskotletterna så kan du ta de dyyyyra köttbitarna Morgan ;-)

karins
0

putt

teserese
0

#118 e det inte lättast att köpa färdig potatissallad? hehe

elza
0

håller med teserese ,,jag kan köpa några paket så kan någon annan köpa några,

Naquita
0

bara det finns minst EN potatissallad med vitlök hihihi

karins
0

Jo det är ju det lättaste, att köpa färdig potatissallad. Tänkte bara om det var någon som var bra på att göra hemlagad. så blir det billigare. Men vi kan ju ta färdigköpt det enklaste. elza köper några..någon som kan inhandla några till potatissallad?

Hawknestgrove
0

Åh, österrikisk potatissallad som är så gott! I ställer för den feta majonäsen, så har man olja och vinäger, lök och VITLÖK!!!! MAssa svartpeppar också. Den är bäst att göra på färskpotatis. JAg längtar till färskpotatisen, eller rättare sagt till rätt pris på den. Förra veckan så kostade den 40 kr kilot, så det bidde inge färskpotatis. Således ingen sill och nubbe heller. Men kanske på lördag????? (snålvattnet rinner)

Naquita
0

#125 åhå kan inte du skicka en sådan skål potatissallad med snabbexpressen till forumträffen;P

jag kan köpa några med vitlök..hur många behölvs egntligen?

karins
0

Jag ska minsann prova att göra potatissallad till helgen..så får jag smaka hur den blir..kan väl inte vara så svårt…

MorganP
0

#119 Sure ;-) Men visst köttet är viktigt tillbehör men frågan är vad varje person ska ha med sig. Potatissallad utesluter jag av tidigare inlägg i tråden att döma.

Hawknestgrove
0

Den är så lätt att göra.. Ja just det, några teskedar fransk senap i också!

Siw hade en väldigt god variant av potatissallad, som inte heller var så mäktig. Hon bytte ut hälften av majonäsen mot gräddfil och hade finstrimlad purjolök i. Jättegott det med och så blir den inte fullt så mastig.

karins
0

Jo jag har hittat ett recept på potatissallad med både gräddfil och majonäs i…Jag brukar köpa färdig Marinad och låta köttet dra in det över natten…Jag kan marinera lite fläskkottletter..någon mer som kan ta med kött att grilla? Något gott till kaffet?  Någon som kan ta med mycket gott humör? ;)

Hawknestgrove
0

Ja, en kan jag verkligen rekommendera. Den är sån att alla som billar vanlig potatissallad gillar den. Den österikiska varianten är ju lite speciell. Gillar man inte vinägrett, då gillar man ju inte den salalden.

teserese
0

jag kan nog baka kladdkakor eller muffins (muffins hade vari lättare att transportera från hässleholm)

karins
0

Muffins blir bra tesereseGlad

Hawknestgrove
0

Åsas solskenskaka är en höjdare, jag lovar! Fast jag kör den utan kokos.

karins
0

Åh..har du receptet på åsas solskenskaka Gunilla?

Naquita
0
Hawknestgrove
0

Japp!

Solskenskaka

Grädda i 175 grader i mitten av ugnen, i ca 30-35 minuter.Smörj en vanlig sockerkaksform med margarin och ströa den med kokos.Det absolut enklaste är att ta en form där man kan ta lös sidorna. Annars får man ta lös den ur formen innan man har på fyllningen.

2 ägg
3 dl socker

Vispa ihop!

3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1½ dl hett vatten

Vispa ihop!

Häll allting i formen. Grädda!

Fyllning:
50 g margarin
Smält detta i en kastrull.

Ta av kastrullen från plattan häll i:
½ dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 äggula

Rör ihop det ordentligt med margarinet i kastrullen.

När kakan är klar i ugnen ta ut den ur ugnen ta sedan ett tjockt sugrör (typ sådant med en böj på) och stick massor av hål i kakan. Häll på fyllningen på kakan så rinner den ner i hålen du gjort med sugröret.
Strö sedan över kokos. KLART!Denna kaka blir otroligt saftig och helt otroligt onyttig :-)

Tacka ÅSa för den! Själv kör jag den utan kokos, då ingen av oss här gillar kokos speciellt. Lika god för det.

karins
0

Tack för receptet Gunilla! Måste provas…Yngste sonen fyller 19 i morgon.

Ja och tack Åsa:)

Hawknestgrove
0

Tacka ÅSa!

MelindaS
0

Jag kan ta med vad som helst! Vad vill ni jag ska ta med mig? Något som önskas? Glad

Kramar Melinda

karins
0

Någon som kan ta med lite köttbitar att slänga på grillen?. Har 5 fläskottletter i frysen. men det behövs mera. Någon?

Naquita
0

Jag har två ganska stora bitar flintstek som måste användas i frysen jag kan ta med;) Och så köper jag 2 paket vitlökspotatissallad. Blir det bra?

Faxlin
0

haha, vad underbart att min solskenskaka sprids. Berätta gärna vad ni tyckte om den sedan. Har aldrig hört någon som inte fastnar för den nämligen :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

karins
0

Det blir bra Emma :)

Naquita
0

#143 ska jag..mums" Emma älskar allt vad sött och kakor heter hihi

elza
0

Måste medela att jag kanske inte kan komma då jag troligen opereras den 2 juni.. det är en stor operation . men jag medelar minst en vecka innan om jag orkar komma

MorganP
0

#146 Hoppas innerligt att operationen går bra *kram*

Engla
0

Vilket datum har ni bestämt? Cool

elza
0

Tack Morgan… det gör jag med ….

karins
0

elza hoppas det går bra med operationen,Håller tummar och tassar här för dig!

#148 Det blir den 15 Juni Engla. skulle vara roligt om du oxå kunde komma.

Jag och matte går inte i hop, vi blir ca 6 pers och inte 10 som jag fick ihop det till innanGenerad

Engla
0

Var ska ni vara, karin? Jag orkar inte gå igenom alla inlägg. Generad

karins
0

I Spjutan hoss mej Engla…

Engla
0

Dit hit jag ju… haha. Som det ser ut nu, så kan jag. Men vilken tid?

karins
0

Kl 14 00..

Engla
0

Okej, jag ska notera det. :)

Lena
0

Det låter trevligt det här! Bara ett fel - bor för långt bort. I Dalsland verkar det bara vara undertecknad som bor på den här sajten - så jag får ha forumträff med mig själv.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

Vilka mer kommer? Ska se om Kalle kan följa med också. Men Morgan kommer väl? Jag menar, han är ju bra på att underhålla! Cool

elza
0

jag ska försöka komma . men får dock inte äta något . utan lever på flyt .

karins
0

Ska se om jag kan räkna ihop vilka som kommer Engla….Naquita med brukare, Morgan, Ciiviik, teserese med sambo, elza kanske, Melinda…Och jag själv förståss…..

MorganP
0

#157 Jag vet att jag är "ett stort skämt", men du behöver ju inte nämna det på ett publikt forum *suck* Jaja, nu har du redan offentliggjort det, nu låser jag min ytterdörr för eventuella paparazzis ;-)

karins
0

Ha..då blir vi kanske 10 ändå..om du och Kalle kommer Engla…

Engla
0

Men vi tar med egen mat?

karins
0

Det blir knytkalas…Jag bidrar med drickat utom kaffe som elza skulle ta med sig om elza är så pigg så hon kan komma. Kanske någon annan kan ta med Kaffe? Sedan tar jag och marinerar 5 fläskottletter..Naquita tar med 2 stora flintabitar samt potatissallad med vitlök. teserese muffins..kanske jag försöker göra hemlagad potatissallad…..några fler ide'er om vad som behövs på en forumträff med grillparty?

Denna kommentar har tagits bort.
teserese
0

mer kött kanske? hehe köttomaner som ja och sambon e… Ja kanske kan ta emd något kött om det fattas

karins
0

Ja mera kött..jag har ju två hungriga söner här oxåFlört

Kat08ja
0

Vad kul det låter och gott :) Synd att man bor så långt borta. Säg till när ni ska träffas i Stockholmsområdet! Skulle vara jättekul att träffas.

/Kram Katja

Hawknestgrove
0

Lena, kan vi inte träffas, vi som bor på Västsidan då?

karins
0

Putteliputt

karins
0

Naquita nämde något om baguetter med smör och ost..kan någon ta med det? kanske någon mer kaka till kaffet?

Naquita
0

#173 jaaaa, baguetter med olika ost (både hård o mjukost) e ju ett MÅSTE hihih. Kanske jag ska ta den uppgiften istället? thihi

karins
0

Ja det kan du ju göra Naquita, Baguetter e ju gott :-)

karins
0

Drar upp tråden

karins
0

Puttar på tråden för ev. vidare diskutioner om forumträffen..några frågor som kan ge svar…?

karins
0

Jaha snart bara en vecka kvar till forumträffen..är ni redo med allt ni ska ha med er? och kommer alla som anmält sig?

karins
0

Här sitter Mozze och väntar vid grillen…

Naquita
0

Jag vet ju inte hur vi ska komma till dig Karin om inte Mia har ork ännu att köra till dig. =/ Kanske får jag , min brukare och Melinda plats med therese?

karins
0

Ja du kan ju alltid fråga teserese.

teserese
0

#det går väl bra.

kan inte nån som har koll på vad som ska tas med skriva en lista på vad och vem? MEst så man har koll på att man får med allt=)

karins
0

Ja tråden har blivit lite lång.

Naquita; Baguetter med ost,

teserese; Muffins, mera kött

karin.s ; Dricka, Marinera fläskottletter, göra hemlagad potatissallad

elza skulle ta med kaffe, men hon är ju nyoperrad inte säkert hon kommer.

Vi behöver potatissallad med vitlök om inte Naquita tar det. Kaffe om inte elza kan komma, någon mer kaka till kaffet. kanske någon kan ta med Mineralvatten om någon vill ha det att dricka. eller kanske var och en tar med det som de vill ha att dricka till? Så stryker jag drickat på min lista…?

Puma77
0

Vanlig grönsallad kanske?

Önskade jag vore i krokarna:(

//Pia

karins
0

Ja vanlig grönsallad vore inte så dumt..måste ju ha något nyttigt oxå..kan någon fixa det,? tack Puma! Jag kommer och hämtar dej med sonens hojCool om jag kunde Puma :(

Puma77
0

Jag hade stått och väntat med grönsallad och min mc-hjälm redan nu *fniss* Men det är tyvärr några mil och fel helg men det kanske går fler tåg och nån gång ska jag väl ta tag i körkortet igen.

Fast tar jag cykeln nu så borde jag hinna. fasen om jag inte gjort det om det inte vore så att jag jobbar. Men hem vore inte lika kul att cykla:(

//Pia

Hennum
0

har ni bestämt något datum? känner mig lat. men orkar inte läsa hela tråden.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

karins
0

# 187 Sönd. 15 juni. 14 00..

teserese
0

är det bara fyra som kommer? Melinda pratade oxå om det väl?

karins
0

Dom som skrivit i denna tråd att dom kommer är; Naquita med brukare, Melinda, Engla, Morgan, kanske ciiviik. (elza) och så du teserese med din sambo och jag.

Ciiviic
0

Jag kan inte, åker ner till Jönköping denna helg, sen helgen efter MÅSTE jag packa, ;D . För helgen efter det så flyttar vi ;D

karins
0

Okey ciiviik..det blir ju forumträff hos Naquita i juli. du kan kanske komma då i stället?

Ciiviic
0

#192 - Ofc ;D . Måste ju träffa alla galningar nån gång ;D

essut50
0

#123 Min gubbe köpte hem potatissallad med äpple och vitlök, det var så gott. Tycker du ska testa det..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Faxlin
0

#193: Får jag lifta med dig då? :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

#195 - Ofc ; )

karins
0

Kan var och en ta med sig vad ni vill dricka? Jag är urfattig efter de betalda räkningarna. dock har jag fläskkottletter och ingredienser till potatissallad( utan vitlök) Kan någon fixa potatissallad med vitlök då en del vill ha det..Halloj is there enybody out there…

Naquita
0

jag kan fixa 2 små burkar potatissallad/vitlök. finns bara i smp förpackningar ju:(

mera kött, korv behövs!

karins
0

Vad bra Naquita :)

teserese
0

Hmm vi har fått förhinder så kan tyvärr inte komma.. Någon annan får fixa muffins=(

karins
0

#200 Okey…

karins
0

Jag räknar om: Naquita med brukare, Melinda, Engla, Morgan och så karin.s….går och plockar fram 6 stolar…

karins
0

Meen vem ska nu skjutsa alla utan körkort?

Naquita
0

#203 ja, nu blev det problem=/ Mia mår tyvärr inte bra än.

karins
0

Ja vad gör vi nu!? Fundersam jag ställer tillbax stolarna och avvaktar…

karins
0

# 204 Är Mia din Brukare?

Engla
0

Om Kalle och jag kommer så tar vi med egen mat, så ni behöver inte tänka på oss. Cool

karins
0

Så bra Engla! Glad

Naquita
0

Nee, Mia är Elza här på forumet.

MorganP
0

Självklart kommer jag, vill ju träffa snyggingarna My & Mozart samt alla andra fyr- samt tvåbenta.

Jag har nu fått transporten upp löst upp så det var mitt  temp problem, förutom att jag inte vet vad jag ska ha med mig… Vad fattas och vad ska jag ta med mig??? Tänk på att jag är kille och kan inte både tänka och skriva samtidigt ;-) Skriv här vad jag ska ta med så tar jag med det (obs inte 10 kg säckar av kattfoder)

Men verkligen, inte fler som vill trägga mig live Förvånad Gråter

karins
0

#209 Å trodde hon hette elza, Nä hon mår ju inte så bra "Mia"..

karins
0

Ja du Morgan..ingen har anmält sig att ta med kaffe, nu när elza inte mår så bra..det finns väl några som får kaffeabstinens kanske..inget bakverk finnes heller nu till kaffet..sen var det ju den där dyyyra köttbiten ;-) Lite nyttig grönsallad kanske och ett glatt humörGlad

karins
0

Puttar lite här..phu..

MorganP
0

Hej!

Här tyvärr fått förhinder att kunna komma på träffen, tyvärr Ledsen

karins
0

#214 Okey…..Snart är vi nog för få, för att det ska bli en forumträff?

MariannE11
0

jag tycker ni ska träffas ändå… så vi andra blir så avundsjuka så vi ÅXÅ måste skaffa träffar…

tråkigt när saker o ting inträffar så man inte kan göra så här roliga saker….håller tummarna för er att så många som möjligt kan träffas….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

Ja en västkustträff på Hawknestgrove vore inte fel!

Puma77
0

Fnys. Och en Västerviksträff kanske. Vilka kommer? JAAAAAAG……. *dödstyst* *fniss* Ja ja. Jag kanske kan fixa en webbkamera så kan jag vara med härifrånFlört

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja du Puma, vi får nog mötas på halva vägen….Inte en j**l som bor  här mitt uppe i skogen heller.

Puma77
0

Nja Sofia bor ju lite närmare dig eller hur var det. Det är ni därborta. Här är det Onikan som bor närmast och så Katter_e_mitt_liv förståss. Hm Tervmatte får jag ju inte glöma heller. Ja det kanske finns några i krokarna men det är ändå några mil.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja du ser! Jag har Sofia och Lena på ungefär sammaavstånd, 10 mil

MorganP
0

#215 Tycker ni ändå träffas. Jag får komma upp och hälsa på längre fram :-)

karins
0

Som det ser ut nu..om inte Emma och Melinda får skjuts..ja då blir det Engla och jag, lite för få, hade ju varit roligare om vi var lite fler….

Hawknestgrove
0

Men då får ni ha det så kul ni två. Karin, man får inte roligare än man gör sig, glöm inte det!

karins
0

Nej inte får man det, men jag är ju inte särskilt rolig…

Hawknestgrove
0

Äh, då får ni väl njuta av katterna och trädgården då!

karins
0

Jo…Du är gullig Gunilla :-)

Engla
0

Kanske bättre att skjuta upp det i och med att det är så få som kan?

karins
0

Ja lika bra det Engla…Det blir altså ingen forumträff på Söndag.

MariannE11
0

vad tråkigt……tråkigt när ni planerat så hinmla mycket…. men sätt ett nytt datum så hoppas jag att nästa träff blir av….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Naquita
0

ja tråkigt, men det är helt omöjligt för oss att ta oss ut:( tyvärr:(

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.