Mister Maffig! Bamse
nu är mister maffig på väg till mig. pratade med lillan(essut50) vid halv fyra o då satt dom på tåget. han är hur go som helst. har även pratat me gunilla som säger samma sak. när gunilla ringde min mamma o sa att hon hade ett monster i bilen såg jag en baota katt framför mig. yisses tänkte jag, men har kollat me lillan o han har ungefär samma storlek som min timon. ska kolla upp hur han luktar när han kommer, är det inte för mycke så badar jag honom efter han varit hos vett o tagit bort onödigt bihang.
spänningen är olidlig här hemme men den som väntar på nåt gott….
ska bli spännande att se hur han ser ut. möter syrran på centralen 19,50. sen vidare till zenitha.
Åh vad spännande;)
//Pia

Spännande!
nu har mister maffig landat hos mig. han gör verkligen skäl för namnet..när mamma kom o vi öppnade buren tog det alldrig slut på katt kändes det som VILKEN BJÄSSE. både mamma o jag bara tittade o utbrast shit vilken katt. trodde han skulle vara i timons storlek men nej mycke större. där har jag nåt att gosa me. kelig till tusen, nyfiken. han lyckades komma bakom soffan o väggen o han fick kämpa för att komma därifrån så det är en stor katt. men en katt i min smak.
just nu ligger han uppe hos tilda o sover. han har morsat på mina andra utan någe morr eller fräs från nån.
skickar lite bilder men dom kan inte tyvärr visa hur stor han är men ni kan försöka föreställa er. Blir inge bad idag men längre fram.
en till
Åh vad kul att han kommit fram och vad fin han e. Sönt att det gick bra med de andra katterna. Väntar med spänning på uppdatering hur natten gått sen med:))
//Pia
en till
det var en STORKATT. zenithas timon är lite jämfört med maffig. men han är ju så söt. i morgon blir det vet för honom.
Men vad bra att du tagit hand om Mr Maffig som vad jag förstår verkligen gör skäl för sitt namn. Härligt att veta att han slipper går utomhus mera. Det är frågan om en riktigt grann kille! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ja lena, han gör verkligen skäl för sitt namn. just nu ligger han bredvid tilda o sover. tilda accepterar motvilligt att han ligger där.
Åh va fin han är. Han var verkligen tung när jag skulle bära kattburen på och av tågen hela tiden..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Han är jättefin. Jag älskar tigrerade hankatter!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Vilken helt otrolig katt han är fin och titta på och så cool går omkring och ser ut som här har jag bott länge. Roligt att det gick bra med de andra kissarna också. Tilda behöver kanske lite tid innan hon förstår att det här en kille att luta sig emot.
GRATTIS!!!!!!!till denna underbara katt.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

grattis .nu får han det bra
just nu är mister hos vetten. ska hämta honom efter14.00 idag.
han har sovit hos tilda hela natten o snarkat. det roliga är att tilda varit framme jättemycke nu på morronen, mött mig i hallen så vi har gjort sällskap in i rummet med hennes mat.
Maffig var nog trött efter resan och sen lite omställning för honom. Hoppas det går bra hos vetten..
Kul att Tilda har varit framme med dig.Det lever man länge på.
Åh, så kul det var att träffa dig, Essut! Och så härligt att se blilderna på den goe killen! Ja, som ni alla kan se, så är han intre vidare vacker i pälsen, men det ska det bli ändring på vad jag förstår. Ja, snällare kisse kan man leta efter….Stackare liten, satt och huttrade hela natten på trähyllan i kattgården… Trots att han hade goa varma krypin….Tanten sa, att han inte var så värst på att tvätta sig, men jag tror det kommer, när han blir badad och av med tovorna han har på ryggen…..Ja, stackare, vilket dygn han har haft!!!! Först instängd i den lilla buren, sen sitta ensam i en kall gård ett helt dygn och sedan 8 timmars resa! Han var så kul i bilen, han pratade undefär som katterna pratar i den där kuliga videon, som alla känner till, den där när katten säger I love you och Oh my dog, ni vet…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Skönt att Mister Maffig äntligen fått ett skönt eget hem. Han ser verkligen ut att vare en härlig kille på alla bilderna .
Rosor till alla inblandade som hjälpt Mister Maffig till ett bättre liv
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
PRatasde med tanten i går kväll, hon blev så glad så hon grät. Hon har kallat honom Oscar. Stackare liten, han har gått där sedan oktober…..
när jag var med zenitha till vet med honom så försökte han spränga sig ut. så vi fick trycka in dörren till buren. han är ju urstark.
vid två tiden ska jag o tea hämta katten. vi tänkte döpa honom till Bamse. ska bli intressant o se vikten på honom. vetten skulle kolla på ett ungefär hur gammal han kunde vara, dom skulle även ta bort tovorna på ryggen o klippa klorna.
skriver mera när vi kommit hem
Ja, jag är nyfiken jag med…… JA, en varning är på plats med starka katter och transportburar. Trodde det inte först, när jag hörde talas om det här inne tror jag…. Men nu har jag sett med egna ögon, att vissa är så smarta och så starka, att de faktiskt kan spränga sig ut. OCh det var inten dålig bur jag hade. Ändå fick jag förankra luckan med snören på tre ställen. Annars hade han rymt under resan…..

På första kortet ser det ut som att han är så stor att han inte skall kunna gå rak under vardagsrumsbordet!! Jösses vilken katt! Härligt att han "adopterade" Tilda på en gång! =)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Ska du behålla honom zenitha? Trodde han kom på jour bara? Eller? *yr*
Zenitha, om du ringer till tanten, så säg INTE att jag skickat tavlan till KKS…. Hon kan ta illa upp…..

Åh en sån undebar katt…. så skönt för honom att komma in till dig Zenita samt tack Gunilla för att du förmedlade honom…….
En riktig Rasmuskopia är han fast Rasmus väger ca 10 kg… så det skall bli intresant att höra vad Bamse väger…
Kolla hur grova framben Rasmus har. Dom var 3 stycken som höll i honom hos vetten när dom skulle ta blodprov… Urstark…..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Hehe, de ser nästan ut att vara bröder. Men Bamse är mera brun…. i verkligeheten, alltså….
nu är vi hemma. hanväger 5.8kg o är mellan 3-5år trodde vetten. dom tyckte oxå det var en stor katt. ja simson jag trodde först att han inte skulle komma under bordet men det gick.
jossan: än så länge är frågan öppen om jag ska behålla honom eller inte. men jag gillar maffiga katter (lite att hålla i när det stormar). har inte bestämt mig än. just nu ligger han uppe hos tilda o tar igen sig.
kommer mera rapporter löpande ska ni se.
Åh, då var han inte så gammal! DÅ går han att försäkra! Lelle guben…..Inget klockspel kvar… Bara dagens dikt! HAr han blivit rakad på ryggen?
ne det gick att kamma bort
Så bra! Då ligger han hos dig och är präktigt bakis nu, alltså…. Tänk, så fin han blir, när han blir badad! Då kanske han känner för att tvätta sig själv också! För det har han varit dålig på! Och som sagt, om du ringer tanten, inte ett knyst om, att jag donerade hennes tavla till KKS. Hon kan bli sårad då. Men jag kan inte ha så mycket på väggarna…..
jag lovar gunilla jag ska inte säga ett knyst
Bra!
Men herregud anebit! 10 kg!! Jag tycker Hamlet är stor som ett hus som väger 5-6!! Är han halvhund eller??
Hehe, men vi får se hur mycket katt som är kvar, när allt damm och smuts är bortbadat! För han var verkligen dammig, den lille!

#27 Ja kära nån 10 kg är en rejäl best. Min Baffe väger nästan 7 kg och han är stor och tung. Inte bara fett utan tassar som är dubbelt så kraftiga som lilla Saras här hemma.
#29 Härligt att höra att Bamse är hemma från kul-knyckar´n nu och får ta igen sig.
Slänger in en liten bild på min maffe-Baffe:
www.hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=254e4d73-d89a-4e4d-9325-512406237847&Filename=IMG_1486.JPG” kan inte visas, då den innehåller fel." />
när tror ni jag kan bada honom?
Så inte veten något om när det kunde gå?

Vad bra att veterinärbesöket gick bra och att han blivit vän med Tilda! Det syns att han är lång men jättesöt :D
jag glömde fråga vetten
bamse har nyligenvarit nere o käkat o druckit lite vatten. gosat o kelat me mig, kollat va ungarna gör o sedan gick han upp igen. tilda ser ganska nöjd ut när han ligger bredvid henne.
Hehe, cool typ……Nån som vet, när m,an kan bada nykastrerad kissepojke utan klockspel?
Ser fram emot bilder på BamseOscar….

10 kilo?! Megakatt….de är väldigt frestande när de är så stora…men herregud…10 kilo vekligen? Det är ju helt fantastiskt!
Ingen som vet när man kan bada? Jag lovar, det behövs……

Men Zenitha, du kan väl ringa vetten och fråga? :)
jag får göra det imorron.

He he….samlar ni på katter där under sängen?
goliat tittar på
gott me mat
spanar va ungarna gör
Ja, men nog borde någon här inne veta också…..
På bild #54 fick jag hicka han såg ut som Rasmus på luffen också en stor kille, han vägde 4 kg när han var som magrast, bara skinn och benknotor.
Vet inte hur länge man bör vänta men för säkerhets skull vänta en vecka med att bada honom men tills dess kan man tvätta honom med våta tvättlappar det brukar vara uppskattat.
Lisa
Just det, hur funkar han på låda?
han går på lådan jättebra men det ser ganska kul ut. hela lådan försvinner när han ska sätta sig HAN ÄR STOR
Hahaha! Så bra att det funkade! Hos tanten så har katterna inte lådor direkt……Du får köpa Stor låda…….
jag får nog införskaffa en större misstänker jag
var köper man en stor låda? zenitha, ta reda på det så fixar vi det.

Jag har för mig att IKEA har en modell som är ganska rejäl…
Ingen som har en gammal badbalja någonstans, borde vara i rätt storlek.
//Pia
jag har två såna här
ganska stora så det ska väl räcka för honom? måste ha hög kant då goliat vill bygga pyramider utanför lådan med sanden, o med kanten gör han inte det.
så bamse kommer kanske på en snitts snart med lådan eller va tror ni?
slappar efter frukost
långa tassar

Så gott han har det.snygga Mr Maffig !
han är sååå mysig o kelen. ligger just nu uppe i teas rum o sover. han har hittat sin grej ang kattlådan, han sitter i ena o har tassarna på den andra då funkar det 
Han ser ut att mysa så gott.
Hur går det med dom andra katterna?? Är dom sams??

#68 Hahaha!!! Bra karl reder sig själv!! Fniss!
Gud vad snygg han är! En riktig hunk.. Jag skulle döpa honom till Hunken =)
Han är superfin! Skönt att det gått så bra!
vi har döpt honom till bamse. jag såg hans nya stil imorse o bara skrattade.
det gåt jättebra med övriga katter. det positiva är att tilda varit framme jättemycke sen bamse kom
Det kanske är kärlek på gång
Det är inte första gången en tjej blommar upp när det kommer en snygg kille och charmar in sig.
Hon kanske känner sej trygg med en bamse till katt :)
jag skulle tro det ja

Hahaa tur att han kommit på en egen metod för att kunna gå på lådan ;)
Ni kan inte ana, hur glad jag är, att det gått så bra! Vilket lyckokast! Att han sedan fått lilla skygga Tilda att komma fram, med sitt goa sätt är ju bara helt underbart! Hehe, Zenitha, du kanske kan leasa ut honom sen som psykolog till skyggisar! Han har säkert mycket att berätta om Strömstad för stockholmsfröken Tilda…..

#80 Ursäkta min kommentar, Gunilla (känner ej till Strömstad!), men jag tänkte genast på "bonde söker fru"…med tanke på det jag sett om vad du skrivit om er och er gård och att Tilda är en sthlmsfröken…då behöver man någon stark och trygg "person" att hålla i när åskan går…
(du FÅR slå mig om du känner för det!
)
Haha, Simson! Ja du, lille-store Bamse kommer från Strömstads innerstad. Han bodde på Korpegatan och tog sig till Rödshöjden, över en starkt trafikerad väg. Tanten fick reda på vad det var för familj som dumpat honom, nämligen….De hade helt sonika flyttat ifrån honom. Så slå in bägge adresserna här på Eniro eller på Hitta, så får ni se hur långt denne lille stadskille har gått….. Så han är således ingen bonde……men han kan kanske berätta lite fiskarhistorier, vad vet jag?
Zenitha, du får väl lägga ut annons, ta betalt per timme för konsultation….
Simson, jag slåss inte, jag är dessutom Ekentjej själv i botten……
Kan han skvallra nått spännande om dej????????????????
Hihi
Jenna, inte mer än att jag var en taskig j**a kärring, som lät honom sitta ute i rastgården en hel natt…..Bjussade dessutom bara på trista torrisar och vatten, som frös under natten…..

Ja du Gunilla…själv är jag inte Ekentjej i botten men mor var det…efter 16 år där så inser jag att jag eg. är det också…saaaknar stan!!! gråt o tandagnisslan!!!
OCh jag är glad att jag sitter i skogen……
ja du jenna_gun du skulle bara veta va han berättat för mig! huva vilka historier men jag har lovat att inte föra det vidare hi hi.. ( men det var både fisk i o allas vår gunilla)
gunilla: tack för tipset skulle behöva dryga ut inkomsten lite, ingen dum ide. tydligen gillar tilda bonnläppar.(det gör ja me)
bamse fick avmaskningsmedel i förebyggande nu ikväll o goliat var i närheten. jag har alldrig sett en katt spotta så långt som bamse gjorde. stackars goliat blev alldeles vit på ryggen. va jag skrattade. men det gick bra att kila fast bamse i mitt knä för att ge honom.
Jaså, avmaskingsmedel var ingen höjdare…….
nehe, det var det inte. men han är inte långsint. vi har prercis legat på golvet o gosat
slappar i trappan
n
va tittar du på?
Åh, så härliga bilder!!!!!!

mamma, fotta Bamse och Timon ihop nu!
lite svårt just nu för timon är ute
Åh, kolla de svarta trampdynorna!!!!!!
Vilken härlig katt!!
Stor och snäll som dom säger i reklamen…..
Jag älskar stora katter (har 2 st själv)…..
Så härligt att han fått komma in!!
Ja, speciellt så illa som han har haft det…..
Det blir nog svårt att "släppa" honom till ett nytt hem tror jag, misstänker att han blir kvar där han är nu eller??
Hehe, som det låter på Zenitha så är det det… Att han dessutom lyckats med att tina upp lilla Tilda mer på två dagar än vad som skett på flera månader, gör väl också sitt…..
Han påminer om vår gamla hankatt Musse. Så otroligt snäll och go och stooooooooooooor får vi inte glömma;)
//Pia
ja jag tvekar just nu men han har verkligen fått fram tilda. så mycke som hon har varit framme på två dar. imorse när jag kom med mat till henne vände hon ryggen till o började äta. det har hon aldrig gjort
Ja du missar ju chansen att leasa ut honom som terapeut om du placerar om honom…..
jag har en känsla att hon behåller honom. om jag känner min dotter , så kommer hon säkert att ha honom kvar. hoppas det.
gör som therese säger, så fort timon kommer in så fota honom o bamse.
Vad underbart det är att läsa den här tråden och så mysig Bamse är. Kan ärligt säga att jag börjar få lite abstinensbesvär efter en riktigt gosig kisse igen.
Alla mina goskissar är nu i katternas himmel och jag har ägnat mest tid till att hjälpa skyggisar men visst saknar jag goset som jag tidigare fick i överflöd.
mysigare o gosigare katt har jag inte haft. han vet inte till sig när vi kelar, han puttar t o m omkull mig i sin iver. sessan har fräst lite på honom men han bara tittar på henne,ruskar på huvet o går vidare. han är lite sur på mig för att jag inte öppnar balkongdörren för honom men efter en liten stund hör man en suck o sedan går han. nu har bamse o timon träffats ordentligt o det gick jättebra. båda var lite avvaktande mot varann men nyfikna. lyckades få en snabb blick på båda, inte världens bästa men men. kommer mera längre fram. nån gång i helgen blir det BADA av men det har jag inte berättat för honom. tror han kommer bli jättefin i pälsen efter badet. just nu ligger han under teas säng o sover så sött. HAN KAN SNARKA! vaknade inatt av nåt ljud o det var från honom.
bamse på väg ner från stolen o den som luktar på honom är timon
Det såg ut som om stolen blev lite liten för de två killarna
Jätte snygga bägge två, men vist blir katter som har haft det jobbigt mycke gosigare och tacksammare än vanliga bortskämda katter. Förstår att du inte kommer att kunna lämna bort honom.
Lisa

zenita - otroligt vackra katter :]
# 108 tack
Sicken härlig bild! Satt och pratade med tanten i dag en lång stund och både hon och hennes sambo var så lyckliga att de grät, när de fick höra hur bra han har det. Fick som sagt även höra lite om hans historia. Bamses fd usla husse bodde på Korpegatan i Strömstad. Han var ungkarl och hade två katter, varav den ene, dvs Bamse, brukade ta långa promenader. Troligen så var just fdhusses flyttning under en sån promenad och han sk*t i altt ta vara på Bamse. Tanten fick telefonnummmer till honom, men ingen svarade och till slut så slutade numret att fungera. Han kom till tanten första gången en fredag i oktober. Så så länge har han varit hemlös. Zenitha, vill gärna ha din tillåtelse att samla alla bilder på honom, för jag vill gärna ge tanten en Cd som hon kan ta med sig ner till fotoaffären och göra bilder av… Om du vill alltså…..
självklart får du göra det gunilla! bilder som kommer komma sedan får du ta, behöver ej fråga

#111 - Du har ett hjärta av guld

#106 Var det inte så att Bamse luktade lite fisk i pälsen? Ser ut som Timon sniffar på rumpan på honom… han kanske luktar gott tycker Timon..
Hehe, jag tror nog att han vädrade ur själva fisklukten när han satt 24 timmar i min kattgård. Han vägrade ju gå och värma sig i katkojan. Den hade jag stående inne, fick inte tummen ur att sätta ut den förrän han kom. Här inne var den inte intressant. men nu är den välbesökt av Arne och Pipis. Esther går itne ut. Läbbigt, ju…..
# 113 kanske det ja
men så illa luktar han inte men ett bad blir det iallafall.
Ja han är nog väldigt dammig. Det är nog det som gör astt han inte är glatt och glänsande i pälsen
men det ska bli ändring på 
lite nytagna kort
en till
mer
Så söt han är.

Vicken kramgo katt
#120 Han är jättesnygg katt Mister Maffig! Tänk vad glad han måste känna sig nu när han kommit in i stugvärmen och blir så bra omskött.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jättesöt är han!
Åh va fin han är..
här går det bara fint med bamse. har lagt en skön fleecefilt under sängen till honom men han puttar undan den o lägger sig bredvid. hur länge sitter den starka urindoften kvar? jag känner doften o storknar nästan när han varit på lådan? varför täcker haninte över varken kiss eller bajs? tacksam för svar
Det gör inte mina katter heller. De som varit utekatter hela livet.
Men de som varit innekatter förut krafsar över MYCKET noga.
Jenna:)
tack för svaret jenna men kommer han nån gång göra det? o hur länge sitter urindoften kvar?
Oj! Doften sitter väl kvar kanske en 14 dagar…..Hormonerna måste gå ur. Jaha, inte städglad…. Det känner vi igen…,…Pyssa städade aldrig. Zenitha, det får du göra! Du är ju passopp!

Bamse anser sig högre i rang än du, Zenitha?! 
Min Julian städar ibland och ibland inte. Oftast beror det på om han har tid eller ej. Han springer in och gör ifrån sig, så rivstartar han och springer ut igen och busar…städa det finns inte tid med när det är roligare någon annanstans. 
Kan inte svara på om han kommer att börja krafsa sedan.
Mina gör ju oftast sina behov ute, alla numera.
Om Bamse inte har något fel , så ska doften avta ju längre det går efter kastreringen.
Jenna, Pyssa levde sina 17 år som innekatt och bevärdigades aldrig att ens visa tendens till att städa. Hon bara skakade på tassarna när hon gick ur lådan och sa" så äckligt" Sen kom lille Arne och städade efter henne……Så om inte dina katter städar, så får du göra det Zenitha. eller åtminstone täcka över kissklumpen. För när den torkar, så luktar den ju inte? Ja Bamse är ju kastrerad i onsdags, så det har inte gått så lång tid än. JAg tyckler att det är fantastisikt att han sitter och kissar.

Gunilla: Ja Julian har oftast inte ens tid att sitta ner och kissa! Han står upp och springer nästan mitt i strålen! 
ja bamse har väldigt bråttom därifrån. men nu börjar lukten avta lite här hemma. goliat städar efter honom.
Har lille lortpelle fått bad än?
ne men tänkte ge honom idag
Hahaha!

Ojoj det var visst måttligt poppis eller?
Jag brukar ha på en sele när jag duschar mina lortgrisar, då får man något att hålla i när kisse börjar dra iväg

Gosegubben, nu har han mycket att göra en stund med sin pälsvård…
De ser så ynkliga ut med blöt päls men gott luktar de efteråt.
Men oj så duktig du är Zenita.
Så blöt man kan vara. Men oj så fin du ska blir sedan.
Goseboll.
Nospuss Jenna

Men Zenita va du är duktig baderska! Jag har aldrig badat en katt…….
Så skönt för Bamsekillen och va gott han kommer att lukta…..

Han ser verkligen ut att uppskatta duschen, not,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Det brukar inte alls vara uppskattat under själva badet men efteråt när de väl är torra brukar de njuta dessto mera

Zenitha: Nu är jag imponerad!! Att ens våga komma på tanken att bada en "okänd" kille av de måtten är tufft gjort av dig!! Att du lyckades är än mer imponerande!! HUR gick det med klorna?? Blev du riven eller lyckades du slippa det???
Du är en tuff brud i lyxförpackning. En tuff brud i snyggt fodral. Ett litet stycke dynamit…. 
han protesterade inte mycket. sa inte ett pi men det var svårt att hålla han i nacken, fick inge grepp. men det gick jättebra. det ser kanske värre ut än va det var. väldigt lätt att duscha o schamponera honom. just nu ligger han under teas säng o torkar. han luktar jättegott. han var inte så smutsig men dammig.
simson: det gick jättebra, har hittils inte blivit riven av nån katt peppar,peppar
detta var mysigast tyckte han
Helt underbart

#155 Just det jag menade med selen. Testa det någon gång, man får ett kanongrepp:)
Åh va duktig du är Zenitha…Jätte fina bilder på Bamse.

#157 Där ser han ut att mysa!! Härligt!
Jag förstår ändå inte hur du lyckas bada utan rivmärken!
Imponerande!
zenitha är expert på att bada katter. hon har fått bada mina gamla katter. hade jag gjort det så hade jag säkert blivit sönderriven.

Birmor är speciella för de drar in klorna när de känner skinn. När jag badade Simson hade jag kläderna på och blev riven. Nästa gång badade jag honom naken. Tänkte att det var bra strategi för att slippa bli riven. Blev riven ändå. 

Haha
Det funka inget vidare då Simson? 

#164 Näe inte precis… 
Åh, så härligt! Nu fick han dessutom fart på sitt eget tvättande!
ja att smaka damm kan ju inte vara kul.
ja gunilla. nu är han riktigt duktig på att tvätta sig. han har blivit jättefin o len i pälsen nu. riktigt gosekille har han blivit
lelle ponken……HAr du testat Jästex till katterna? Det kan nog göra underverk på hans päls….De brukar gilla det som 17 dessutom…..Ganska billigt som godis, tror en burk med 250 tabletter går på en 50lapp, ca på Apoteket….
ska testa. har en sån burk hemma
såklart att bamse skulle smaka tårta när jag (zenitha) fyllde år
Sån mysig bild!!!! Heh, hörde att han fick för sig att han skulle ut! No Way, Jose!!!!
Va? Hade Ni tårtan? Missade jag mitt inbjudan???!!!??? Finns det något kvar eller åt Bamse upp alltihop??? Var bor Du? *otroligt tårtsugen…*
hehe tervmatte vi har ätit upp allt o på lördag blir det mer för då fyller sonen år.

#171 snacka om att bli påkommen med fingrarna i kakburken! gottegris,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Vad var adressen nu igen…???
Bra säger Bamse. Mer tårta……..

den bilden lyckades jag ta fort. han gick nämligen förbi för att sätta sig vid balkongdörren o tvärvände me huvet o ställde sig upp. gott luktsinne o jag hade kameran bredvid mig. han fick smaka lite sedan sa jag stopp.
tervmatte, du har fått adressen hehe!
Jo det gäller att ha kameran i näven 24/7 annars missar man allt det roliga. Kissarna är för snabba för oss, slöa människor annars…
Dukig kisse… Du kan kanske träna honom i sök?
Haha, han drar iväg i kopplet till närmaste konditori……
Får jag rasta honom då???
ja tervmatte du får komma o rasta honom!

BÅDE tårta och maffekatt I SAMMA TRÅD?!
i morgon fyller zenithas pojke år. hoppas att inte bammse äter upp den tårtan också.
Jenna: 24 timmar per dygn, 7 dagar i veckan betyder det!
Nix Zenita…. Ingen adress här…. :-( Attans, nu hinner jag inte komma.. Men mitt lokalsinne behöver jag flera dagar på mig för att hitta någonstans ;)
Nåja, Ni får ha det gött. Glöm bara inte slicka rent tallriken, det skulle jag göra 
Men allvarligt, jag drömde om Din tårta inatt Zenita, så pass sugen är jag… Jag åt hur mycket som helst av den och var fortvarande inte mätt, bara tog mer och mer.. Till slut åt jag upp hela!!! Mmmmm… Jag kommer fortvarande ihåg tårtans fina, krämiga, gräddiga konsistens… l
Shit, får väl gå och baka något nu, suget verkar inte gå över, utan blir större med varje minut som går…..
ok tervmatte. jag bor i upplands väsby.
bamse o jag ska slicka rent varje tallrik imorron
Ja Anna baka en nu jag kommer på cykeln
//Pia
om det inte finns någon tårta kvar när vi kommer. så åker vi hem.
Okej, cykla på Puma77, jag börjar vispa :-)
Så bra tänkt förresten, cykla bort alla kallorier… Du är inte så dum Du… *fniss*
Fasiken det kan behövas Anna
Det är något sladrigt runt magen
Zenitha får nog göra dubbelt med tårtor om bamse ska ha med. Annars så räcker det inte till stora släkten
//Pia
Ha, ha… Och vår Bamse åt upp vår bröllopstårta kom jag på nu… 

Eller snarare en tredjedel av den sedan orkade han inte med mera, hi hi hi…
Ja de där Bamsedjuren minsann:) Kom ihåg när min pappa fyllde 40 tror jag det var. Vår hund var på smörgåstårtan i hörnet. Som tur var så såg inte någon av gästerna det så vi skar bort kanten och sen var det bara och bjuda. Samma hund var i knäckskålen en jul. Kom på henne med munnen full med knäc och skålen var tom.
//Pia
Älskade busar :-)
Stackars Din pappas hund, kan tänka mig hur igenklistrad gap hon måste ha haft, hi hi…
Det var ine första gången hon var i den skålen. Men innan undrade man vart knäcken tog vägen. Det sjönk i skålen men ingen hade ätit. Till slut fick vi svaret dock. Hon var en riktig snaskgris.
//Pia
jag tror det ska räcka imorron. vi har två stycken!
Smarta vovven som bara tog lite i taget så att ingen misstänkte henne, ha ha.. Men till slut kunde hon väl inte hejda sig och tänkte köra slut på allt så att det inte fanns något kvar som skulle fresta henne…
En till Bamse och en till släkten:)
//Pia
ha ha, hur visste du det puma77?
Ha ha Bamse är precis som jag. Jag älskar tårta
//Pia
ja jag fick barnen ganska bra. jag fyller den 26feb therese 27feb tobias 1mars men lilltjejen tea 1januari
Du behövde då inte gå tjock på sommarn då. Det har jag gjort två ggr
ne jag slapp det
Bidde det nån tårta till smala Bamse?
självklart gunilla att han fick smaka igen
här sitter han
bamse älskar tårta. han får nog hålla igen, så han inte blir tjock.
Jösses så bra han fått det.
//Pia
Gosegubben…..

Det finns ingen chans att man kan få bli adopterad själv…? …om ni bjuder på tårta på det här viset, menar jag… 
HAha, Solweig, han kan inte BLI nåt han redan är!
Han är inte tjock utan har kraftig benstomme eller hur?? Det har skruttan oxå.

Vilken tur du har som får äta tårta Bamse!
nytagen bild.
va vill du?
Han är verkligen underbar Bamse
hehe, så mysig han ser ut! Lika enträgen att gå ut fortfarnade? Eller har han tappat hoppet,hahaha!
nehe gunilla. han vill fortfarande gå ut lilla gubben
Stå på dig, det är du som bestämmer. Han ger sig med tiden….HAde samma problem med Arne här, han var ju van att komma och gå som han ville. Men han fick ju vara helt innekatt i över ett år, innan kattgården blev klar. Jag hade ju pejlen, men den använde jag bara tillsammans med honom det sista året. Så han var helt vild ett tag på att gå ut. Men han resignerade till slut.
Vet hur det är att ha en katt som vill gå ut, men jag lovar att det ger mig sig till slut. Kan du inte fixa nät runt altanen så han kan vara där.
tanken är att jag ska göra det ja. näta in
Zenitha, jag har nät! Och detta när känner ju Bamse igen, hahaha! Köpte en hel massa av katassen här inne och jag har en hel del kvar! Ligger på tre meters bredd
oh vabra gunilla. hur gör vi nu? du sitter hos dig med nätet o jag i upplands väsby
Du mäter hur mycket du behöver. Sen finns det något som heter snigelposten. Jag vill inte ha mer än jag själv gav, dvs 20 kr kvm, det blir alltså 60 kr löpmetern. Som du såg på min bild och på bilderna på min hemsida, så syns inte nätet ens. Och så låter det inte, när det blåser då det är mjukt. Skulle du behöva köpa mer än jag har, så kostar det i butiken inet mer än 25 kr kvm, jag har adressen till firman här. Men räkna med att du får näta in tak också på något vis…
oki gunilla. ska ut o mäta imorron o återkommer till dig. tack snälla!!
lite nytagna kort på amse
soffan är störtskön
DU STÖR MIG!!!
Ha ha. snacka om att ha hittat sin plats här i livet;)
//Pia
bilden gör honom inte rättvisa. han är större än man kan ana när man ser bilderna.
Åh där är ju du Bamse, du som är så vacker.

Han mår verkligen toppen!! Det syns att han stormtrivs hos er!!! Härligt, Zenita!! Han är vacker med sin randning!

Jättesöt!
Lelle gubben, så fin han är nu!
de bästa man har sätter man på bordet
får han sitta på bordet. bortskämd katt.
ja men goliat sitter ju oxå i bakgrunden
Vilken bra bild, visst ska katterna sitta på köksbordet..Det har jag alltid sagt.
det får inte mina katter. då sitter dom där när vi ska äta.
Näe då våra sitter på bordet. Men hoppar ner, när vi skramlar med tallrikar och bestick.
Ja klart de är bortskämda. Ska de inte vara det. Hade jag för mej att de skulle vara så.
Mina äter tillsammans med mamma, det tycker jag är bra eftersom vi inte äter tillsammans. När mamma skall ha mat så måste det gå fort, och då är jag aldrig hungrig.Men katterna vill alltid smaka hennes mat, speciellt om det är kokt lax.
Milou brukar sitta på bordet medan vi äter, tar gärna min mat oxå. Pontus har inte lärt sig att man får sitta på bordet.
När Sarah kommer och äter pizza med oss så sitter Milou på matsalsbordet i vardagsrummet och tigger. Tur att Sarah har katter hemma hos sin mamma som oxå är bortskämda…
mina katter får vara på bordet när vi inte äter. men äter vi så vill jag inte att dom är på bordet. lasse accepterar det men inte murre.
Heja Murre, man ska inte tolera det tycker jag..

Jag har alltid vart lite sisodär med att ha katter på matbordet just när man ska äta, men sen Blissa kom har det blivit en ändring. Hon har ju sin korg på matbordet som hon ligger i, så där brukar hon ligga och speja på oss när vi äter.
Heh, kollade på min bild, stackars Janne har tydligen kommit in från något riktigt SK*tjobb….. HAn är ju alldeles nersmetad med spillolja. Men han har tvättat sig, men det går ju inte väck……
Häftig bild på lilla Blissa……
Åh, så mysigt! HAn ligger ju och småflinar!
Vilken fin bild på Bamse..

#252 Den magen hade jag gärna gosat i!!! Vad han ser ut att må BRA!!!
Ja, tänk sån skillnad….. I oktober så gick han och tiggde mat hos tanten i Strömstad…

putt
i fönstret sitter Arne och Ebbis och tittar….