Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 1048 ggr
Imasy
0

Avlivade någon annans katt!

Erika91
0

SkrikandesGråter Hur kan man göra så? De kunde ju ha tagit reda på vems katten var (de som lämna in katten alltså), ifall de tyckte att den led, gå och fråga någon granne eller när de träffar en granne fråga om de vet om någon äger katten. Och veterinären avlivar den? Det är väl inte tillåtet? Jag menar katten var ju inte i så dåligt skik så att det ansågs nödvändigt att avliva den direkt.

Linda-Lou
0

Ja man kan ju ta reda på vems katten är till att börja med.

Simson
0

Fruktansvärt att de avlivat katten!! Där ser man hur viktigt det är att märka och registrera sin katt.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Silvestris
0

Å andra sidan, de kvinnor som iakttagit katten och inte tyckte att den såg ut att må helt bra fångade inte katten och lämnade in den till veterinären iaf. Veterinären gjorde själv bedömningen att avliva katten pga. ett bråck och smärta i ett ben. Jag tycker att de inblandade människorna har agerat ansvarsfullt. Däremot var det väldigt synd att katten inte var ID-märkt så att ägaren kunde kontaktas.

Jag tycker faktiskt inte att det var fruktansvärt att katten avlivades. Jag anser inte att det går att säga något om det av den information som ges i artikeln, men frisk som en nötkärna verkade ju katten inte vara.

Hur folk än gör kan de alltid kritiseras för något.

Simson
0

#4 Precis. Om det är min kommentar du hetsar upp dig på så får jag skriva om den så här…Fruktansvärt att katten avlivades när den kunde ha varit märkt och ägaren kunnat lokaliserats.

Men som du säger…hur man än skriver så kan man kritiseras. Var verkligen inte min mening, om det nu är det du hänvisar till, utan bara ett uttryck på att märkning och registrering behövs. Förutom halsband…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Silvestris
0

Mitt inlägg var en allmän reaktion på vad som skrivits i tråden som helhet och vad som stod i artikeln.

Hawknestgrove
0

Ja, efter att ha läst artikelkn, så kan jag inte tycka synd om ägarna. Varför släpper man ut en katt utan mräkning och i ett nytt område? Tydligen så smärtade benet och bråcket var inte något att leka med heller. Nä, klokt beslut, detta, att inte skaffa sig någon mera katt. De är alldeles för ansvarslösa. det var den biten. Sedan så kan man som sagt inte göra något åt, att en omärkt katt kommer in till en veterinär och avlivas. Återigen ägarens fel.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....