Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1177 ggr
Nadou
0

Kattungar på blocket

Ibland undrar jag hur människor tänker. Jag läste precis en annons på blocket där dem sökte hem till 7 st kattungar. Annonsen var inlagd vid lunch idag och det stod att om dem inte hittade ägare innan måndag så avlivas kattungarna, då det var bättre än att dem blev sommarkatter! Hur i helsike tänker dem? Kattungar brukar det vara lätt att hitta hem till, men på en dag! De måste väll ge det lite tid. Förhoppningsvis så var det bara något dem skrev, jag hoppas att dem inte menade allvar. Dessutom så kostade kattungarna bara 100 kr, men de ville endast höra av seriösa personer. Med tanke på det låga priset så kommer säkert många oseriösa personer höra av sig. Jag undrar hur det kom sig att det blev kattungar, det verkar inte så genomtänkt.

Hawknestgrove
0

Anmäl annonsen. Det är inte tillåtet vad jag vet, att hota med avlivning på BLocket

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nadou
0

#1 Jag visste inte ens att man kunde anmäla annonser. Ska kanske kika lite nogrannare och kolla var och hur man anmäler.

Men dem har inte skrivit ut hur gamla kattungarna är eller när dem är leveransklara. Det står bara att dem leveras vid 12 veckor. Men om bilden är nytagen så är kattungarna inte alls särskilt gamla. Jag tycker att annonsen verkar väldigt oseriös.

Hawknestgrove
0

Ja jag vet inte hur jag ska förklara, men lusläser du lite runtom, så står det nånstans där du kan kontakta blocket eller anmäla annonsen

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....