Hej hopp
Min farmor är väldigt förtjust i djur och har haft två katter förut när hon bodde i hus, men båda blev "tagna av räven" (antar vi). Hon hade senare hand om en "hittekatt" som bodde i skogen bakom hennes hus, men då hon flyttade till lägenhet kunde hon ju inte ta med en utekatt/vildkatt.
Nu har det gått några år sedan hon flyttade till sin lägenhet och hon saknar så att ha en katt. Hon vill ju inte tvinga en katt att bo inne.
Men om det dyker upp någon "hittekatt" som är lite till åren gången (farmor är 78) som skulle klara av att bo i lägenhet, så hör av er =)
Hon vill alltså inte ha en kattunge, utan an gammal katt.
Och ja just det… Hon vill ha en hane ;)
golf.ifokus.se

Kan hon inte tänka dig att ta två? De 12-åriga sk. "dödsbokatterna" finns ju!

Länken: http://www.hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=64e2c94f-2283-4934-9a38-57498e67cc4a
De är ju vana att gå ut i trädgården, men jag tror att de klarar av att vänja sig som innekatter. Det är faktiskt många katter som gör det.
Åh, detta hade ju varit PERFEKT för Sessan! Läs om henne på www.kks.nu under Emmas katter
jaha.en hane var de ja..där sprack de..varför just en hane?=/

Det är bättre att ha två katter!-), tror farmor skulle gilla dessa två killar :-)

ja Hampus och Helge är ju 12 år, de bor ju i villa i dag och skulle nog fungera att ha inne.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#6 det tror jag också :-)
Tänk om det kunde lösa sig med hem för någon av katterna ni föreslår i den här tråden. Hör av dig igen Thessan_87 om vad du tror om förslagen!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ska bara prata med farmor igen, för hon vill INTE ha en hona (vet inte varför) så ska se om hon vill ha 2 eller en.
golf.ifokus.se

Jag håller tummarna för att hon vill ta hand om Hampus och Helge!

jamen basse då??eller han kanske vill kunna gå ut…….bara en tanke.
#11 Tänkte oxå på Basse han kanske vill vara ensam katt.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Det är inte så att din farmor är lite kvar i det gamla, innan man brukade kastrera katter? Jag förstår att man inte vill ha en som löper alt som oftast men är de kastrerade är det ju ingen större skillnad :)
Ja tänk om det kunde lösa sig för de två pensionärerna! de verkar ju vara så lugna och fina!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vi har hittat en som verkar intressant nu - Kasper. Farmor ska bara tänka lite till.
golf.ifokus.se

Vad roligt! Är han en av katterna härinne? *nyfiken*

malmökissen med ett öga?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

En katt som bor i Kalmar =)
golf.ifokus.se
Åh, så bra för lille Kasper! Nu håller vi tummar!

måste det var gammla katter jag har ju två som dödas i veckan eller årminstonde en svart , jag står för kastrering bara den inte dör

såg att ni hittat en .. Grattissssssssssssss
Puttar upp för Elzas kissar…. Vilka är det?
Kasper är en av mina katter i stödhem i Kalmar:) Han fångades in föra året samtidigt som en mamma md ungar i ett sommarstugeområde, samma som de dräkriga honorna befinner sig i

Vad roligt!
Jag TYCKTE väl jag kände igen namnet! :) Kul att han fått ett hem.
Ja, hoppas det funkar bra!

Vad roligt att Kasper ska få ett hem nu! :)

Sådant här tycker vi om att läsa om. Lyckliga slut.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars