Teckna katter
Häromdagen så bestämde jag mig för att jag nu vill bli bättre på att teckna katter. Och av någon anledning så räcker det inte med alla bilder på våra katter, utan jag vill ha bilder på andra katter. Jag vill lära mig mer och då behövs det katter i alla storlekar, färger och åldrar.
S*Glömstaskogens har varit snälla och lånat ut bilder till mig på deras Norska Skogskatter och nu undrar jag om någon här kan tänka sig att låna ut bilder till mig.
Alla bilder mottages med öppna armar, så länge som bilden föreställer en katt.
Bilder på hittekatter som ser lite risiga ut tas också emot. För jag skulle även vilja lära mig att teckna katter där bilden säger: rädda mig, eller något liknande. Självklart kommer den färdiga bilden att visas här om någon skulle vara intresserad av att se den.

=) 

Vad roligt! Min närmaste kompis är konstnär och har lovat att teckna av min Linus som gick över regnbågsbron för snart ett par månader sen..här kommer en bild på Lucia. Hon är min stödhemskatt..(keeeelgrisen)

Jag kommer säkert ligga och teckna hela dagarna nu. Har inte så mycket bättre för mig, dels då jag är sjuk (vi misstänker influensan) och dels då jag är arbetslös för tillfället. Så nu blir det till att pryda rummet med teckningar på katter.
Tack till er som lånat ut bilder till mig.

Får vi se dina alster sen?:-)

#7 Självklart! Om bilderna blir bra måste jag ju få skryta lite. 

Hur går det med dina teckningar?

#11 Det går lite upp och ner. Jag håller på med flera teckningar samtidigt. Jag tycker av någon konstig anledning att det går lättare att teckna då. Men nu börjar ett par bli färdiga, så snart kanske dem dyker upp här. :)

Den andra bilden är en akvarell, men istället för att använda akvarellfärger så har jag använt akvarellpennor och fuktat teckningen med en blöt pensel efteråt.
Det här är andra gången jag tecknar en katt i färg, arbetar oftast i blyerts. Men har jag tur så ser man vilken bild jag målat av. Det blev lite starkare färger när pappret blöttes.
Den blev ju jättefin. Märks inte att du inte är van att teckna katter.
//Pia

Jättefina teckningar!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#15 Tack så mycket.
Jag är mest van vid att teckna hästar och människor. Så det kändes lite nervöst att lägga upp bilderna här. Men nu blev jag alldeles strålande glad.
underbart fina… detta borde du ju absolut fortsätta med :)
Åh, så snygga!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Du behöver inte vara nervös och ta åt dig av komplimangerna.
//Pia

Men du milde så duktig du är att teckna!!! Är mycket imponerad!!
Du är verkligen duktig, vilka bra målningar.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Tack för dem fina orden.
Lite synd bara att teckningarna inte kommer upp någonstans. Dem hamnar i min tecknar mapp i lådan.

#23 men där ska som inte ligga…tycker du ska ordna med en utställning, hade jag då möjlighet skulle jag komma som en pil o titta på dina fina alster:-)
Kanske kan du donera dem till ett katthem i din närhet så kan de sälja dem på marknad/basar till förmån för sina kissar på katthemmet?

#27 Åhhhhh vilken skönhetsdrottning!!
Jättefina tecningar :)

Vore roligt att få se de färdiga teckningarna sen!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#13 Det syns ju med en gång att det är min stödkisse som du ritat av. Katten syns i inlägg 2.
Du är ju jätteduktig!

Du är tecknar ju jättebra!
Varför inte trycka upp dem som vykort eller dubbla kort och sälja till förmån för hittekatter? Det är klart dina teckningar ska ut ur lådan och användas!!!

#29 Tack! :) Ja, hon är en vacker katt. Väldigt snäll också.
#35 Vilken supersnygg katt! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Oerhört snyggt tecknat. Var stolt, du är super duktig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Haha. Tack allihopa. Jag kanske ska ta och fundera närmare på det där med att använda mina teckningar för att hjälpa hittekatter. Eftersom jag älskar att teckna har jag en hel hög med bilder som aldrig kommer upp på någon vägg. Lika bra att göra något nyttigt med dem. :)
Tack för alla nya bilder. Smart som jag var glömde jag skissblocket med mina påbörjade bilder hos min mamma, så jag har inte kunnat fortsätta på dem. Det har kliat i fingrarna att börja på en ny bild. Ska ta och sätta mig imorgon och börja med en ny teckning.