Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1492 ggr
Inge-elsie
0

Sjuk katt

Min katt Puckot har blivit sjuk skall till veterinären idag. Har antagligen fått urinvägsinfektion eller så är det stress. Bara hon blir bra igen. Fick en akuttid hos Ann-Marie Nilsson på Animalen. Håll tummarna att hon blir bra.

Jenna-Gun
0

Klart vi gör,allihop här.

Kram Jenna

Puma77
0

Håller både tummar och tassar.

//Pia

solweig
0

håller tummarna att hon blir bra snart.  när ska ni vara där?

Inge-elsie
0

Jag fick en tid till klockan 14.00 . Det lät som det var allvarligt. Just nu sover hon i garderoben igen.

solweig
0

ta det lugnt, gumman det går nog jättebre. oroa dig inte.

Inge-elsie
0

Jag är tillräcklig orad för att få ett utbrott igen. Mamma tyckte att jag skulle avvakta för att hon hade bara ont i magen. Hon lyssnade inte på vad jag sa. Skall prata med Sarah och väcka Magnus.

emjon
0

Vad bra att du fått tid så snabbt och då är du i trygga händer för Anne-Marie Nilsson är duktig på katten och dess sjukdommar.

Självklart håller vi både tummar och tassar här för att allt går bra.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jenna-Gun
0

Försök att inte oroadej för mycket. Det känner kissen på sej.

Dakrish
0

Massor med tummar och tassar här också!

Sidentass
0

Vi håller hårt i tummarna..du ska se att det kommer att gå bra..är det urinvägsinfektion finns det antibiotika att medicinera med…tänker på er!

Therese87
0

Hoppas att allting går bra!

essut50
0

Håller tummarna och tassarna här hemma. Såg att hon inte mådde bra igår när jag var hos er.

Ring när ni kommer hem från veterinären, ska försöka sova några timmar nu.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

elena
0

Vad bra att du fick en tid så snabbt hos Anne-Marie Nilsson som är så duktig. Håller tummar och tassar här.

maggan47
0

Animalen är ett toppenställe, så var lugn, och du ska se att det går bra, med kissen, som sagt, är det urinvägsinfektion eller något, så finns medicin, är det inte det, så får dom söka vidare  kram Maggan47

Inge-elsie
0

Har just kommit hem från animalen, puckot blev inlagd. Skall  hämta henne klockan 8 ikväll. Dom skulle ta urinprov samt andra prover och ultraljud. Puckot började spinna när Ann-Marie kom. Så det blev lite besvärligt att lyssna på hjärtat. Hon hade gått ner i vikt. Man kände revbenen på ryggen. Men det blir nog bra till slut tror jag.

emjon
0

Vad bra att de vill kolla ordentligt och det var väl ett gott tecken att Puckot spann istället för fräste.

Jag tror också att det blir bra men vi fortsätter och håller tummar och tassar för er.

Sidentass
0

Vad skönt såhär långt att missen är i goda händer…då kommer dom att göra allt vad dom kan nu för att det ska ordna sig.

Vi håller tummarna!

Hawknestgrove
0

Lilla hjärtat.. Då håller vi tummar och tassar

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

Då hade jag rätt när jag sa igår att hon hade blivit smalare.

Bra att hon fick stanna kvar så dom har kontroll på henne.

Anna77
0

hoppas hon kryar på sig snabbt!

Inge-elsie
0

Hon får inte komma hem ikväll utan imorgon på dagen. Hon vägrar kissa i lådan så dom har inte tagit något urinprov. Det skall dom göra under natten eller i morgon. Hon hade inget fel på njurarna i alla fall. Man får vara glad för det.

Hawknestgrove
0

Nuttan lilla….. Lycka till!

Lena
0

Vad bra att du fick tid hos Anne-Marie då är din kisse i goda händer. Även bra att de kollar upp henne ordentligt. Alltid nervöst när våra kära katter blir krassliga. Håller tummarna!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut50
0

Stackars Pucko, hoppas hon kissar snart så hon får åka hem..

maggan47
0

hoppas också hon kissar snart, annars kan dom väl tappa henne, så dom får sitt urinprov, kram Maggan47

essut50
0

Tydligen hade hon för lite urin i blåsan för att det skulle räcka. Hoppas jag fattade rätt när jag pratade med syrran..

Inge-elsie
0

Hon låg med dropp och sedan ville hon inte kissa i lådan, hon fick stanna kvar eftersom dom inte ville stressa henne. Nu är det bara jag som är stressad. Skrutten springer runt och letar efter puckot. Men hon somnar nog så småningom.

solweig
0

hon blir nog bättre i morgon, ska du se. försök att sova nu. så blir det bättre i morgon. lyd nu stora syrran.

MariannE11
0

jag hoppas att Puckot mår bättre idag o att hon snart får komma hem!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

emjon
0

Droppet gör ju att det kissar om det inte är stopp. Hon är iallafall på rätt ställe för att få snabb hjälp.

Hoppas du får hem Puckot idag och att hon mår mycket bättre.

Inge-elsie
0

Får hämta Puckot efter klockan 4 idag. Det gick inte så bra med urinprovet. Hon kissade på filten i stället, men nu har dom tagit ett. Hon får smärtstillande så länge. Hoppas det blir bättre.

solweig
0

hon blir nog bra ska du se. kram syrran.

Inge-elsie
0

Nu är jag hemma med en sur katt. Hon har urinvägsinfektion. Skall äta pencilin och smärtstillande i 10 dagar. Sedan tillbaka till Ann-Marie för ny undersökning. Tur att man har försäkring annars blir man ruinerad.

essut50
0

Stackars lilla Pucko, hur går det med pastan? Vi hade problem när Pontus skulle ta den, han ville inte ens slicka sig ren där vi satt den..

Lena
0

#33 Skönt att de kommit på vad det är för fel. Nu ska det säkert ordna till sig ska du se. I sådana här lägen är det verkligen viktigt att man har sin katt försäkrad, annars kan det blir ödesdigert för plånboken. När katten är försäkrad kan man alltid låta veterinären göra de undersökningar och behandlingar som situationen kräver.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Inge-elsie
0

Hon mår inte så bra tror jag. Hon ligger i min säng hela dagarna går bara ner för att äta och gå på lådan. Vill inte leka med skruttan. Hon får pasta morgon och kväll samt smärtstillande varje morgon. Hon är jätteduktig att ta pastan. Skruttan ligger bredvid henne och vaktar så att hon inte försvinner igen. Skall ha medicin tills nästa fredag då det är återbesök med urinprov. Det blir nog det svåraste. Köpte en påse med kristaller samt en liten flaska att ha urinen i. Men det går framåt tror jag.

lenarydstrom
0

Det är skönt för henne att hon får smärtstillande, så mår hon inte så dåligt. Har själv haft problem med urinvägsinfektion hos en honkatt, men det blev bra efter penicillinet.

Ett bra tips kan vara att försöka få katten att dricka lite mer än vanligt.  Se om du kan späda ut maten, eller torrfodret med lite vatten. Har du mjukmat brukar man kunna hälla i lite vatten, torrfoder med vatten är det inte lika lätt att få en del katter att äta…

Skulle¨det inte funka går det säkert bra ändå. Har själv fått tipset av andra kattvänner… Klappa och kela henne när hon vill, så ska du se att allt går bra! Glad

Alla våra 10 katter hälsar…

martdat
0

Det blir nog bra nu ska du se, grannens katt hade urinvägsinfektion förra vecka, piggnade till ganska omgående av medicinen.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Inge-elsie
0

Hon är nog på bättringsvägen tror jag. Hon har varit nere hela morgonen. Fick jaga henne för att ta medicinen. Hon sticker bara hon ser sprutan med pasta. Jag fick sätta pastan på fingret och sätta dit det på tassen i flykten. Använde plasthandske som man har på sjukhus. Fungerade jättebra. Hon vill nog hjälpa målarna fixa huset, hon är väldigt intresserad.

Simson
0

Ja du det där med att hjälpa målarna känner jag till. Min Atos hjälpte till när vi målade om sovrummet. Han smet in där och lade svansen i färgen. När jag skulle ta fast han så sprang han iväg lyckligt, för äntligen lekte matte med han. Han målade hela lägenheten upp till en halvmeter typ med ljusblå målarfärg! Även skinnsoffan!

Lycka till med medicineringen! Hoppas du blir bra, Puckot.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

JA lycka till lilla Pucko!

Inge-elsie
0

Puckot börjar bli sig själv igen. Man behöver inte lägga pastan på hennes tass. Hon tar den själv från sprutan. Hon vill inte ha kattmat längre. Hon åt potatismos med smör.  Sedan var det full fart att jaga skruttan. Hon har ökat i vikt oxå.Men hon skall äta pencilin tills på fredag med smärtstillande oxå. Sedan blir det Ann-Marie Nilsson igen. Då återstår det svåra att ta urinprov på henne.

Hawknestgrove
0

Grattis!!!!!

Inge-elsie
0

Var hop Animalen med puckot. Får sluta med pencilinet men hade kristaller i urinen. Skall äta specialmat i 4 veckor sedan tillbaka för nya urinprov. Sedan skall hon byta till ett annat foder. Det svåra blir att det är bara puckot som skall äta det inte skruttan. De får väl äta på olika ställen. Men det skall väl gå bra hoppas jag.

Engla
0

Vad skönt att Puckot är på bättringsvägen. Det är aldrig roligt med sjuka djur.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

essut50
0

Du får göra som vi gjorde när Pontus skulle ha specialfoder. Vi gav dom mat 3 ggr per dag, sen tog vi bort den .. Inte så kul men det fungerade här hemma..Tur att nån var hemma hela tiden..

Lena
0

#44 Det brukar gå bättre än vad man tror det där att ha olika foder till katterna. Fast man kan inte ha det framme hela tiden utan måste ge dem maten på bestämda tider så som #46 skriver. Katterna vänjer sig snabbt vid den nya måltidsordningen.

//Lena

Inge-elsie
0

Det fungerade inte alls. Puckot vill inte ha men det vill skruttan. Skall fundera på hur jag skall göra.

essut50
0

Dom vänjer sig som Lena säger, testa en dag så får du se..