Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 880 ggr
Essim
0

Förebyggande syfte

Jag kommer snart att flytta ut till skärgården med mina kissar och kommer att stanna där till mitten av september tydligen har vi fått ett riktigt ormår ute på öarna och redan har en granne fått sin katt ormbiten. Det är ett elände då vi inte har någon landförbindelse och bara en båt per dag från ön, nu har jag i förebyggande syfte skaffat cortisontabletter till katterna i förhoppning att jag ska hinna till veterinären i tid.

Trots alla ormar och annat farligt ha en skön sommar till alla kissar och kattägda på denna trevliga sida.

Essim

Ledin
0

Bra tänkt o ha det utskrivet om det skulle inträffa. Jag önskar dig en skön sommar å jag blir lite avis för det låter ju hur mysigt att ha ett hus på en ö :D

Hawknestgrove
0

Ja vi har också liggandes till hunden här. i hundgården så kan det komma orm.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MariannE11
0

jag tycker du gör helt rätt att ha cortison med i förebyggande syfte…. det är bra att ha lite "i-fall-att-saker" hemma….vad har ni andra hemma som säkerhet ifall olyckan är framme?… vore ju bra att skaffa sej själv bästa möjliga framföhållning i fall att… cortisontabletter har jag….men jag har inte tänkt besöka någon orm vad jag vet… inte med kissarna iaf….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

ja, man måste bara veta hur stor dos man ska ge här har vi 20 mg till hunden två st. alltså 40 mg i engångsdos. Jämthund

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....