Laila o Katja
det är jag (zenitha) som har laila o ena paddan katja från åsaf. fick förfrågan från emma då det blivit för jobbigt för åsa o jag sa ja på en gång.
så nu är tjejerna hos mig. första dagarna låg dom under badkaret o frästa när jag kom. nu vågar dom komma fram mer o mer. laila är mycket på nedervåningen, har även upptäckt att hon sover här nere. katja är mycket i tobias rum på dagarna o nätterna. laila fräser o morrar när jag närmar mig försiktigt men jag fortsätter fram tills jag kan klappa henne. då får jag blicken "är inte du rädd för mig?" jag tittar bara på henne o säger att jag blir inte rädd. katja har jag fått klappa som hastigast. hon blev mest förvånad att jag vågade för gud va hon frästa o spottade men jag gav mig inte. inte ett rivmärke fick jag.
funkar jättebra med övriga katter.

Skönt att Åsa kan få andas ijen! Vad skönt att du kunde ta dem.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#2 självklart att jag ställde upp.
Så öta o skönt för Åsa med lite andrum som sagt.
//Pia
Åh vad stora de blivit! Minns dem när de var pluttesmå. Laila var så liten när vi fångade in henne. Nu har hon verkligen blivit jättevacker! Och paddan Katja som tillsammans med andra paddan bildade pakt mot världen på min toalett. De har blivit jättefina! Lycka till med dem!!! Du kan hälsa dem att deras mamma just nu bor på min toalett och hon hälsar till sina barn. =)
Kramar Melinda

Ohh, vad skönt att få höra om dem. Barnen saknar Laila massor här hemma. Men vad gör man med en sjuk mamma.
Laila låter mer än vad hon menar. När man håller henne är hon en riktig goding. Och hon har aldrig använt tänderna här hemma.
Katja är mer för att bitas så det är skönt att du kunnat klappa henne utan att fått märken.
Det här känns underbart. Då hade jag alltså rätt att de behövde komma ifrån varandra mina små paddor. De trissade varandra så otroligt mycket.
Kan berätta att jag träffade på Lotus matte igår och hon hälsar att Lotus mår jättebra. Hon växer så det knakar. Och har bestämt sig för att riva hela lägenheten. Vilket hon snart har lyckats med :-)
Iband vill matte bara gråta över alla hyss, men de älskar henne ändå.
Hoppas jag får höra mer om dem, för jag vill verkligen veta hur det går för dem.
Maila mig gärna om ni har bilder på dem.
faxlin@glocalnet.net
Hälsa dem en kram från gammeljour matte.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
det ska jag göra åsa. jag tror oxå paddorna behövdes säras på. jag brukarnärma mig katja när hon är nere, hon spottar o fräser men jag ger mig inte. fick nyligen klappa henne som hastigast, hon ser mest förvånad ut när jag gör det
Så kul… Hur gillar Bamse nykomlingarna?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
bamse bryr sig inte så mycket faktiskt

Du är en pärla, zenita… och det är du oxå, ÅsaF.
/Pelusa

#8: Tack så mycket. Du anar inte vad det gör mig glad. Jag har ringt några gånger till Solweig för att höra hur det går. Men jag tror jag alltid lyckas pricka in när hon inte är hemma :-)
En stor blomsterbukett till dig som ställde upp så hastigt och hjälper mina bebisar.
Jag är dig evigt tacksam. Hoppas du vet det.
Audiatur et altera pars
Åh, så lil Esther! Fast Esther har en strimma gult på nosen, annars är de väldigt lika!

#15: Naw lill tösen då. Hon är så fin.
Audiatur et altera pars
Då puttar vi upp för dessa fina flickor, så de får ett bra permanenthem!

Jag har haft dem båda länge. Och jag lovar att den som öppnar sitt hem för dessa töser kommer få tusenfalt tillbaka. Lilla Laila som bara älskar att ligga i famen om man tar upp henne trotts att hon fräser. för är hon väl i famnen så är det underbart.
Och så lilla Katja, hon kommer bli det mest kärleksfulla ni bara kan tänka er. Om hon får tid och kärlek. För det är det som allt handlar om.
Jag lovar att känslan av det första kurret från dem som är så skygga från början aldrig går att ersättas med något.
Audiatur et altera pars
Men så bra att paddorna kunde komma till dig! Så fina och stora de har blivit! Skönt även att höra att de går så fint ihop med de andra katterna. Det gör tillvaron som jourmatte så mycket lättare. :) Nu kan Åsa fortsätta att få rapport över sina småttingar.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
lena, jag har bara ena paddan katja

Exakt, Det är bara Katja av paddorna som har flyttat. Sedan har hon med sig den gråa damen Laila. för hon är en dam :-)
Den andra paddan bor kvar här med mig och Sparta än så länge.
Audiatur et altera pars
jag är SÅ tacksam att du Zenitha kunde ta emot de små prinsessorna ska du veta:)

Vad fantastiska ni är!
Otroligt vilka kattvänner det finns härinne :)
Då puttar vi upp för flickorna!

Hur går det för mina tjejer? Var länge sedan jag fick höra något.
Audiatur et altera pars
det går bara bra gör tjejerna här hemma. jag har börjat jobba så det har blivit lite dåligt med uppdatering. laila är en liten kelgris numera. kan fortf springa undan men kommer fram lika snabbt. katja har oxå blivit ganska tuff här hemma. hon kan ligga kvar om jag går sakta förbi. alla katterna äter frukost numer i köket, i början fick laila o katja i badrummet men inte nu. tjejerna racer runt på nätterna på övervåningen så tobias blir ganska irriterad.

så fina dom är :D
lailas nya plats ser verkligen mysig ut. det är mysigt bara att titta.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Så fina dom är och vilket fint namn Katja ;-) hehe…

#28: Vad roligt att höra att hon numera kelar med er med. Här var hon sådan innan hon flyttade. Lite surig innan amn fått henne i famnen, men sedan världens kelgris. Hon fräste lite när man råkade röra sig för fort, men var lika snabbt framme igen. Vi saknar henne så. (svär över allergin både jag och barnen)
Katja r det nästan en större framgång med som gjorts om ni får sådan bra kort på henne nu. Glad över att få se dem båda på bild igen.
Tack så mycket för uppdateringen.
Mvh Åsa och familjen
Audiatur et altera pars
JA hoppas nu, att det kommer att lösa sig för de två kvarvarande hos dig Åsa. OCh naturligtvis, att Lajla och Katja får fina permanenta hem…..
Vad roligt att se kort på Laila och Katja!!!! Vilka framsteg de båda gjort!!! Är så roligt att se och höra er berätta om dem.
#32 Hehe ja visst var det ett fint namn. Det var jag som döpte paddorna till Katja och Kazita när de bodde hos mig innan de åkte upp till Åsa. Jag har alltid velat ha en katt som skulle heta Katja men det har aldrig blivit det, så nu fick hon heta det.
Kramar Melinda