Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 811 ggr
Kusten
0

Gumman Pella

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Orolig för min gumma Pella som är en f.d hemlös ifrån frölundabodarna där hon bodde i minst 5-6 år. Hon hade problem med höger öga för ett tag sedan, vi åkte till veterinären och hon fick sövas och få ögondroppar m.m. Kunde inte fortsätta ge henne droppar hemma fast jag ändå lyckades pricka i några.. eftersom hon inte går att hantera på det sättet - men hon lyckades ändå bli helt bra. Jag var så lättad! Diagnosen då var hornhinnessår. Stromala.

Nu är det samma problem med vänster öga. Förstår inte. Är så orolig för jag vet ju inte om det går lika bra denna gång och om jag kan få in henne lika smidigt i transporten som sist. Har fått tid till 10.20 imorgon.

Pella har så uttrycksfulla ögon och jag vill inte att hon ska ha ont..

Ledsen

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=f1e5b874-9a0d-429b-b380-9043320c7445&Filename=Pella myser.JPG)

Ciiviic
0

uschi .. hoppas de kmr gå bra imorgon ! :O

Kusten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag å Pella önskar gonatt till er alla här på hittekatter

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=4c0aff49-05db-482d-a6f3-dba7df850a1d&Filename=En av Pellas favoritplatser.JPG)

Kusten
0

Tack Ciiviic, jag kommer skriva här så fort vi e hemma igen.

Nattikram

lenarydstrom
0

Tråkigt att höta att Pella är dålig i andra ögat! Jag & Mats har ju Pellas dotter Astrid hemma hos oss, och jag kan berätta att hon har börjat bli riktigt tam. Kommer upp i knät och ska gosa och kela… Men hon är tuff också - bara promenerar rakt fram till de andra katterna och ska hälsa med svansen i vädret. Och så har hon en förkärlek till att tugga på kläder man har på sig. Man får se upp. Igår fick jag ett stort hål på min fina, cerisefärgade sommartunika!

Hoppas att jag och Mats kan komma och hälsa på Pella och dig snart. Lycka till hos veterinären!

Kram……Kyss

Sidentass
0

Åhh så fin hon är…nu håller vi tummarna här för att det ska gå bra hos vet. och att ni får den hjälp som behövs..

anebit
0

La in dina bilder och hoppas verkligen att det går bra hos vetten och att lilla gumman blir bra i ögat.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

MariannE11
0

håller tummarna…. vilken fin kissa!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

Ja, många gånger så behöver det inte vara så allvarligt heller. Som jag berättat förr, så hade Arne, trots vaccination fått en släng kattsnuva av Ebbis när hon var liten och ovaccinerad. Det resulterade i ett öga som rann hela tiden, lite, lite rosafärgad tårvätska. Trots rengöring av tårkanlaen två gånger, så hjälpte det inte. Ögat var inte irriterat, så veten och jag kom överens om att låta det bero, för än så längge var det bara kosmetiskt. det tog ett år, men nu är allt bra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kusten
0

Skönt att höra Gunilla, kanske är det inte så farligt då trots allt.

#4 Tack, men det gick inte såå bra idag för söte Astrids mamma..

Fick TYVÄRR inte in gumman i transporten, men har fått ny tid imorgon 12:30 och då till en guru inom ögon. Han i receptionen kallade henne guru.. så jag antar hon är bra. Känns betryggande, det blir en grundlig undersökning på damen.

Under förutsättning att jag får in henne förstås.. Fundersam

#5, 6, 7 - Tack, kände tumhållningen idag, det är alltid härligt med stöd - då fladdrar det mindre oroligt i magtrakten.

Kusten
0

Nu sitter hon i transporten. Fick till slut ta en liten handduk och svepa om henne och sedan in i buren med gumman. Önskar jag kunde få henne att förstå att jag bara vill henne väl, att hon ska få komma till en jätteduktig veterinär. Hon har knipit lite med ögat.. det betyder nog att hon har ont :(

[sofia-85]
0

Hon förstår det nog sedan när hon blir bra :)

Hoppas allt går bra nu. Lycka till!

Kusten
0

#11 Tack det gick bra hos vetten, men hon hade små ytliga "sår" (som tur var inga djupare) på hornhinnan (båda) och veterinären förklarade att det kan bli så när de gått ute och varit dåliga i perioder. Hängde inte riktigt med i förklaringen men något sånär.. Hon ska ha ögondroppar i två veckor men jag kan ju inte ge henne dem eftersom hon inte går att ta i. Har ni något bra tips? Jag frågade om man inte kunde ge henne något som fick henne lugnare under denna period men det gck inte.

Orolig igen

Hawknestgrove
0

om du vid medicineringen lindar in henne i en handduk?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....