Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 461 ggr
kerstin2181
0

rastgård på katthemmen

Jag har funderat mycket på detta med rastgårdar, och det är kanon, att katterna får det, men, det finns en nackdel tycker jag. Många katter, stannar ganska länge, och blir ju då vana, att få vara ute, och det är ju inte många nya hem, som har rastgårdar, bara en funderingKyss

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Lena
0

Det är en intressant aspekt Kerstin som du tar upp. Vad har ni andra för erfarenheter av det?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

Hrm. Där jag hämtade min katt Blixten fanns flera rastgårdar, men Blixten hann aldrig vänja sig vid dem eftersom han inte var där så länge. Dessutom var han väldigt rädd, så jag tror inte ens att han var ute i den. Så jag har ingen direkt erfarenhet av det.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

kemikal
0

Jag har en katt som var van vid att vara både ute och inne när jag fick henne, som jag vant vid sele och går ut med, så det kan man ju göra. En del katter klarar också av omställningen att inte få gå ut alls, bara man aktiverar dem (givetvis ska man se till att göra det också om de få gå ut i någon form) och ger dem en bra inomhusmiljö. Men att det kan påverka vilket hem som passar är något man får tänka på.