Konstigt mail
Jag lägger med jämna mellan rum ut annonser på katter osv men idag fick jag ett knasigt mail en tjej som ville köpa en katt som var 2 veckor… Hmmm.. man blir ju fundersam. Jag förklarade det där med 12 veckor osv. Hon sa att hon har en kompis och de köper kattungar när de är 2 veckor. Jag trodde de var ett msisförstånd men sedan sa hon att d ju e så mysigt att nappflaska dom… JESUS!
Men shiit då tänker man verkligen inte på kattens bästa..!! okej med 10 veckor men 2?? shiit asså…!!

suck…vad ska man säga….blir mållös..

Suck ja. Tänk på kattens och mammans bästa! Varför inte ta hand om en moderlös kattunge som man inte hittar en "ny mamma" till, då gör man ju en god gärning iaf.
Man blir fullständigt matt i knäna! Ofattbart hur vissa tänker.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hm, hon skulle inte ha dem till orm-mat och inte kunde med att säga det…? Låter mycket skumt tycker jag. Det finns iofs en hel del puckat folk ute i vårt avlånga land
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

hoppas att hon driver med dig,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Visst är det gulligt att nappa dem men jösses det är ju ett heltidsjobb. Ingen dans på rosor vad jag förstår. Hm för mig låter det skumt också. Kanske är som kattassen säger att de kanske skulle bli ormmat.
//Pia
Ja exakt. Men så vitt jag vet, så tar sofia bra betalt för sina katter, så den ormnmaten blir nog dyr…. Men som sagt låter ju inte klokt! Att du inte skällde ner henne efter noter……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja tror absolut inte det var ormmat. Hon trodde att man skulle ta kattungar när de var så små för att hennes kompis gjorde det. Jag berättade för henne vad som gällde och då ändrade hon sig ju och förstod att hon hade fel. Ibland hjälper det inte att skälla utan att lära dom istället. Om de aldrig haft katt och andra runt om dom säger saker så är det inte lätt att veta vad som är rätt!

#9 Du ar rätt :)
Bra att du lärde henne det!
Ja, jag är väl för hetlevrad ibland….. Den där kompisen skulle nog inte må bra av att möta mig en mörk kväll i alla fall…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja du Sifia, det där är ett bra bevis på att det verkligen finns människor därute som har ännu mindre erfarenhet om katter egentligen. Då menar jag varför det är så viktigt att de får den uppväxten och närheten med sin mamma som de behöver. Man blir nästan mörkrädd.
Tur att du pratade om hur viktigt det är så att hon aske kan få in det i kompisens huvud ocså och sprida vidare.
//Pia
Hon sa då att hon skulle berätta det för kompisen så kanske lär dom sig och sen lär andra