Kaotisk tillvaro
Hej!
Som ni säkert förstått (bl.a. därför att stetoskopauktionerna inte kommit upp ÄNNU) så har jag haft jättemycket att göra med skolan på senaste tiden. Igår fick katterna flytta till mamma och pappa för att slippa vara här när mina kompisar kommer hit på examensmottagning - jag blir ju läkare imorgon!
Hursomhelst, i morse, efter att ångesten för städning och matlagning lagt sig och en ny outfit var inköpt (Oh så dyr från Lindex…) så pratar jag med min mamma som meddelar att Björne (som nu kallas Fredrik) är "borta". Han var instängd på vinden (inredd vind, där mina katter bor med min syster för att inte bråka med mammas och pappas katter, och för att inte smita ut ur huset) men någon (jag gissar lilla Kerstin) hade fått upp vindsdörren under natten och nu kunde ingen hitta lille Fredde. Jag har varit där hela dagen och letat (skolan kändes onödig under omständigheterna).
Jag har försökt locka fram honom med snälla rop och jag har försökt att skrämma fram honom genom att dammsuga (där behövde ändå städas). Ingen Fredrik. Jag börjar bli väldigt orolig att han ska ha smitit ut ur huset. Det logiska är nog att han ligger och trycker i någon garderob på ett "jättebra gömställe", men oron släpper ju inte!!! Lille fete Fredrik…jag får så dåligt samvete för att jag litade på mina föräldrar att klara av detta… Nu är de ju i alla fall jättenoga med att hålla dörrarna stängda där och kattluckan är stängd "för utfart". Jag hoppas verkligen att han kommer fram, den lille rultisen - jag är så orolig!!
Åh, jag hoppas så för din skull! OCh grattis i morgon på din stora dag!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Grattis för examen!! Hurra!! Hurra!! Hurra!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Grattis till att vara läkare! Men Lille Björne ,, vad är det för kattlucka,? är det en kattlucka som gör att katterna kan komma utomhus?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Grattis till examen och hoppas att kissen bestämmer sig för att komma fram igen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Ja, det är ju det den är till för, men den går att låsa i olika lägen så att katten bara kan gå åt ett håll, båda eller ingenstans. Jättebra, faktiskt!

jag letade efter Kajsa i går, hon kom inte när jag ropade på henne, jag hade katterna i sovrummet för att kunna korsvädra lägenheten. men lilla Kajsa syntes ingenstanns och sa inte ett ljud när jag kom in i sovrummet, Snacka om panik,,, Lilla gumman hade lagt sig under täcket,,,, hon var nog ledsen för matte vart så lustig och stängt in henne,

kan nån leta ute i natt så att han inte ger sig iväg längre bort nu när det är mörkt och tystare?

Åhhh..du blir läkare imorgon..jag blir mäkta imponerad måste jag säga!!
- *Är du bra på att hantera panikångestpatienter*? 
(Skojsa lite, inte så allvarligt, jag har min sertralen:-)

He he…just psykiatrin är det fält där jag känner mig mest hemma - både egna erfarenheter och eftersom jag jobbat där som vikarierande underläkare i ett år snart..!
Hoppas lille kissen kommer tillrätta…..

#10 jag vill ha stesoliiiid!!! *skojar igen*;.)

Vem vill inte det?! Jag har sådan ångest över imorgon och ffa över den lille rultingen som inte vill avslöja sitt gömme…

#13 Men har nån möjlighet att leta i natt så han inte pinnar iväg om han är ute? dina föräldrar kanske kan hjälpa? Det var ingen bra timing med din examen, hm, hoppas han ligger innomhus och trycker och kommer fram snart,

Ja, det är just det - det är ganska otroligt att han faktiskt ska ha lämnat huset - enda egentliga rymningschansen han haft utomhus är då trädgårdsdörren var öppen i tio minuter, under min pappas vaksamma öga…han är antagligen kvar, det är mest paranoia, tror jag…

ja funkar det att kattlucka är stängd för utfart så borde han ju vara innomhus nånstanns. Hoppas du får sova lite i natt inför din stora dag! kram

Ja, och dörren ner till källaren, där kattluckan sitter, var stängd, så jag tror faktiskt inte att han har tagit sig ut den vägen. Jag är nog mest lite upprörd för att ingen av mina katter är HÄR, hemma hos mig. Jag tänkte aldrig på hur vanisinnigt tomt det är utan dem! Hur kunde jag leva på det här andefattiga sättet?!

grattis till examen… o hoppas kissen snart kommer tillrätta….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Jättegrattis till examen! Hoppas att du tillhör de allmänläkare som kommer att acceptera fibromyalgi. 
Jag tror inte heller att katten har smitit ut, han har nog hittat ett i hans tycke perfekt gömställe. Här hittar katterna de mest underliga ställen att dra sig undan på. Inte kommer de när man kallar heller, utan bara när de själva vill.
I och med att de inte varit där längre, kan det hända att de gömmer sig en tid. Däremot brukar de smyga ut från gömstället ibland för att äta, så var inte alltför orolig. (Det ska komma från mej,. som klättrar på v'äggarna, så fort jag inte hittar någon av katterna.
Ja jag fick noja i går, när jag putsade fönster. Aren och Pipis tängde jag ut i kattgården, men lilla Esther, hon går inte gärna ut. Så jag höll förstås koll hela tiden,. Men helt plötsligt, ingen Esther… Hysterisk… Då kom hon fram från nånstans, vet ej var… Hon har alltså hittat ett hemligt gömställe….

Woooooohooooo!!!!! Jag kommer att få städa här ensam idag - OCH laga mat! YEEEEESSSSS!!!! Min syster, som skulle ha hjälpt mig har inte fått en blund på hela natten för att "någon" hörde ett väldigt oväsen strax utanför hennes rum! Han är kvar!!

#21 Vad skönt att höra! Vad ska ni ha för god mat då?

Det blir broccoli- och ostpaj för hela slanten för min del…mina gäster kommer att få hålla sig till pastasalladen…he he… Jag ÄLSKAR broccoli- och ostpaj!
..och chokladtårta till kaffet…om jag nu hinner baka någon sådan, det kan ju bli lite tight med tid nu när jag måste göra allting själv!

mmm chokladtårta…..
Nu har kissen fått riktigt spännande saker att undersöka och trots störd nattsömn för din syster så var det goda nyheter.
Broccoli och ostpaj är en avmina favoriter också men pastasallad är också jättegott.
Önskar dig en trevlig examensfest och ta inte ut dig på städningen i förväg.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Grattis på din stora dag…chokladtårta som är så gott.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

GRATTIS! Till din läkarexamen samt att Björne/Fredrik är kvar nånstans på vinden…………………..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna