katt sökes!
Har en katt här hemma som jag tror skulle behöva en kompis!.
Helst kastrerad, men inget krav!
Gärna inom norbotten
Nu då, fram med tips!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
har en massa stödisar om transport går att ordna;)
vackra sköldpaddan Dior, kastrerad, id-märkt, vaccinerad, avmaskad. tam o kelen
och var det inte någon som skulle köra upp katter från sthlm till norrland någonstans rätt snart…? kommer inte ihåg i vilken tråd det stod om det…
Min fasters man ska troligtvis ta katter upp till sthlm snart, sedan den 8 augusti ska jag till gbg, och nästa helg finns de ev. transport ända upp till "Sveg" uppåt landet

Öbacka djurhem i Härnösand har många katter som söker egna hem, fler än de som finns på hemsidan http://www.obackadjurhem.se/
4#Jag fastnade för milou! Hur gammal är hon?.
abuelas ska till Norrland från Stockholm den 25/10
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Halloj,det finns en massa katter här längst uppe i norr redan som inte behöver transporteras så långt.Beroende på var du bor kan jag tipsa om www.hittekattenpitea.se
och www.kattinorr.se
Båda ställena har katter som behöver egna hem och flera finns alltid på tur om de som finns just nu inte passar.
Hur har det gått?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hej..jag ska åka till Stockholm nångång runt den 25/10 och ska hämta hem lilla Fiona. Och jag kan ta med fler katter om det skulle behövas! Men jag åker bara till Umeå.
Hör av dig om din katt behöver lift!
Anita i Umeå
Har hittat en katt som jag är intresserad av, men den finns i härnösand!.
Någon som har något förslag hur man kan transportera en katt till gällivare eller i närheten?.
Jag kan tyvärr inte köra, eftersom jag inte har något körkort

#16 Ta och lägg ut en annons på djurtransport.ifokus
17# har precis gjort det

#18 Det är drygt 70 mil. Jag skulle ev kunna hjälpa dig till Hörnefors (3 mil söder om Umeå), då är missen 25 mil närmare men då måste det finnas någon som kan skjutsa den vidare eller om du kan hämta den där.

Det finns även massvis med missar som söker hem här http://www.hittekattenpitea.se/ och här http://www.kattinorr.se/ Lite närmare….

Men vänta nu. Jag kan inte låta bli att undra…… Du spanar in en katt som finns 70 mil bort och sedan undrar du hur du ska få hem katten eftersom du inte har körkort. Du får väl göra som alla andra som inte har bil Fråga någon bekant eller ta tåget. För du förväntar dig väl inte att främmande människor ska bilda någon sorts transportkedja? Det finns 100. 000 hemlösa katter i detta landet och det måste väl för sjutton finnas någon på närmare håll?
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
21# Ja jag spanade in en katt som var 70 mil bort!.
Har jag sagt att jag förväntar mej att främmande mäniskor ska bilda någon jävla transportkedja?!.
Det var abuelas och tezza som var så snälla och erbjöd sej sjuss till Umeå!. Vilket jag tycker är väldigt kul att folk erbjuder!.

Ska det verkligen gå till på detta vis att man kan "beställa" en hemlös katt som passar en och dessutom få den transporterad till sig genom halva landet? Nej, du får ursäkta TRAV, men jag håller fullständigt med #21.
Jag tycker faktiskt att du ska börja med att se dig omkring i din närmiljö. Helt säkert finns där ett antal hemlösa, hungriga katter som mer än gärna hade velat flytta in till dig.
23# jag har inte beställt en hemlös katt! jag har tingat en norsk skogskatt.
Jag tror några har missförstått mej.
Jag har inte beställt en hemlös katt. Jag fick några bra länkar härifrån om hemlösa katter. Men jag satt upp en annons inne i byn om att jag kunde ta emot någon hemlöskatt och sedan ompacera om den, det var väligt många som ringde och mailade som hade katter här i gellivare som behövde hem. Så jag har redan tagit emot 2 st som jag har kastrerat vaccinerat och märkt och som snart ska få nya hem.
Jag skulle inte åka ända till härnösand för att ta en hemlös katt, när det finns så många här.

#24 Ok, men i denna tråd har jag bara kunnat läsa om hittekatter och hemlösingar. Lycka till med den norska skogkatten!
Jag undrar litet över hur det går till när ett hem som finns långt ifrån den som placerar ut en hemlös katt får godkänt som lämpligt hem till kissen. Är det någon som kommer hem till t ex TRAV och kollar att det är ett lämpligt hem eller kommer bara katten upp på vinst och förlust så att säga. Vad händer om hemmet inte är bra? Vad gör man då som transportör? Vem kollar upp hur det går med katten om det inte blir bra i det nya hemmet? Kattakuten i Norrbotten och Hittekatten i Piteå försöker alltid hitta någon som kan kolla upp ett hem innan en katt placeras ut där. Det är inte bara en trygghet för katten. Det är bra för nya hemmet också. I fall det skulle behöva hjälp eller inte vill/kan ha kvar katten av någon anledning.
Sedan så finns det massor med jättefina katter här i Norrbotten som desperat behöver hem inför vintern. Skulle det inte finnas behövande katter i Gällivare(TRAVs hemort?) så vet jag att det finns många hemlösa katter i Kiruna som ligger drygt 12 mil från Gällivare. Katter som inte har någon alls som bryr sig om dem.

#25 Fast efter detta inlägg förstår jag ännu mindre. Menar du att du har två stödkatter hemma som du söker nya hem till samtidigt som du söker en ny katt???
Inte undra på att folk "missförstår" dig när du går in på Hittekatter iFokus och skriver att du tror att din katt vill ha en kompis, gärna en kastrerad katt och gärna inom Norrbotten.
Om du var ute efter en raskatt och skulle köpa en norsk skogkatt varför kontaktar du då inte en rasklubb och får reda på vilka uppfödare som har ungar? Även här finns det många uppfödare av norsk skogkatt i Norrbotten. Dessutom har du ju Norsk Skogkatt iFokus.
Verkar ett litet avigt sätt att köpa raskatt på.
27# Har varit många som tagit kontakt med mej som har katter i Kiruna, där värkar det vara mkt mer hemlösa katter än här i Gällivare. Hade tänkt att åka upp dit nu innan vintern och ta hem några stycken som inte har någonstans att bo.
29# ursäkta! jag trode att detta var ett forum för alla olika sorters katter och inte bara "hittekatter".
28# dom har fått nya hem, men inte åkt dit ännu!. Ska göra det nu i veckan.
Jag har tingat en norsk skogskatt. Den kommer antagligen att komma till mej efter årskiftet inåt våren. Så just nu är det bara "hittakatter" som jag har hemma.
#31 Jo men hur tänker du då när du ska köpa en norsk skogkatt? Går en norsk skogkattspekulant in på Hittekatter iFokus och undrar om någon har en katt som sällskap till ens katt. Hur ska alla andra här veta att du är ute efter en raskatt och just kattrasen norsk skogkatt? För mig verkar det enbart konstigt.
En hittekatt kan naturligtvis vara vilken katt som helst, även en raskatt. Men det är inte det jag undrar över. Du skrev ju inte att du skulle ha en raskatt till att börja med alls. Sedan var du dessutom intresserad av kattungen Milou. Är det en norsk skogkatt?
Detta är ett forum som visserligen är till för alla olika sorters katter men som fokuserar på katter som är hemlösa eller riskerar att bli hemlösa.
äsch, allvarligt. hon kanske ändrade sig eller bara inte var så tydlig? visst har vi väl viktigare saker för oss än att dividera i vad TS menade och inte menade?
Här blir man påhoppad av vissa bara för att man har hittat en katt en bit ifrån där man bor!.
Nej nu tackar jag för mej och går ur hittekatter!.

#35 Jag vill så klart inte hoppa på dig, även om jag förstår att du kan tolka det så. Men jag tycker denna tråd har varit förvirrande och har försökt få lite klarhet i vad det är som du egentligen efterfrågar.

#35 Jag tycker inte att du ska sluta eller hoppa av detta forum! Du har ju nu fått upp ögonen för hittekatter! Och de behöver dig! Och även ifall du vill ha en skogkatt så kan du ju ta hand om hittekatter som nu, det är ju stort stöd, även om det skulle vara bra att hjälpa en till ett permanent hem så är stödhem något jättebra att du gör! Och att du kastrerar och id-märker dem är ju jättebra! Jag hoppas att du fortsätter med detta fast du får en skogkatt.
Det blev lite förvirrande i tråden, men det jag tror att TRAV mena först att hon vill ha en hemlös katt, och sedan så vill hon ha en skogkattunge. Men hon hjälper ju hittekatter nu och det är ju himla bra! Det stödet behöver dem!
Trav, jag tror också det har blivit en massa fel här. Jättebra om du hjälper hemlösa katter. det behövs. Framförallt i Norrbotten. Försök bara att hitta bra hem för de och att de bli kastrerade och vaccinerade. Lycka till!
#24 Norsk Skogkatt heter dem. Inte norsk skogskatt ^^