Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1594 ggr
SamanthaJones
0

Help me! :)

Hej alla!

Nu är det så att vi ska hålla ett litet lobbinganförande i skolan (lobbing = typ argumenterande anförande) Och jag täkte hålla om antingen Kastrera katter eller inte ha sommar katter. Vilket tycker ni jag ska satsa på? Hela klassen ska hålla ett anförande om något vi brinner för och det bästa anförandet kommer hamna på skolans hemsida. :) Så hjälp mig nu! :) Vilket tycker ni, ett anfärande om att det borde vara lag på kastrering av katter som inte används i avel eller att man inte ska skaffa sommarkatt. Ge mig gärnaandra tips om ni har några :)

Kram på er alla därute!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Darkmoonia
0

Du kan inte lobba för höjandet av kattens status då? Där ingår ju både kastrering och att man inte skall ha sommarkatt, bla.

SamanthaJones
0

hum, jo det skulle oxå gå men det får vara max fem minuter.. o då kommer jag dra över vädligt mycket på tiden ;) haha

Vänligen

Sofia

Jenna-Gun
0

#1 det var ett bra förslag

Hawknestgrove
0

Ja det var en bra ide. För genom att prata om att inte skaffa en katt över somaren, så kommer man automatiskt in på att katten bör kastreras

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Darkmoonia
0

#4 håller med:-)

Kittekatten
0

Kastrering är viktigare fråga än sommarkatter, då den inte är lika uppmärksammad hos gemene man, tycker jag.

Darkmoonia
0

Du kan upprepa mantrat: "kastera, vaccinera, idmärk", det hinner du göra många gånger på 5 min;-)

(lite trött då jag tentapluggar, skyller på det)

SamanthaJones
0

#7. ja det var smart, då behöver jag inte träna så mycket heller ;)

Vänligen

Sofia

Darkmoonia
0

#8 :-), jättebra att du tar upp ämnet*önskar ett varmt lycka till!*

Ankah
0

Jag håller med #6 - kastration ses av många som ett övergrepp istället för en bra grej. Jag tycker du ska ta upp kastrering. Då har du tid att gå in på djupet mer än om du ska ta dig an hela kattproblemet på fem minuter.

Sidentass
0

Vad bra att du ska välja ett anförande i det här viktiga ämnet! Om du måste välja..så är det många som inte känner till hur viktigt det är med kastrering..önskar allt lycka till!!

SamanthaJones
0

det får bli kastreringsfrågan.

har ni några bra saker att ta med så skriv gärna ner dem! Jag vill ha all fakta o ideér på vad man kan ta med som argument ;D

Vänligen

Sofia

Darkmoonia
0

Katter som inte kastreras har stark könsdrift blir inte särskilt roliga sällskapsdjur,

honorna får lätt juvercancer, löper-viktnedgång(dessutom låter det som….) Hanar råkar i slagsmål, ger sig ut långa sträckor, kan börja strila…

Det föds mängder av oönskade kattungar och två katter kan ge upphov till mängder av katter på kort tid. 

Har för mig att det finns bra artiklar på de olika kattorganisationernas sidor, kanske även på kattstatus och här under kastering

SamanthaJones
0

:) tackar :)

Vänligen

Sofia

Darkmoonia
0

tack själv för att du gör en så viktig sak!

lenarydstrom
0

Önskar dig lycka till med anförandet!  Glad

Tror att Göteborgs Katthjälp har bra artiklar om detta på sin hemsida… (kommer inte ihåg adressen, men det går ju att söka…)

Hawknestgrove
0

Beskiv en katthanes könsorgan. en pillesnopp med hullingar. Hur kul är det att nuppa då? Jag hade blivit nunna , den saken är säker…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

SamanthaJones
0

hahahahahaha! ja det kan jag ju göra. blir säkert en hit :) hahaha :P

Vänligen

Sofia