Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 871 ggr
Trollhassel
0

Kattungehjälp!

Kattunge!

En kattunge är på väg hit. Vi är på tok för blödiga för att inte ta oss an detta trots att vi bestämt oss för att inte ta hand om hemlösa katter i massor. Denhär kattungen hade blivit dumpad och personen som ringde sa att den var väldigt liten. Jag hoppas att den går att rädda… Om den är på tok för liten, hur hittar man då en ny mamma åt den?

Vore väldigt glad för tips!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Det finns en del här på siten med vana av stödmatning av mycket småkattungar och kanske någon har en spenplats över hos någon katthona som nyligen fått ungar , fast kan ju ta ett tag i det fina vädret innan de kikar in. Prova och ringa något katthem i din närhet, de borde kunna ge dig råd (finns under länkar här uppe flera katthem) alternativt en veterinär eller djursjukhus. Tror nog du kan ringa vilket av de stora djursjukhusen för råd iallafall. Lycka till

Kusten
0

Vilken tur att ni finns, för den lilla kattens skull som nu får en chans. Lägg gärna ut en tråd om hjälp med stödmatning, det finns flera bra kattsidor på nätet förutom denna. kanske någon kan hjälpa mig att komma ihåg vilka de är.. minnet sviker.

Daisy_Moa_Elsa har också gett bra råd.

Vart i landet finns kattungen?

Lycka till!

Trollhassel
0

#2 Tack! Kattungen finns i Södermanland, Vingåker.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag fått i henne lite mjölkersättning.. ganska mycket faktiskt. Hon hugger som en kobra. Hon ligger i en liten kartong med värmedyna under och hon är ganska pigg då hon är vaken. Jag har hjälpt henne att ha avföring med en ljummen trasa, men hon är väldigt lös i magen.

Någon som vet hur ofta och mycket jag ska mata`?

Det optimala vore ju att hitta en amma, men det verkar svårt..

Hon är sååå söt! Hur gammal kan hon vara? Jag är bara van vid cornish rex, så jag har så svårt att avgöra. Hon väger ynkliga 200 gram.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

ParaKiss
0

hur kan man slänga ut en sån liten plutt? :(

Hon ser ut att vara runt 2-4 veckor tycker jag. eller ja, mera runt 2-3 veckor kanske? var lite svårt o se på bilden ^^

Du kan mata var tredje timme tror jag det är? eller var fjärde timme? Var så länge sedan man stödmatade djurungar ^^

Sidentass
0

men åhhh vilken lite going..jag kan för mitt liv inte förstå hur man ens kan komma på tanken att dumpa en misse..det borde vara straffbart! Vilken oerhörd tur att du finns för den lille, kisse kommer att vara dej evigt tacksam..

MyTwiggs
0

Nu har hon ätit ordentligt. Jag tror att hon är ungefär 3 veckor. Vi letar efter en amma, men om vi inte hittar någon så får det bli några veckor för caretakeing. Vi har drivit ett litet katthem tidigare men la ner det eftersom vi inte hade råd. Många katter hann vi ta hand om, men när man får en sådan här liten unge i sina händer så bryr man sig inte om pengar…

Håll tummarna!

www.mytwiggs.com

nellies-matte
0

varför inte höra med något katthem i närheten om de har någon amma som kan ta sig an den lille.

Annars misstänker ajg att hon behöver mat var 3-4 h dygnet runt då hn är så liten. Men ngen expert

Hawknestgrove
0

Putt amma reservmamma sökes!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MyTwiggs
0

Idag är hon piggare. Jag gjorde en kompromiss och gick och la mig 12 och gick upp 4. Lyckades inte somna om och ska iväg på utställning. Ojojoj! Tur att jag har en fantastisk storasyster som tar över när jag är borta!

Jag ska ringa runt idag till höger och vänster i sökandet efter en amma och jag tar med en bunt anslag till utställningen i örebro!

www.mytwiggs.com

Kat08ja
0

Vilket otroligt bra jobb du gör :) Hoppas att det löser sig!

MyTwiggs
0

Nu har hon fått dagens andra matning. Jag har ännu inte fått napp på någon amma men jag oroar mig inte så mycket heller. Det handlar egentligen bara om lite uppoffring från min sida… lite och lite… mycket, men det kanske jag kan stå ut med, bara jag inte mår för dåligt av det. Jag gissar att man kan lära sig att hantera det.

Om det nu är så att jag behåller henne hemma så ska ni få följa hennes utveckling här på hittekatter. Hoppas också på att någon fin människa kanske blir förälskad i den lilla kraken och vill adoptera när det är dags. Man kan dock gissa att katten kommer att bli ganska efterhängsen på människor och social, orädd och lite naiv. Jag kommer att vara väldigt petig med hennes hem då jag naturligtvis redan fastnat för det lilla luddet.

Jag har som sagt matat henne andra gången för dagen och hjälpt henne att sköta tarmen som funkar bra. Hon har fått bada av sig lite och ligger åter på sin värmedyna och sover nu…. jösses, det lilla underverket!

www.mytwiggs.com

ParaKiss
0

Om du känner att du inte klarar av att stödmata henne osv. Så kan jag gärna ta över ^^ *men bor i hälsingland :(* Har gjort det förr. Och jag har inte så mkt annat för mig nu heller om dagarna då jag har sommarlov ifrån komvux just nu =) Så jag kan vakna var tredje/fjärde timme och mata osv. ^^

Men hoppas att det går bra ^^

MyTwiggs
0

# 13 Jätteschysst. Just nu känns det som att det funkar och jag tror att jag kan göra ett ganska bra jobb själv. Jag har erfarenheter av frekvent matande sedan tidigar edå jag tagit hand om fåglar till viltjouren. Det är ett svettigt jobb i värmen.

Lillkatt har inte ökat i vikt sedan igår trots att hon ätit mycket duktigt.

www.mytwiggs.com

ParaKiss
0
anebit
0

putt   Hur går det med lillen?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Ja nyfiken jag med….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MyTwiggs
0

Det går faktiskt bra. Hon bor hos en av mina vänner. Vi kom på att det bästa sättet att ta hand om henne aktivt och ge henne tillräckligt med uppmärksamhet är att dela på vårdnaden, för hon är faktiskt för gammal för att introduceras i en främmande kattfamilj. Hon har lidit av Diarré men efter en tid med skonkost och carnikur är hon pigg, spinner och gosar och går upp i vikt!

Jag ska ge er ett foto från idag också… vänta Skrattande

www.mytwiggs.com

MariannE11
0

*väntar ivrigt o vill säga oooooh*…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är hon! Hon börjar tuffa till sig!

www.mytwiggs.com

MariannE11
0

oooooooooh……..GladKyss

*sväljer hårt o är alldeles tyst*….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

anebit
0

en sån liten sötnos…..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

MyTwiggs
0

Ja, visst är hon bedårande, den lilla! Tänk att någon slitit henne från mammakatts värme och dumpat henne ute ensam för att dö!

www.mytwiggs.com

Kat08ja
0

En sån sötnos :)

Jenna-Gun
0

Man kan inte fatta att folk kan ha samvete att göra så.

Vilken liten sötis.