Tack alla samlare!
Ville bara tacka Pelusa och Lena och alla andra som hjälper till att samla pengar till Milous och Miltons akuta kastrering, då ju Nellie-fonden är tom. Ni är värda tusen miljoner rosor och jag är så glad!!!
Evangeline och missarna
Inte lätt nu när det inte finns något katthem med förening heller i era delar av Norrland.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det kommer, det kommer….förhoppningsvis inom ett år i alla fall…om allt klaffar…vi jobbar för fullt!!
Evangeline som börjat skriva dagbok här också….
#" Det låter lovande! Vi följer det hela med hårt hållna tummar och stort intresse! :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Kontonumret, Evangeline! Jag är alltså inte med på Göteborgsträffen och kommer därför inte att träffa Cammo.
Önskar jag hade möjlighet att skicka mycket mer - men många bäckar små…. heter det ju!
Japp, vi följer tillblivelsen av det nya norrbottniska katthemmet med hårt hållna tassar och tummar :)
Det måste ju helt enkelt finnas ett katthem i dom trakterna!
/Pelusa
#5 Evengeline bor i Luleå och är en av de eldsjälar som hjälper hemlösa katter där. Situationen är extra besvärlig just nu eftersom det ända djurhem som finns i den regionen inte har fått förlängt tillstånd och nu ej kan ta emot några nya katter. De som finns på hemmet ska omplaceras innan den 1/8 2007. Nu har Evengeline akut tagit hand om två vanvårdade katter på egen hand som det var väldigt kritiskt med. Det som försvårar situationen är att de trots att de ser ut som små kattungar är könsmogna och troligen parat sig med varandra. Det i sin tur innebär akuta kostnader för kastrering som Evengeline inte hade räknat med just nu. Därför försöker vi hjälpas åt med dessa kostnader.
//Lena
Jag får lön på tisdag och kan skicka pengar då via internetbanken. Behöver bara ett kontonummer. :-)
Idag ska jag köpa kattmat för mina sista tior och ska själv äta potatis- och linssoppa. Missarna ratar det, undrar varför? :-)
Tänk om man kunde vinna stora pengar och starta ett katthem. :-)
Jag har pm:at kontonumret till dig Pelusa, men det kanske inte funkade?
Jag lägger ut det här helt enkelt och litar på hela forumet!
670523-8969 i Nordea
Tack än en gång för hjälpen till alla vänliga kattvänner i vårt avlånga land!!! *rosor*
Evangeline
Ps) Det jag måste ut med just nu akut är 360+360+725 + 2 vaccineringar och id-märkningar. Vet ej vad de kostar men jag gissar att hela kalaset kommer att gå på ca 2000??? Så gissa om alla bidrag är varmt välkomna!!
och tack gud för att min vette är lite billigare än andra…kanske för att han själv är kattvän?
Jag har också nordea så pengarna överförs direkt när lönen kommer in på tisdag. :-)
Du får 200 kr av mig och jag skrev montax som meddelande. :-)
Kikade på katthemmet i Piteås hemsida. Har funderingar på att skaffa en yngre kompis till Simon (hittekatten). Jag ställde upp som akuthem åt en kattunge i vintras och Simon verkade uppskatta att få en lekkompis. Mina andra katter är 12 och 13 år och är inte så pigga på lek längre.
Det jag funderar på transporten för en så lång sträcka som Piteå - Sthlm.
Missarna tackar och bockar!!! Och jag med….
Ang. transport kan du ju alltid kolla på stora forumet om nån ska neråt…..alltså på katter.nu
Evangeline
#9 Jag har själv adopterat en kisse från Hittekatten i Piteå som kommer med flyg till Stockholm på onsdag. Jag åker då upp och möter honom i Stocksholm för vidare återfärd med X2000 till Göteborg. Det beror på vad kissen varit med om tidigare om en sådan trasnport är lämplig eller ej. Normalt ska det inte vara något problem. Men om katten har mycket traumatiska upplevelser sedan tidigare kan det vara mindre lämpligt.
//Lena

Någon som vet om det är OK att ta med kissen på flygbussen Arlanda - Stockholm C. ?? Har mailat med ännu inte fått svar från SL …
KRam
CAMMO
Det är inte SL som har flygbusstrafiken mellan Arlanda och Sthlm.
Hittade inget på hemsidan men du kan maila info@flygbussarna.se och fråga.

OK..Tack!!!
Jag fick just svar:
Det går bra att ta med katten längst bak i bussen.
Cammo
Ville bara säga att nu när bäbisarna har fått supermegaenergifoder så äter de som små hästar och orkar till och med vara uppe och busa lite! De har mest sovit och lullat omkring sen de kom.
Så det finns hopp!
300 kr har dykt upp och de är väldigt uppskattade!
Fler hjälpande händer sökes med ljus och lykta. Jag har återigen försökt ta upp detta med släkten, men de har ingen förståelse utan tycker att jag lika gärna kan avliva dem. För det skulle ju bli billigare….tragiskt att resonera så tycker jag. Vad ledsen jag blir.
Evangeline och de små matvraken hälsar till alla….
#14 Så bra att kissen är välkommen även på flygbussen! På tåget har vi sedan bokat särskild djurkupé.
//Lena