Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1572 ggr
jossanO
0

Akut hjälp!

Min katt smet för snart 3veckor sen, han sitter och gömmer sig under ett hus, har försökt att locka han med räkor tonfisk m,m.
MEN, han vägrar att gå in i kattfällan och han väldigt skygg av sig så han kommer inte när jag ropar, så nu tänkte jag höra med er kattvana människor om ni har något super bra tips för hur jag ska få in min katt!
Är rädd att så längre han är ute så svårare kommer det bli, han är verkligen en jätte rädd katt av sig, rädd för allt som rör sig i stortsett.

Lena
0

Vad jobbigt att din katt smitit och inte låter sig fångas in. Det finns speciella kattfällor som man kan ta till när katter är skygga. Man brukar kunna låna dem av kommunen. Du kan även vända dig till ett katthem om du har något sådant där du bor. Katthemmen har ibland egna fällor samt folk som är duktiga på att fånga in katter. Var bor du?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

jossanO
0

Okej, så det finns alltså olika sorters kattfällor?
Jag bor ca 10 mil norr utanför Östersund

Lena
0

#2 Då är det Kattklubben Jämtkatten som du kan vända dig till. De är det enda katthemmet i Jämtland. Klickar du på länken så kommer du till deras hemsida.

Det finns lite olika sorters kattfällor. Det går även att använda fällor för grävlingar. Det som är viktigt om man sätter ut kattfällor är att man passar dem regelbundet. En katt får inte bli sittande för länge i en fälla.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

jossanO
0

Okej, ska ringa dom imorgon då!
Jo jag har haft en kattfälla ute i snart 3 veckor, och har kollat den regelbundet men han vill inte gå in i den!
Men Tack för hjälpen!

jossanO
0

Puttar upp tråden

Hawknestgrove
0

Ja lycka till!  Grävlingfällan är så bra, då det inte fins någon risk att katten skadar sig. Du behöver inte heller sitta och passa den hela tiden. Lägger du över den, så lugnar katten ner sig och äter i lugn och ro. Du kan lägga en tjock dagstidning i botten, så blir det inte kallt

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Simson
0

Hur har det gått för dig JossanO??

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

lenarydstrom
0

Lax brukar vara svårt att motså för en del katter. Man kan köpa laxrens i fiskaffärer billigt och lägga i fällan…

Hawknestgrove
0

Hur går det för dig?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MariannE11
0

undrar jag med i eko….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Faxlin
0

Räkor luktar också en del. Makrill har fungerat för mig med. Tonfisk. Ja det är bara att testa dig fram. Hoppas att det går bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars