Dagens ris!
Dagens ris till polisen i Växjö som inte kom när jag ringde om en påkörd katt, när jag körde förbi två timmar senare låg den kvar, mitt i stan, ingen id i örat, kastrerad? svartvit hane, bra hull, någons familjemedlem men polisen tog sig inte tid att komma, skulle ta det när de fick tid sa de, visst, om stackarn ligger kvar då,,,, Sa till dem att de omgående måsste kolla efter chip men hon jag talade verkade inte veta vad det var ens,,,
otäckt, stor blodfläck i vägen, någon hade lagt den till kant, vart påkörd i huvudet, ögonen ramlat ut,,,
lille kisse vem var du? har kollat efterlysning på blocket och kks o DV. polisen verkade messt irriterad när jag ringde, jaja det har vi redan fått samtal om sa en tjurig tjej,,, Detta skedde på en 50 strecka,, Inga katter ute i stan snälla,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Fy vad lesden man blir. Ja inte är polisen mycket värd idag. Läste på aftonbladet om en liten terrier som blivit ihjälbiten av en pitbull på tågen i kupén. Ägaren till terriern fick sen sitta med sin döda hund i knät i flera timmar. Sj var inte glada och de meddelade polisen som skulle möta upp i Nässjö. De kom aldrig och pitbullägaren klev av där. Dock har den ledsna terrierägaren numret till den andre så det ska bli anmälningar sen. Sj tog i alla fal hand om den ledsna ägaren så gott de kunde.
//Pia
På vilket sätt var han svart o vit? Blev så orlig att det är klalle, tänk om han blev påkörd o kanske skulle hem till eva igen?
I vilket fall så Hemskt för kissen och ägaren.
Polisen är i många fall rena rama skiten!
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

#2 defenitivt INTE Kalle, han hade inte så mycket vitt i ansiktet som Kalle har, men jag erkänner att jag tänkte på lille Kalle,,,,
kom en tjej med gråten i halsen när jag stod där, hon konstaterade att det inte var henne sen gick hon, hoppas att hon tänkte efter två ggr innan hon släppte ut sin katt ijen,
Vilken ledsam historia! Det fungerar så olika inom olika polisdistrikt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#3 det var skönt att höra faktiskt…väldigt lättnad"!
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

#5 ja jag önskar så att Kalle kommer hem,
Ja så himla trist uppträdande…. Fy!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....