Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2615 ggr
solweig
0

OT. sluta röka

jag läste dn i går om champis. det stog att det kan ge allvarliga biverkningar, man kan drabbas av medvetlöshet o synstörningar o rubbad hjärtrytm. det låter lite otäckt det där.  jag skulle nog inte vilja pröva. ni som har ätit champis, har ni drabbats av något?

Dakrish
0

Gunilla? Hur går det för dig?

Önskar Champis funnits för far min, som rökte 1½-2 paket om dagen… sen dog han visserligen i artoskleros, så om rubbad hjärtrytm är en biverkning kanske det inte varit en höjdare…

Sidentass
0

Men usch så otäckt..jag som har haft tankar på att prova den tabletten..

Ledin
0

här sluta vi röka å börja snusa jippi det va ett smart drag för det e mycket svårare o sluta med snuset dels så har man alltid en snus inne typ allså nikotin äre fritillgång på, vi har testat plåster o tugummi jag kan ha plåster men det kliade massor på min man, tuggumi klara han inte av medans jag tugga som en tok helt fel :D starkt äkligt va det med å segt vart det.

Hawknestgrove
0

Ok, man ska inte bli skrämd av alla biverkningar som finns. Vad jag har känt av, är enbart en lite bullrigare mage. Det kan jag faktiskt stå ut med. Lite knepiga drömmar fick jag i början, men inget allvarligt. JAg sover bättre. Sedan så får man ta i övervägande, vilket som är farligast för hjärtat, rökning elelr Champix. Man ska se till, att man har kontakt med läkare/astmasköterska under medicineringen. JAg har inte haft några allvarliga biverkningar. JAg är supernöjd. Det är alltså ÖVER 4 veckor sedan jag rökte sist. Cigarettrök får mig att må illa nu. Känner inte ens för snus, köpte en dosa för att ha i berdskap utifall att, men nikotinbegäret finns inte helt enkelt, så den dosan ligger i kylen. Så jag är enbart nöjd. Att man mår lite pyton första två veckorna är inte av ondo. Så prova! Men under kontroll av läkare! PS jag har inte gått upp i vikt ännu heller….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kat08ja
0

När jag slutade röka så tuggade jag nikotintuggummi tuggade i 1 år haha…men det fungerade jag har slutat.

Hawknestgrove
0

Fördelen med Champix är, att det går under högkostnadsskyddet. Alltså kostar det inte något extra. När du väl kommit upp i dina 1900 kr, så är det gratis sen.

Mettan
0

Jag har också använt C hampix. Vixsserligen gick jag upp i vikt, men annars inge problem, förrän jag fick synstörningar. Då lade jag av, men jaG ÄR INTE RÄDDE  FÖR DEM OCH NÅGOT ANNAT ÄN APTIT OCH SYNSTÖRNINGAR HAR JAG INTE TRÄFFAT PÅ.

HÄR MAN LÄSER BIVERKNINGARAR MÅSTE MAN KOLLA UPP HUR MÅNGA AV 200 ELLER 2000 SOM RÅKAR UT FÖR DEM     A CAPSLOOK!.

Mettan
0

Glömde att sägga att LITA ALDRIG PÅ TIDNINGARNAS LARMRAPPORTER! Läs på Fass istället

essut50
0

Min jobbarkompis har ätit dom, hon mådde illa bara..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Ja, än så länge har inte jag ökat i vikt. Inga synrubbningar heller. Håller med någon av föregående talare, tro inte på tidningarna, läs fass. Nu ska ja g träffa astmasköterskan nästa vecka, så då ska vi diskutera om och när jag ska börja skära ner på tabletterna. För man ska dra ner gradvis. Skulle jag öka i vikt, så vet jag, att det beror på, att ämnesomsättningen är ju 20% högre när man röker. Så det får jag tackla genom att försöka äta vettigare och skippa vissa saker.

Sidentass
0

Är det någon som provat plåster..? När jag väntade min son använde jag mej av "plastcigaretten" sen var man dum nog o började röka igen efter amningstiden,men nu är jag lite nyfiken på hur nikotinplåster funkar..tror man, med en smula envishet, skulle klara detta med nikotinbegäret med hjälpmedel..svårare känns den mentala biten..att skiljas från något "trevligt"..

Hawknestgrove
0

Plåster och tuggummin är ju bra, men då blir man ju itne av med nikotinbegäret, då de innehåller nikotin. Dessutom, så ingår de ju inte i högkostnadsskyddet. Det som jag tycker är bra, är att jag tycker  att ciggrök luktar äckligt. Har dessutom inget sug efter att röka. Men prova kan man ju alltid göra. Jag vet att jag testade för många år sedan. De funkade rätt bra, var nere i två cigg per dag, men helt rökfri blev jag inte, var ju röksugen ändå. det är det som är så fint,nu känner jag inget behov att röka

Sidentass
0

#12 Förstår vad du menar Gunilla..bra att veta att dessa tabletter finns att ta till..har funderat på om det är svårt att få läkarna att skriva ut det..?

Hawknestgrove
0

Icke. De skriver ut väldigt gärna, för alal läkare vill ju att man ska sluta röka.

Sidentass
0

#14 Bra, då vet jag:-)

missempty
0

Kan Champix användas av snusare? Jag längtar så efter att kunna sluta snusa… men har hittills inte klarat av det. Blir en tidsinställd bomb om jag inte får nikotin i mig! Förvånad När jag för flera år sen försökte sluta så BAD min mamma mig att börja snusa igen… så hemsk var jag. Hujedamej!

Hawknestgrove
0

#16 japp, det funkar lika bra där! Jag köpte ju snus för säkerhets skull, men det ligger där i väskan, ICE. Använt tre prillor, tror jag. Googla på Champix, har för mig att jag såg något diskussionsforum, där just snus och champix är aktuellt. På första sidan som man får upp, när man goooglar på ordet.