Sjukdoms frågor
Jag har några frågor i och med veterinär besöket idag. Undrar om någon av er vet. Jag frågade veterinären det mesta men några saker undrar jag ändå
1. Vad kan blod i avföringen vara?
2. Kan det bli något med katten och den fått i sig diskmedel?
3. Kan en katt dricka vad som helst om den blir törstig? Alltså uttorkad
4. Kan man blanda massa olika antibiotika utan risk för något? Typ diarre?
5. Vilken mat är bästa att ge Engla nu tror ni? Hon är ganska lös i magen + 2 olka antibiotika? Hon ska äta blötmat för tänderna.
6. Om de inte lyckas rädda Max öga vilken operation kan man göra då? Måste man operera bort ögat?
Vet när min kisse hade lite blod i avföringen så sa veterinären att beroende på hur blodet såg ut, mörkt eller ljust kom det antingen innifrån eller ute vid analen, vid analen var det ju bristnignar runt där. Vilket inte är nån fara. Men kommer det innifrån är ju svårare att säga vad det är men då ville de att jag skulle komma in. Katten kan ju ha skadade organ inuti som nog kan orsaka blödningar. Kanske en röntgen på lilla kattfröken vore nåt?
Hills har ju kommit med flera nya blötmatssorter, kanske de har någon som även är bra för lösa magar så som de har med sitt torrfoder. Eukaneuba har väl också varianter av blötmat och de har ju också torrisar mot kassa magar.
Har på katthemmet möt ett par katter utan ena ögat och det har sett fint ut och de har inte mått dåligt av det. Ögonhålan var där igensydd så jag kan inte tänka mig annat än att hela ögat var bortoperarat.
Putt för flera kommentare!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....